Narrow your search

Library

KBR (1)

UGent (1)

Vlerick Business School (1)


Resource type

book (1)

dissertation (1)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2000 (1)

1984 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Understanding Chinese consumers : a new way of approaching marketing in Chinese culture
Authors: --- --- ---
ISBN: 904411087X Year: 2000 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit de idee dat er een 'globale consument' zou bestaan en dat hij of zij de consument van de toekomst zal worden, spruit een verleidelijke marketingtheorie voort. Wanneer een 'globale consument' zou bestaan, dan zouden consumenten overal ter wereld zich gedragen op een zelfde manier. Er zou geen marketingonderzoek meer nodig zijn in China -of op eender welke andere plaats -en marketeers zouden enkel de lokale marktinformatie moeten globaliseren. De zogenaamde 'globale consument' bestaat echter niet. Consumenten gedragen zich niet op dezelfde manier op verschillende plaatsen op de wereld om de eenvoudige reden dat zij tot verschillende culturen behoren, hoewel ze schijnbaar op dezelfde manier lijken te reageren op dezelfde beeldcodes. Het probleem met deze benadering is dat de code verkeerdelijk wordt aangezien als de boodschap. Wat de consument aanspreekt, is niet de code op zich maar de betekenis die eruit voortkomt en de belofte die ze uitdrukt. Dit boek zoekt uit wat de Chinese consumenten aantrekt. Een groot deel van de Oost-Aziatische consumenten blijkt echter verwesterd te zijn. (Bron: www.garant.be)


Dissertation
Commercieel onderzoek in de textielsector

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by