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International economic relations --- Developing countries --- International economic integration. --- Intégration économique internationale --- Pays en développement --- Economic policy. --- Economic integration. --- Politique économique --- Intégration économique --- LDC / Developping Countries - Pays En Développement --- 382.51 --- 382.11 --- 382.10 --- Aard, belang en evolutie. Handelsbalans. J curve. --- Theorie van het internationale evenwicht. Economische onafhankelijkheid van een natie. Globalisering. Mondialisering. --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen. --- Intégration économique internationale --- Pays en développement --- Politique économique --- Intégration économique
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Competition for foreign direct investment has been neglected as a subject of research. Yet many claim that such competition is having deleterious effects, such as lowering governments’ standards of protection of the environment and workers’ rights.This book looks at the evidence and assesses the impact of competition among governments to attract FDI. It finds little evidence directly to support fears of a "global race to the bottom" in labour and environmental standards. The widespread use of investment incentives, however, in OECD and developing countries alike, tends to be bad for government transparency and accountability. This is highly detrimental both to economic policy making and to the construction of democratic institutions in developing countries. The author proposes a shift away from incentive-based policies for attracting FDI towards a rules-based approach on both a national and international level.
International finance --- Developing countries: economic development problems --- Developing countries --- Investments, Foreign. --- Investments, Foreign --- Government policy. --- Capital exports --- Capital imports --- FDI (Foreign direct investment) --- Foreign direct investment --- Foreign investment --- Foreign investments --- International investment --- Offshore investments --- Outward investments --- Capital movements --- Investments
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La concurrence à laquelle se livrent les gouvernements pour attirer les IDE est un sujet de recherche qui a reçu peu d’attention jusqu'à présent. Pourtant, nombreux sont ceux qui estiment que ce phénomène a des effets néfastes, en ce qu’il conduit les pouvoirs publics à faire passer au second plan les normes de protection de l'environnement ou les droits des travailleurs. Cet ouvrage s’attache aux faits et évalue l'impact de la concurrence entre gouvernements pour attirer les IDE. Cette analyse n’apporte pas directement la preuve qu’on assiste à un recul généralisé des normes de travail et d'environnement. Toutefois, le recours massif aux incitations à l'investissement, dans les pays de l'OCDE comme dans les pays en développement, ne joue pas en faveur de la transparence et de la responsabilité des autorités à l'égard du public, ce qui est hautement préjudiciable à l'élaboration des politiques économiques et à l'édification d'institutions démocratiques dans les pays en développement. L'auteur propose d’opter pour une approche basée sur des règles nationales et internationales, plutôt que de chercher à attirer les IDE par des mesures fondées sur des incitations.
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Competition for foreign direct investment has been neglected as a subject of research. Yet many claim that such competition is having deleterious effects, such as lowering governments’ standards of protection of the environment and workers’ rights.This book looks at the evidence and assesses the impact of competition among governments to attract FDI. It finds little evidence directly to support fears of a "global race to the bottom" in labour and environmental standards. The widespread use of investment incentives, however, in OECD and developing countries alike, tends to be bad for government transparency and accountability. This is highly detrimental both to economic policy making and to the construction of democratic institutions in developing countries. The author proposes a shift away from incentive-based policies for attracting FDI towards a rules-based approach on both a national and international level.
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Capital investments --- Foreign licensing agreements --- Investments, Foreign --- Investments, German --- Investments, Japanese --- Joint ventures --- Case studies. --- Case studies --- Case studies --- Case studies --- Case studies --- Case studies
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• Globalisation and regionalisation tend to be mutually reinforcing. Policies must ensure that this outcome prevails, for non-OECD and OECD countries alike. • Globalisation can weaken social cohesion and States’ economic policy autonomy. • Post-taylorist “flexible” forms of organisation now drive and shape globalisation. • The crisis of taylorist organisations is an important cause of the “structural” labour-market problems that now plague the United States and Europe; imports from developing countries are not. • Globalisation today does not show any significant acceleration of industrial redeployment from OECD countries.
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• La globalisation et la régionalisation tendent naturellement à se renforcer. Mais les responsables politiques, dans les pays Membres ou non membres de l’OCDE, doivent veiller à ce que les accords régionaux n’aillent pas à l’encontre de la globalisation. • La globalisation présente des risques pour la cohésion sociale et pour la souveraineté des politiques économiques des États. • Ce sont les méthodes flexibles post-tayloriennes d’organisation de l’activité économique qui constituent la force micro-économique motrice de la vague actuelle de globalisation. • L’une des principales causes des problèmes structurels que connaissent les marchés du travail aux États-Unis et en Europe réside dans la crise des organisations tayloriennes, et non dans les importations en provenance des pays en développement. • Contrairement à une opinion largement répandue, la globalisation ne semble pas accélérer d’une manière importante la délocalisation de l’activité industrielle des pays de l’OCDE.
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