Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Lesson Study is een specifieke vorm van teamleren die over de hele wereld zijn waarde heeft bewezen. Ook in Nederland ontdekken steeds meer scholen de methode en de meerwaarde van Lesson Study. Lesson Study is een manier van teamleren waarin collega's gezamenlijk leren door systematisch te werken aan het verbeteren, vernieuwen en/of verder ontwikkelen van het onderwijs. De methode past naadloos bij het streven van veel scholen om zich verder te ontwikkelen tot een lerende organisatie. In deze publicatie vindt u een antwoord op de vraag wat Lesson Study is en hoe deze methode in de onderwijspraktijk vorm krijgt. We nemen u vanuit de theorie over teamleren stap voor stap mee naar de praktijk en de instrumenten die bij Lesson Study worden ingezet. Op deze wijze kunnen we de kracht van Lesson Study verklaren aan de hand van theorie over teamleren en krijgt u inzicht in de methode van Lesson Study zelf. De praktijkvoorbeelden uit het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs geven u een concreet beeld van de wijze waarop Lesson Study in de praktijk vorm krijgt. Met behulp van deze publicatie kunt u besluiten om Lesson Study in uw school te introduceren. In de publicatie krijgt u daarvoor handvatten en instrumenten.
Team --- Professionalisering --- Leraren --- professionalisering --- team --- 450.7 --- Teamwerk --- Basisonderwijs --- Didactics
Choose an application
Motivatie van leerlingen is op scholen bijna dagelijks een onderwerp van gesprek. Misschien juist omdat het zo ongrijpbaar is. Motivatie verschilt van moment tot moment, hangt af van verschillende factoren en is een continue uitdaging. Bijna iedere ongemotiveerde leerling is meestal wel gemotiveerd te krijgen, maar het is onvoldoende je daarvoor alleen op de leerling te richten. De leerling, de leraar en de hele school moeten continu aan motivatie werken. Daarover gaat dit boek Motivatie is een werkwoord.Wat kun je als leraar en wat kun je als school doen om leerlingen gemotiveerd te krijgen en te houden? Het boek geeft inzicht in wat motivatie is, welke factoren van invloed zijn op de motivatie van leerlingen en waar leraren wel of geen invloed op hebben. Voorbeelden uit de praktijk illustreren de theorie. Ook bevat het boek concrete handvatten voor leraren en voor scholen. Het boek is bedoeld voor leraren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs.(Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/57687/motivatie-is-een-werkwoord)
Motivatie ; onderwijs --- Motivatie --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Affective and dynamic functions --- Social psychology --- Educational psychology --- Didactic strategies --- motivatie --- onderwijspraktijk --- lesgeven
Choose an application
Community --- Professionalisering --- Leraar --- Teamwerk --- Onderwijsvernieuwing --- Lesson Study
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Beschrijving van de coachende rol van leerkrachten in het voortgezet en beroepsonderwijs, waarbij de zelfregulerende leerling centraal staat.
Coachend lesgeven --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- leraren --- leren leren --- coachen
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|