Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- #SBIB:316.334.1O331 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A310 --- Doelen en functies van participatieonderwijs voor werkende jongeren --- Onderwijs en economie --- Arbeidssociologie: arbeidsmarkttheorieën en modellen --- Theses --- 658.386 --- #SBIB:316.334.1O329 --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:HIVA --- Personeelsopleiding. opleiding in het bedrijf --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Pedagogiek in de onderwijspraktijk biedt ondersteuning bij het ontwikkelen van een eigen visie en een geïntegreerde benadering van pedagogisch handelen in het onderwijs. Het boek bespreekt drie dimensies van de pedagogische visie: de pedagogische opdracht, het pedagogisch klimaat en het pedagogisch perspectief op de leeromgeving. Hierbij is er specifieke aandacht voor passend onderwijs, omgaan met diversiteit en voor het samenwerken met ouders en met andere educatieve professionals in en rond de school. In de laatste hoofdstukken plaatst de auteur de geïntegreerde pedagogische aanpak in een breder maatschappelijk kader. Met behulp van de geboden theorie en de illustratieve voorbeelden kunnen (aankomende) leraren een goed onderbouwde visie op pedagogisch handelen vormen. (Bron: www.epo.be)
Educational sciences --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- 120048.jpg --- Pedagogie --- Didactiek --- competenties --- Brede school --- Ouderparticipatie --- Leraren --- Pedagogisch klimaat --- Adaptief onderwijs --- ouderparticipatie --- opvoedkunde --- burgerschapsvorming --- pedagogisch handelen --- Onderwijspraktijk --- 450.4 --- Lager onderwijs --- Pedagogiek --- Passend onderwijs --- Relatie ouder - school --- Diversiteit --- Relatie school - ouder --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Als leraar in het voortgezet en beroepsonderwijs heb je - welk vak je ook geeft - niet alleen (vak)didactische, maar zeker ook een goed ontwikkelde pedagogische bekwaamheid nodig. Geïntegreerd pedagogisch handelen levert inzichten en handvatten hoe je in de context van de maatschappelijke ontwikkelingen en eisen aan het onderwijs de pedagogische opdracht van het voortgezet en beroepsonderwijs inspirerend, effectief en verantwoord in kan vullen. In het eerste hoofdstuk wordt de visie op geïntegreerd pedagogisch handelen in de klas en de drie dimensies daarvan belicht. De volgende vier hoofdstukken hebben betrekking op het pedagogisch handelen in de klas. Omdat de leraar dat niet alleen doet, gaat hoofdstuk 6 daarom in op het pedagogisch partnerschap met ouders. De laatste twee hoofdstukken plaatsen de aanpak van het boek in een breder maatschappelijk en professioneel kader. Geïntegreerd pedagogisch handelen is bedoeld voor studenten aan de eerste en tweedegraads lerarenopleidingen, maar is ook van waarde voor leraren in het voorgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.
PXL-Education 2020 --- onderwijs en maatschappij --- pedagogisch handelen --- Secundair onderwijs didactiek; Nederland --- pedagogie --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Secondary education --- maatschappelijke vorming --- pedagogisch klimaat --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- BSO (beroepssecundair onderwijs)
Choose an application
Als leraar in het voortgezet en beroepsonderwijs heb je niet alleen (vak)didactische, maar zeker ook goed ontwikkelde pedagogische overtuigingen, kennis en vaardigheden nodig. Uitgangspunt van Geïntegreerd pedagogisch handelen is dat onderwijs een complex proces van communicatie en interpretatie is, waarin het oordelen en handelen van de leraar een cruciale rol speelt. Het gaat in het onderwijs namelijk niet alleen om cognitief leren en het verwerven van kennis en vaardigheden, maar ook om het stimuleren en faciliteren van de persoonlijke, culturele, sociale en ethische ontwikkeling van leerlingen. Dit boek levert de inzichten en handvatten die je nodig hebt om inspirerend, effectief en verantwoord de pedagogische opdracht van het onderwijs in te vullen en vorm te geven.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Secondary education --- maatschappelijke vorming --- pedagogisch klimaat --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- Hoger onderwijs. --- Onderwijs. --- Pedagogie. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Beroepsonderwijs. --- Didactiek. --- Leerstrategieën. --- Volwasseneneducatie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Praktijkervaring opdoen is nog altijd onontbeerlijk om het onderwijzen onder de knie te krijgen. Het nieuwe werkplekleren neemt dit serieus en prikkelt studenten, begeleidende leerkrachten en docenten om echt alles uit de stage te halen wat erin zit. Niet zo gek dus dat deze manier van leren steeds meer aandacht krijgt. (Bron: www.thiememeulenhoff.eu)
Lerarenopleiding --- Stages. --- didactische werkvormen --- Didactics --- Werkplekleren --- Leraren basisonderwijs --- 472.7 --- werkplekleren --- lerarenopleiding --- leraren basisonderwijs --- 101251.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraren --- Stages --- Leraar --- Stage --- Directie --- Taalonderwijs
Choose an application
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|