Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Leerlingen worden alsmaar meer overspoeld door emoties, gedachten en ervaringen die ze niet kunnen plaatsen. Daarbij groeien steeds meer kinderen op in een moeilijke situatie: kansarmoede, ouders die scheiden, ... . Je kan je afvragen of er nog wel plaats is in het hoofd van deze leerlingen om te leren. Hoe kan je als leerkracht inspelen op al deze emoties, zodat emoties een plaats krijgen in de les? Als leerkracht wil je een zo groot mogelijk leerrendement bij je leerlingen bekomen, zonder de emoties van leerlingen te negeren.Deze bachelorproef wil een antwoord bieden op deze vragen. Aan de hand van een literatuurstudie onderzoek ik de rol van emoties tijdens het leren en hoe leer krachten hier mee om kunnen gaan. Tegelijkertijd test ik aan de hand van een enquête hoe men leerkrachten nu het best informeert over de rol van emoties tijdens het leren en watleerkrachten reeds wisten over emoties en leren. (Bron: auteur)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|