Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Twintig jaar na 'Bezieling en kwaliteit in organisaties' gaat Daniel Ofman, bedenker van het kernkwadrant, in op de voorwaarden die nodig zijn om inspiratie en inzet tot bloei te laten komen binnen een organisatie. Hij stelt helder en duidelijk dat er grenzen zijn aan wat maakbaar is, wanneer verandering een doel kan zijn en wanneer niet. Met zijn integrale benadering van leven, werken en organiseren wordt duidelijk waarom veel traditionele manieren van managen niet kunnen en niet zullen werken en wat er nodig is om met minder energie meer te bereiken
Leidinggeven. --- Management. --- organisatiemanagement --- leidinggeven --- Organization theory --- management --- organisatiepsychologie --- bedrijfsleer --- organisatieverandering --- 366.4 --- Management --- #KVHB:Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Management ; algemeen --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Competentiemanagement --- Talenten --- Leiderschap --- Talent
Choose an application
The unique core quadrant methodology illustrated in this guide presents a framework for improving any manager's workplace performance. The core quadrant system is built on the principles of the enneagram and further refines the core qualities that define the enneagram's nine personality types. By recognizing qualities such as determination, precision, flexibility, orderliness, and empathy in oneself and one's employees, managers can create environments that allow individuals to flourish within organizations. This system provides managers with insight into the motivations of their employees and is particularly valuable in dealing with difficult or incompatible personality types.
Développement Ontwikkeling --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Créativité Creativiteit --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management --- Personnel management --- Industrial sociology --- kwaliteitsverbetering --- talentmanagement --- persoonlijkheidsleer --- zelfsturing --- HRM (human resource management) --- competentieontwikkeling --- persoonlijkheidsvorming --- 658.37 --- 159.93 --- 37.03
Choose an application
deze cd-rom hoort een handleiding : 'Manual / Daniel Ofman. - Schiphol : Human-i Euro. - 36 p. ; zie rek: siso-plaatsnummer 415
366.4 --- 417.1 --- Arbeidsmotivatie --- Begeleiding(Coaching) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Management --- Persoonlijkheidsleer --- Management ; algemeen --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene
Choose an application
Het Kernkwadrantenspel is gebaseerd op de theorie van de kernkwadranten, geschreven door Daniel Ofman. Het kaartspel stimuleert de spelers om hun persoonlijke kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën in kaart te brengen. Spelenderwijs worden de spelers aangespoord om hun persoonlijke kernkwaliteiten te ontdekken en ontwikkelen. Kortom, het Kernkwadrantenspel is de introductie bij uitstek tot de kernkwadranten.Bron: https://shop.aanstokerij.be/begeleiding/235-kernkwadrantenspel.html
Theory of knowledge --- epistomologie --- Sociology --- zelfkennis --- zelfontplooiing --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- epistemologists --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidsdiagnostiek --- #KVHB:Zelfbeeld --- #KVHB:Identiteit --- #KVHB:Kernkwaliteiten --- 366.4 --- 417 --- 417.1 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- Zelfbeeld --- Kwaliteiten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Relaties ; spelen --- 159.9 --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- Persoonlijkheid --- Vaardigheden --- Competenties --- Zelfmanagement --- Speltherapie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Zelfzorg --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene
Choose an application
Het Kernkwadrantenspel is gebaseerd op de theorie van de kernkwadranten, geschreven door Daniel Ofman. Het kaartspel stimuleert de spelers om hun persoonlijke kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën in kaart te brengen. Spelenderwijs worden de spelers aangespoord om hun persoonlijke kernkwaliteiten te ontdekken en ontwikkelen. Kortom, het Kernkwadrantenspel is de introductie bij uitstek tot de kernkwadranten.Voor 1-6 spelers vanaf 16 jaar(https://shop.aanstokerij.be/begeleiding/235-kernkwadrantenspel.html)
kernkwaliteit --- persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheid --- Kwaliteit --- Vaardigheden --- Competenties --- Zelfmanagement --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- Speltherapie --- Theory of knowledge --- Social psychology --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- zelfkennis --- sociale psychologie --- kennismaking --- zelfontplooiing --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Zelfzorg --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie
Choose an application
In 1992 introduceerde Daniel Ofman het kernkwadrant, waarmee bedrijven en organisaties de kernkwaliteiten van teams en personen handig kunnen vaststellen. Met deze aangepaste versie kan idereen thuis aan zijn eigen kernkwaliteiten werken. Het kernkwadrant vormt de basis voor een nieuwe weg naar persoonlijke groei. Met dit boek kun je zelf je eigen kernkwaliteiten ontdekken en ontwikkelen
Persoonlijkheidsleer. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- organisatiepsychologie --- persoonlijkheidsleer --- Personality development --- Industrial psychology --- levenskwaliteit --- spiritualiteit --- Social psychology --- 417.1 --- kwaliteiten --- 159.923 --- Kernkwadranten --- Kernkwaliteiten --- Persoonlijke ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- 417 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- competentieontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 658.37 --- kernkwaliteiten --- kernkwadranten --- persoonlijkheidspsychologie --- persoonlijkheid --- psychologie --- typologieën --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- Integrale kwaliteitszorg --- Levenskwaliteit --- Psychologie --- Kwaliteit --- Zelfbeeld --- Organisatieontwikkeling --- Vaardigheden --- Competenties --- Psychologie Psychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Man --- Volwassene --- Kernkwadrant --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
06 p.
