Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
History of civilization --- Charles V [Holy Roman emperor] --- Belgique ; histoire des temps modernes --- België ; geschiedenis van de nieuwe tijden --- Catalogues d'expositions --- Charles-Quint, Empereur --- Karel V, Keizer --- Tentoonstellingscatalogi --- 378.4 <493 LEUVEN> --- 378.4 <493 KUL> --- 094:5/6 --- Academic collection --- #GGSB: Kunst --- #GGSB: Kunst (cataloog tentoonstelling) --- Universiteiten--België--LEUVEN --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Exacte en toegepaste wetenschappen --- exhibition catalogues --- exhibitions --- history of science --- Wetenschappen --- 094:5/6 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Exacte en toegepaste wetenschappen --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 378.4 <493 LEUVEN> Universiteiten--België--LEUVEN --- Charles --- Humanism --- Exhibitions --- Science --- History --- 16th century --- Scholars --- Europe --- Intellectual life --- Charles V --- Rare books --- 378.4 <493 LEUVEN> Universities--Belgium--LEUVEN --- Universities--Belgium--LEUVEN --- Kunst --- Kunst (cataloog tentoonstelling) --- geschiedenis van de wetenschappen
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- Flanders
Choose an application
De Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming, Frank Vandenbroucke, wil dat de aanpak van laaggeletterdheid één van de beleidsprioriteiten van bedrijven en organisaties wordt. Deze brochure en de bijhorende website bieden bedrijven en organisaties, zowel uit de private sector, de overheid als de sociale economie, een concreet instrumentarium om geletterdheid stap voor stap te verhogen.
Choose an application
Het Steunpunt GOK voerde in 2008 een onderzoek uit naar de inhoudelijke invulling van het GOK-beleid in de tweede en derde graag van het TSO en BSO. Uit het onderzoek bleek dat van een door het hele schoolteam gedeelde visie vaak geen sprake is. Ook vernauwt een te smalle, te probleemgerichte visie op gelijke kansen vaak de blik op alternatieve oplossingen.
Choose an application
Het Steunpunt GOK voerde in 2008 een onderzoek uit naar de inhoudelijke invulling van het GOK-beleid in de tweede en derde graag van het TSO en BSO. Uit het onderzoek bleek dat van een door het hele schoolteam gedeelde visie vaak geen sprake is. Ook vernauwt een te smalle, te probleemgerichte visie op gelijke kansen vaak de blik op alternatieve oplossingen.
Choose an application
Deze Meet&Read-er ondersteunt iedereen die in de context van een opvangcentrum met voorleessessies wil inzetten op de taal-en geletterdheidsontwikkeling van anderstalige gezinnen. Het is een draaiboek dat zowel de organisatoren van het voorleestraject als de voorlezers begeleidt in de uitwerking en uitvoering van het traject. Het draaiboek bestaat uit vier delen: algemene informatie over het voorleestraject, een gids met praktische tips voor het opvangcentrum, een brochure met inspiratie en tips voor de voorlezers en een kort verslag van het pilootproject Meet & Read. Elk onderdeel bevat kaarten en draaiboeken die informeren, inspireren of stap voor stap ondersteunen.
Choose an application
Goed kunnen lezen en schrijven is cruciaal voor schoolsucces. De brochure biedt handvatten voor iedereen in het Vlaamse basis- en secundair onderwijs die werk wil maken van een verhoging van de lees- en schrijfvaardigheid van kinderen en jongeren, en van kansarme groepen in het bijzonder. Ook krijgen scholen een reeks aanbevelingen om de bevindingen te integreren in hun talenbeleid.
Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Choose an application
Klein bundeltje over taalsensibilisering in het kleuter- en lager onderwijs. Ook online raadpleegbaar.
Choose an application
Talensensibilisering --- Vlaanderen --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Kleuteronderwijs --- Taaldiversiteit
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|