Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Papers in New Guinea linguistics
Author:
Year: 1964 Publisher: [Canberra] Australian National University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Papers in New Guinea linguistics
Author:
Year: 1964 Publisher: [Canberra] Australian National University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Complexités, Capacités, Communautés : Changer le discours sur le développement dans l’éducation, la protection et le développement de la petite enfance
Authors: ---
ISBN: 1550585924 1550585932 Year: 2015 Publisher: University of Victoria Libraries

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le terme “renforcement des capacités” est entré dans le langage courant durant le développement international du vingt-et-unième siècle. Alors que ce terme a une signification différente pour différentes personnes, il est souvent utilisé pour décrire une infusion de connaissances ou de compétences pour contribuer à la création d’un gouvernement ou institution capable de répondre aux défis majeurs liés au développement. Toutefois, comme d’autres interventions bien intentionnées de l’Ouest industrialisé, un tel “renforcement des capacités” peut avoir un effet autant destructeur que productif. Ce volume problématise de telles activités et présente une autre façon de promouvoir la construction de capacité dans le cadre du développement. Le volume commence par une exploration du concept de renforcement des capacités et se concentre ensuite sur deux exemples de promotion de capacités pour l’éducation, les soins et le développement de la petite enfance (DPE). Le Programme de Partenariats des Premières Nations (PPPN), un programme d’éducation postsecondaire innovateur et efficace lancé en 1989 à la demande d’un grand conseil tribal dans le nord du Canada, a mené à 10 apports éducatifs dans diverses communautés autochtones au cours des vingt ans qui ont suivis. Le deuxième programme, lancé en 1994 à la demande du siège de l’UNICEF, met l’accent sur l’Afrique subsaharienne. Alors que le programme inclut toute une gamme d’activités qui concernent la promotion de capacités, le vecteur central pour ce travail de développement est l’Université Virtuelle pour le Développement de la Petite-Enfance (UVDPE), un programme créé en 2001 et maintenant en phase de transition vers les universités africaines. Ce livre décrit des approches pour la promotion de capacité qui répondent aux complexités et aux possibilités des communautés – au niveau local ainsi que national. Ces initiatives défient le discours actuel en ce qui concerne le développent dans le cadre du DPE et du développement international et, ce faisant, fournit d’autres moyens de renforcer les capacités pour les chercheurs et les professionnels dans le DPE, l’éducation, et le vaste domaine du développement international.


Book
Complexities, Capacities, Communities : Changing Development Narratives in Early Childhood Education, Care and Development
Authors: ---
ISBN: 1550585649 1550585665 Year: 2015 Publisher: University of Victoria Libraries

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The volume starts with an exploration of the concept of capacity building and goes on to focus on two examples of capacity promotion for early childhood education, care and development (ECD). The First Nations Partnerships Program (FNPP), an innovative and successful post-secondary education program initiated in 1989 at the request of a large tribal council in northern Canada, led to 10 educational deliveries with diverse Indigenous communities over the subsequent two decades. The second program, launched in 1994 at the request of UNICEF headquarters, focuses on sub-Saharan Africa. While the program encompasses a range of capacity-promoting activities, the central vehicle for this ECD development work is the Early Childhood Development Virtual University (ECDVU), a program created in 2001 and now in transition to African universities. This book describes approaches to capacity promotion that respond to the complexities and possibilities of communities—at local and country levels. These initiatives challenge established developmental narratives in ECD and international development, and in so doing provide alternative ways for scholars and practitioners in ECD, education, and the broad international development field to enhance capacities.


Book
A case for early childhood development in sub-Saharan Africa
Authors: ---
ISBN: 9789061951094 Year: 2008 Publisher: Den Haag Bernard van Leer Foundation

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Valuing quality in early childhood services : new approaches to defining quality
Authors: ---
ISBN: 1446266257 9781446252048 1446252043 9781446266250 1853962546 9781853962547 9781853962546 Year: 1994 Publisher: London : P. Chapman,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

`Quality' has become a priority issue for all concerned with early childhood care & education services. Starting from the premise that `quality' is a relative & dynamic concept based on values & beliefs, this text examines how the definitions of quality are established & who is involved in their establishment.


Book
Beyond Quality in Early Childhood Education and Care : Languages of Evaluation
Authors: --- ---
ISBN: 0750707690 0203980581 9780203980583 9780750707695 9780750707701 0750707704 0750707704 9786610140497 6610140499 1280140496 Year: 1999 Publisher: Hoboken : Taylor and Francis,

Childhood as a social phenomenon. National report Canada
Authors: --- ---
ISBN: 390037645X Year: 1991 Publisher: Oxford : European centre for social welfare policy and research,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Beyond quality in early childhood education and care : languages of evaluation
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beyond quality in early childhood education and care : languages of evaluation
Authors: --- ---
ISBN: 9780415819046 9780415820226 Year: 2013 Publisher: New York, N.Y. Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by