Organisatieleer --- Organisatieontwikkeling --- Creativiteit --- Bedrijfspsychologie --- 650.1 ) Kwaliteitszorg --- creativiteit --- kwaliteitszorg --- 658.01 --- Organisaties : creativiteit --- Organisaties : kwaliteitszorg --- Musiceren
Choose an application
Met dit boek introduceerde Daniel Ofman begin jaren '90 spirituele waarden in een door technocraten gedomineerde managementcultuur. Als veelgevraagd spreker wordt hij daarom ook wel aangekondigd als 'de spirituele ingenieur'. Mede door zijn werk is het begrip 'bezieling' in veel organisaties opnieuw gaan leven en begon men zich te realiseren dat het een doodlopend spoor is om je louter te richten op winstmaximalisatie en aandeelhouderswaarde. Een kentering in die benadering is inmiddels hier en daar zichtbaar, maar nog zeker niet voltooid. Daarom zal Bezieling en kwaliteit in organisaties ook de komende decennia actueel blijven en een grote rol blijven spelen in het vermenselijken van bedrijven, organisaties en managers.Dit boek is een pleidooi voor het scheppend vermogen, zowel in mensen als in organisaties. Ook de organisatie kan worden gezien als een levend organisme, dat zowel naar binnen als naar buiten functioneert. Dat vraagt om een respectvolle benadering, gericht op gezonde groei, met grote aandacht voor relaties en verbindingen op alle niveaus. Het herkennen en ontwikkelen van kernkwaliteiten is daarbij een onmisbaar hulpmiddei, dat inmiddels bewezen heeft echt te werken, zoals meer dan honderdduizend lezers en cursisten hebben ervaren. Voor deze jubileumuitgave heeft de auteur een nieuw voorwoord geschreven.
Management --- Kwaliteitszorg --- Organisatieleer --- Kwaliteit --- Integrale kwaliteitszorg --- Kwaliteitsmanagement --- Organisatieculturen --- Creativiteit --- Projectmanagement --- Organisatiesociologie --- Veranderingsmanagement --- Projecten --- 366.4 --- organisatieleer --- bedrijfscultuur --- bedrijven, management --- persoonlijke ontwikkeling --- psychologie, sociaal --- managementvaardigheden --- Bedrijfsleiding - Management --- Organisation Organisatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Créativité Creativiteit --- creativiteit --- kernkwaliteiten --- kwaliteitszorg --- management --- organisaties --- organisatiemanagement --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- bedrijfsleiding
Choose an application
dr.
Organization theory --- bedrijfsleiding --- 65.012.4 --- 658.56 --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- organisatiecultuur --- creativiteit in organisaties --- kwaliteit --- leiderschap --- organisatiepsychologie --- kwaliteitsmanagement --- 65 --- 65.012 --- 658.5 --- added value, empowerment, leidinggeven, management, motiveren, succes --- Management: holistische visie --- 65.01 --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:IO --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Creativiteit --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Organisatieleer: algemene werken --- Organisatiesociologie: algemeen --- Organisatieontwikkeling
Choose an application
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen en organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties worden gezien als levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.Intern betekend dat aandacht voor de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern aandacht voor de relaties tussen de organisaties en haar doelgroepen (afnemers, opdrachtgevers, cliënten, belanghebbenden). Meerwaarde ontstaat wanneer mensen en organisatie zich gedragen als delen van een creatief geheel, hun energie bundelen en daarmee meer bereiken. Dit boek spreekt zowel managers aan die de bezieling en kwaliteit in hun organisatie willen verbeteren, als ook ieder ander die in de organisatie een rol speelt. Het ontwikkelen van kernkwaliteiten, het optimaliseren van bewuste en verantwoordelijke werkhoudingen, het creëren van het totaalproces, vergt immers de inzet van iedereen in de organisatie.Van dit zeer succesvolle boek zijn al vele tienduizenden exemplaren verkocht en in de dagelijkse praktijk toegepast, het beste bewijs voor de bijzondere kwaliteiten ervan. Voor deze nieuwe editie is het volledig herzien, geactualiseerd en uitgebreid. Bron : http : www.bol.com
Management --- Managementmodellen --- Kwaliteitszorg --- management --- personeelsbeleid --- gestion du personnel --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes --- Managementmodel
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|