Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Uit de idee dat er een 'globale consument' zou bestaan en dat hij of zij de consument van de toekomst zal worden, spruit een verleidelijke marketingtheorie voort. Wanneer een 'globale consument' zou bestaan, dan zouden consumenten overal ter wereld zich gedragen op een zelfde manier. Er zou geen marketingonderzoek meer nodig zijn in China -of op eender welke andere plaats -en marketeers zouden enkel de lokale marktinformatie moeten globaliseren. De zogenaamde 'globale consument' bestaat echter niet. Consumenten gedragen zich niet op dezelfde manier op verschillende plaatsen op de wereld om de eenvoudige reden dat zij tot verschillende culturen behoren, hoewel ze schijnbaar op dezelfde manier lijken te reageren op dezelfde beeldcodes. Het probleem met deze benadering is dat de code verkeerdelijk wordt aangezien als de boodschap. Wat de consument aanspreekt, is niet de code op zich maar de betekenis die eruit voortkomt en de belofte die ze uitdrukt. Dit boek zoekt uit wat de Chinese consumenten aantrekt. Een groot deel van de Oost-Aziatische consumenten blijkt echter verwesterd te zijn. (Bron: www.garant.be)
Consumers --- Consumers' preferences --- Marketing --- Attitudes. --- Volksrepubliek China --- consumentengedrag --- marketingstrategie --- marketingonderzoek --- E100898.jpg --- Marketing ; China --- Attitudes --- Customers (Consumers) --- Shoppers --- Persons --- Brand preferences --- Choice (Economic theory) --- Choice of product --- Preferences, Consumers' --- Product choice --- Consumer behavior --- Revealed preference theory
Choose an application
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|