Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Circadian Rhythm --- Hypertension --- Heart Rate --- Blood Pressure --- drug effects --- physiopathology --- physiology
Choose an application
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden. Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij binnen het vak maken. Die gevarieerdheid van het vak wordt expliciet gemaakt. De inzetbaarheid van supervisie (met mogelijkheden en begrenzingen) kan steeds duidelijker omschreven worden. De state of the art binnen het vak wordt door een brede vertegenwoordiging van de gemeenschap van supervisoren getoond. Via hun artikelen verwoorden de auteurs verkregen inzichten in het stimuleren van ervaringsleren en - in de praktijk beproefde - vormgeving daarvan. Het boek biedt een meerperspectivische blik op het vak en geeft zo vorm aan een van de kernwaarden van supervisie, te weten waardering van diversiteit.
321.4 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg ; opleiding en beroep --- Supervisie --- supervisie --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- methoden van het sociaal werk --- Social welfare methods
Choose an application
Reflecteren is een vorm van leren die de emotionele intelligentie verhoogt. Door reflectie word je je bewust van automatismen, innerlijke obstakels en ongebruikte mogelijkheden. Reflectie is ook je onaangename trekken onder ogen zien, accepteren en een keuze maken hoe je er mee om wilt gaan. Met dit spel ontdek je wat je belangrijk vindt om zo vaardiger en bekwamer te worden in het uiten van je emoties in relatie met anderen. Het Reflectiespel bestaat uit twee delen met in totaal 240 kaarten, verdeeld rond 10 thema's, waarmee we dagelijks in ons werk of onze studie in aanraking komen. Dit eerste deel bevat volgende competenties: resultaatgerichtheid, communicatie, planmatig werken, samenwerken, omgaan met conflicten. Meer achtergrondinformatie over het spel is te vinden op de website.
Social psychology --- Didactic strategies --- Secondary education --- Higher education --- Hygiene. Public health. Protection --- zelfevaluatie --- reflectie (psychologie) --- competenties --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- persoonlijkheidsontwikkeling
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|