Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het thema ICT op de Steinerschool Koningsdale was volledig nieuw voor hen. Bij een eerste bezoek aan de school zag ik inderdaad dat er geen beamer, laptop, tablet of digitaal bord te bespeuren was. Mijn opdracht om ICT te integreren was duidelijk na enkele interessante vergaderingen op school en digitaal. Juf Maaike en ik kwamen tot de volgende onderzoeksvraag: Hoe pas je media-educatie toe in een Steinerschool? Het belangrijkste principe doorheen hun ICT-aanpak is ‘Eerst analoog, dan digitaal’. In deze bachelorproef werkte ik een concrete leerlijn uit voor de school. Daarnaast gingen we aan de slag met het analoog sociaal netwerk en het analoog presenteren. De competenties van de 21ste eeuw, de eindtermen en het leerplan van het Steineronderwijs werden onderzocht. Door de uitgewerkte werkvormen werkten de leerlingen aan hun competenties en vaardigheden om met ICT te kunnen omgaan.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|