Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
"Il y a d'un côté le colosse unijambiste et alcoolique, et tout ce qui va avec : violence conjugale, comportement irrationnel, tragi-comédie du quotidien, un "gros déglingo", dit sa fille, un vrai punk avant l'heure. Il y a de l'autre le lecteur autodidacte de spiritualité orientale, à la sensibilité artistique empêchée, déposant chaque soir un tendre baiser sur le portrait pixellisé de feu son épouse. Mon père, dit sa fille, qu'elle seule semble voir sous les apparences du premier. Il y a enfin une maison, à Carrières-sous-Poissy, et un monde anciennement rural et ouvrier. De cette maison il faut bien faire quelque chose, à la mort de ce père Janus. Capharnaüm invraisemblable, caverne d'Ali-Baba, la maison délabrée devient un réseau infini de signes et de souvenirs pour sa fille, la narratrice, qui décide de trier méthodiquement ses affaires. Et puis, un jour, comme venue du passé et parlant d'outre-tombe, une lettre arrive qui dit toute la vérité sur ce père aimé auquel, malgré la distance sociale, sa fille ressemble tant."--Page 4 of cover.
Choose an application
"Qu'est-ce qu'être lesbienne en France aujourd'hui ? Dix ans après l'adoption du mariage pour tous et toutes, la photographe Marie Docher est allée à la rencontre de lesbiennes de toute génération, de tout profil sociologique ; certaines sont célibataires, d'autres en couple, d'autres encore ont eu des enfants. Elle a réalisé des portraits et recueilli le récit intime de chacune : autant de fragments d'un discours amoureux hors des normes hétéros. Un livre documentaire qui propose une représentation inédite des lesbiennes et offre une plongée dans la culture queer." --
Théorie queer --- Minorités sexuelles --- Lesbian couples. --- Lesbian culture. --- Lesbian couples as parents. --- Lesbian-parent families. --- Lesbian photographers. --- Lesbians. --- Lesbians --- Identity.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Adverteerders maken regelmatig gebruik van celebrity endorsers. Dit zijn mensen die hun bekendheid hebben verworven via traditionele media en een samenwerking aangaan met een merk (Garcia, 2017). Ze treden op als een woordvoerder of als het ‘gezicht’ van het merk (Friedman & Friedman, 1979). Met de opkomst van sociale media is er een toenemende verschuiving naar influencer endorsements (Lou & Yuan, 2019). Deze influencer endorsers hebben een groot netwerk opgebouwd van mensen die hen volgen op hun social media netwerken (De Veirman, Cauberghe, & Hudders, 2017). Door hun populariteit kunnen ze het gedrag en de houding van consumenten beïnvloeden (De Veirman et al., 2017; Varsamis, 2018). Het gebruik van influencers in reclame is erg effectief (Ahmad, 2018). Dit succes kan te verklaren zijn door het persoonlijke karakter van de content van de influencer. De advertenties worden verweven met de dagelijkse posts, waardoor consumenten de boodschap sneller accepteren (Lou & Yuan, 2019). Eerder onderzoek heeft aangetoond dat bepaalde eigenschappen van een celebrity endorser, zoals hun expertise en de fit met het gepromoot product, de effectiviteit van de samenwerking kunnen versterken (Bergkvist, Hjalmarson, & W. Mägi, 2015). Het onderzoek in deze masterscriptie probeert na te gaan of dit ook het geval is voor influencer endorsers. Aangezien er nog maar weinig onderzoek is gedaan naar de effecten van influencer marketing, is dit onderzoek vooral gebaseerd op kennis over celebrity endorsements. Uit eerder onderzoek is gebleken dat er vier factoren zijn die de effectiviteit van de samenwerking tussen een celebrity endorser en een merk kunnen vergroten: expertise, betrouwbaarheid, aantrekkelijkheid en endorser-product fit. In deze masterscriptie wordt onderzocht of deze vier factoren invloed hebben op de merkattitude en aankoopintentie van de consument. Het hoofdonderzoek werd voorafgegaan door een pre-test om te bepalen of het verschil tussen de manipulaties significant was. Het hoofdonderzoek gebruikte 2 (expertise hoog vs. laag) x 2 (betrouwbaarheid hoog vs. laag) x 2 (aantrekkelijkheid hoog vs. laag) between subjects experiment om te bepalen of de kenmerken van een influencer endorser een sterker effect veroorzaken. Meer bepaald ging dit onderzoek na of de verschillen in expertise, betrouwbaarheid en aantrekkelijkheid een verschil in de aankoopintentie en de merkhouding van de consument veroorzaakten. Verder is in deze masterscriptie onderzocht of de fit tussen de influencer en het gepromoot product deze relatie versterkt. Er is een two-way ANOVA uitgevoerd om na te gaan of er verschillen waren in merkattitude en aankoopintentie. Daarnaast werd aan de hand van een moderatie-analyse nagegaan of de product fit de relatie tussen de onafhankelijke variabelen (expertise, betrouwbaarheid en aantrekkelijkheid) en de afhankelijke variabelen (merkhouding en aankoopintentie) versterkt. De resultaten toonden aan dat alleen de aantrekkelijkheid van de influencer endorser de merkattitude van de consument beïnvloedde. Geen van de onafhankelijke variabelen had invloed op de aankoopintentie van de consument. De moderatie-analyse toonden aan dat de fit tussen de influencer endorser en het gepromoot product de afhankelijke variabele aankoopintentie voorspelt. Er werd echter alleen een interactie-effect van product fit op de relatie tussen aantrekkelijkheid en aankoopintentie gevonden.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|