Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
De forfaitaire regelingen die ik in dit eindwerk bespreek, hebben als doel de belastbare omzet van een kleinhandelaar op eenvoudige wijze te bereken. Dit volgens forfaitaire grondslagen van aanslag die dezelfde zijn voor elke forfaitaire belastingplichtige binnen een bepaalde sector. Is de belastingplichtige toch van mening dat hij zijn beroepsactiviteit uitvoert in uitzonderlijke omstandigheden, dan kan hij een individueel forfait, aangepast aan zijn situatie, aanvragen. Ten eerste kan de kleinhandelaar opteren voor de toepassing van het forfait inzake BTW. De kleinhandelaar verkoopt vooral aan particulieren die de goederen of diensten aanwenden voor hun priv-gebruik. Hij moet zijn ontvangsten niet van dag tot dag optekenen en hij is niet onderworpen aan de facturatieplicht. Er valt dus voor de belastingplichtige een grote administratieve last weg, maar dit maakt het moeilijk om de werkelijke belastbare omzet te bepalen. In dit geval is het handig dat de kleinhandelaar zijn omzet op e
Choose an application
Choose an application
Bij fruitgewassen zijn scheutgroei (vegetatief) en productie (generatief) tegengestelden van elkaar. Normaliter gaat een periode van zuiver vegetatieve groei de generatieve of reproduc-tiefase vooraf, en vindt de boom een evenwicht tussen jaarlijkse scheutvernieuwing en vruchtdracht. Dit evenwicht wordt echter snel uit balans gebracht wanneer de boom prikkels ontvangt die zijn groei stimuleren. Nochtans is het behoud van dit evenwicht cruciaal voor het behalen van hoge opbrengsten van een hoge kwaliteit. De groei van appelbomen in Roemeense boomgaarden is echter zo sterk dat de vruchtzetting en dus ook de opbrengst hierdoor sterk wordt verlaagd. Het was de betrachting om op een duurzame manier deze groei onder controle te krijgen door het introduceren van wortelsnoei, het inzagen van de stam, en het aanpassen van de toegepaste snoeimethode. Deze eerste twee methodes steunen op fysiologische principes, en zorgen ervoor dat de groeistimulerende prikkels van de wortel worden onderdrukt. D
Choose an application
"Totdat een mens zijn emotie heeft getoond, weet hij nog niet welke emotie het is. Het tonen ervan is derhalve een ontdekking van zijn eigen emoties." (R.G. Collingwood) Elke persoon heeft emoties, al zijn deze bij de ene al wat duidelijker te merken dan bij de andere. Meestal herken je de emoties wel, maar is het moeilijk te achterhalen waar ze vandaan komen. Zeker bij personen met een verstandelijke beperking is dit een hele opgave. Vaak kunnen zij de oorzaak van hun emoties moeilijk onder woorden brengen en uiten ze hierdoor gedrag dat als storend en ongepast wordt ervaren door buitenstaanders. Dit eindwerk tracht dan ook een antwoord te formuleren op volgende onderzoeksvraag: 'Is de emotiedoos een geschikt middel om emoties van personen met syndroom van Down, met een matige verstandelijke beperking, beter te begrijpen?' Om een antwoord op deze vraag te kunnen formuleren werd een grondige literatuurstudie gedaan rond de verschillende van de onderzoeksvraag. Emoties "Een Emotie is ee
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Met dit handboek reikt Sensoa inhoudelijke en didactische handgrepen aan leraars aan die rond seksualiteit en relaties wensen te werken. Het Handboek Relationele en Seksuele Vorming (RSV) vormt het praktische werkinstrument voor leraars ASO, TSO, KSO en BSO uit het Secundair Onderwijs om het thema te behandelen in hun lessen. Ook de opbouw van een spiraalcurriculum komt aan bod. Dit boek bevat de basisinformatie voor de inhouden van de lessen RSV voor eerste, tweede en derde graad. 9 kernthema's worden besproken: seks en maatschappij, puberteit, relaties, seks en lichaam, geboorteregeling, gender, seksuele oriëntatie, soa's en hiv, en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Verder vind je in dit boek een uitgebreide didactische leidraad om deze inhouden toe te passen in de praktijk. Met vele tips uit het werkveld, lesschema's en een stappenplan kan je meteen aan de slag gaan. (Bron: covertekst)
Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- holebi's --- geboortebeperking --- Didactics of social education --- Sexology --- relationele vorming --- SOA (seksueel overdraagbare aandoeningen) --- AIDS (acquired immune deficiency syndrome) --- seksuele vorming --- SO (secundair onderwijs) --- 268.74 --- 433.4 --- 613.88 --- Relaties --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- seksuele opvoeding --- seksualiteit --- secundair onderwijs --- jongeren --- 268.74 Moraal en catechese--(algemeen) --- Moraal en catechese--(algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- 120135.jpg --- Seksuele opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Sex instruction for youth --- Gezinsethiek. Seksuele ethiek --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de geneeskunde --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Seksuologie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Secundair onderwijs --- Relationele en seksuele vorming --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|