Narrow your search

Library

KU Leuven (8)

UCLL (3)

AP (2)

DocAtlas (2)

KDG (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (11)


Language

English (8)

Dutch (3)


Year
From To Submit

2020 (2)

2019 (4)

2018 (2)

2017 (3)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De leeruitdaging : diep leren in de leerkuil
Author:
ISBN: 9789461182548 9461182546 Year: 2018 Publisher: Bazalt educatieve uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren is iets anders dan feiten verzamelen. Om leerlingen diep te laten leren, is frictie nodig: twijfel, het even niet meer weten, een cognitief conflict. Daardoor komen leerlingen uiteindelijk tot betekenisvolle inzichten. Hoe je dat voor elkaar krijgt, beschrijft James Nottingham in De Leeruitdaging.Leraren en leerlingen denken vaak dat leren gemakkelijk moet zijn. Vraag maar eens aan collega's en kinderen wie de beste leerlingen zijn. De meesten wijzen dan leerlingen aan die 'het gewoon doorhebben', die 'dingen weten zonder schijnbare moeite', of die 'van nature talent' voor iets hebben. Maar dit zijn nu juist eigenschappen die niet met leren te maken hebben. Leren is meer een uitdaging.Om diep te leren is het nodig dat je op de grens staat tussen weten en niet weten. Je erkent dat je bepaalde dingen nog niet weet, maar dat je die - met inzet en de juiste strategie - wel te weten kunt komen. Soms betekent leren dat we moeten herordenen wat we al weten, of dat we bestaande kennis moeten loslaten om iets beter te begrijpen. Zoals Piaget zei: 'Om te leren is onbalans nodig.' Dat wil zeggen dat je pas diep leert als hetgene wat je weet, niet in balans is met wat je tegenkomt. Wanneer je denkt: 'Hé, hoe zit dit, ik snap het niet' of: 'Dit klopt toch niet?', dan is de balans uit evenwicht en krijg je de kans om te leren en te groeien.Daarom dien je als leraar situaties te creëren waarin leerlingen die onbalans ervaren. Je wilt twijfel zaaien, en de manier waarop leerlingen nadenken uitdagen met andere of betere ideeën. Dat doe je met de Leeruitdaging. Daarmee wordt leren een prikkelende en gezamenlijke inspanning van leerling en leraar. De Leerkuil vormt de kern van de Leeruitdaging. Je zit in de Leerkuil als je onopgeloste of tegenstrijdige ideeën hebt over datgene wat je probeert te begrijpen. Je maakt dan een cognitief conflict door. Door leerlingen uit te nodigen in de Leerkuil te stappen, daag je ze uit om te komen tot diep leren, met als doel het ontwikkelen van betekenisvolle, blijvende inzichten.In dit boek werkt James Nottingham de Leeruitdaging uit in zeven stappen:- Selecteer een concept.- Vraag leerlingen naar hun ideeën over het concept.- Zorg voor een cognitief conflict.- Laat je leerlingen ideeën vergelijken en zoeken naar overeenkomsten en verschillen.- Laat je leerlingen een denktool gebruiken om de ideeën te ordenen en te verbinden.- Laat je leerlingen een zo doordacht mogelijke definitie van het concept geven.- Kijk samen naar toepassingen van het geleerde en reflecteer op het leerproces.Hoe vaker een leerling de Leeruitdaging doormaakt, hoe groter de kans dat hij of zij een growth mindset ontwikkelt. De concrete lesplannen, technieken en denktools in dit boek helpen je om leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs door de Leeruitdaging te begeleiden.(Bron: https://shop.bazalt.nl/uitgaven/boeken/414/de-leeruitdaging)


Book
The learning challenge : how to guide your students through the learning pit to achieve deeper understanding
Author:
ISBN: 150637641X 1071873008 1506376401 1506376436 Year: 2017 Publisher: Thousand Oaks : A SAGE Company,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teachers will find: Detailed explanations & graphics of the Learning Pit & the Learning Challenge Several lesson plan ideas across grade levels and subject areas Practical strategies for guiding students through each stage of the Learning Challenge Classroom activities Examples from Learning Challenges across the world.


Book
Learning challenge lessons, primary : 20 lessons to guide young learners through the learning pit
Authors: ---
ISBN: 9781071872482 1071872486 Year: 2019 Publisher: Thousand Oaks A SAGE Company

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teachers will receive: • Learning Challenge lessons that are relevant and timely, on topics that interest and engage students • Detailed lesson plans and activities for running Learning Challenges in their classroom • Full-color activity cards to accompany each lesson.


Book
Challenging mindset : why a growth mindset makes a difference in learning - and what to do when it doesn't
Authors: ---
ISBN: 9781071872727 9781506376615 9781506376622 Year: 2019 Publisher: Thousand Oaks : Corwin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

James Nottingham and Bosse Larsson offer an important and useful new addition to the ongoing conversation about mindset first introduced by Carol Dweck. Too often, theories such as mindset get reduced down to the simplest dichotomies and ideologies. Here, Nottingham and Larsson challenge our own mindset about the very idea of mindset theory itself, showing us what is possible if we really understand the theory and use it to challenge ourselves and our students." Jim Burke, Teacher, Burlingame High School, and Author, Common Core Companion Series This book answers key questions about Carol Dweck's theory of Mindset - What is a 'growth mindset' and what difference can it make? Why are growth mindset interventions not working in schools (yet) and what can be done to change this? What is a 'failure mindset' and why is it more influential than an adult's fixed or growth mindset? Drawing on their experiences of presenting alongside Carol Dweck on many occasions, James Nottingham and Bosse Larsson tackle head-on these questions with research-backed clarity, and share proven strategies for mindset success. Mindset doesn't matter when things are easy; it is only when faced with challenges that working from a growth mindset influences learning. Highlights of the book include: • Comments and insights from Carol Dweck to enhance your understanding of her important work • A detailed and nuanced examination of how mindset works and what you can do to make it more effective for your students • An exploration of the relationship between mindset and grades • Strategies to encourage a growth mindset during moments of challenge • Comprehensive lesson ideas for teaching students about mindset • Why praising 'effort' can be powerful but also problematic, with an identification of what type of praise is best • Examples of how to make the most of mindset theory and practice Everyone has a mindset that shapes their personality, motivation and development. This book shows you how to create the right conditions for a growth mindset to flourish in your classroom, your school, your staff and your students.


Book
Challenging early learning : helping young children learn how to learn
Authors: ---
ISBN: 9780367027650 Year: 2019 Publisher: Abingdon, Oxon Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Challenging Early Learning takes James Nottingham's tried and tested and acclaimed 'learning to learn' methodology and applies it to teaching 3-7 year olds. Learning how to learn includes a child knowing how they can ask questions in such a way as to illicit better answers; understanding what thoughts and behaviours will help them to learn and which will get in the way; and being able to judge when to put an ability into action at the right time for the right purpose. This book identifies some of the best ways adults can help children in early years settings do exactly that utilising feedback, challenge, dialogue, growth mindset, and the Learning Pit"--


Book
Learning challenge lessons, elementary : 20 lessons to guide young learners through the learning pit
Authors: ---
ISBN: 1071872494 1544330480 1544330464 1544330456 Year: 2018 Publisher: Thousand Oaks : A SAGE Company,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teachers will receive: Learning Challenge lessons that are relevant and timely, on topics that interest and engage students Detailed lesson plans and activities for running Learning Challenges in their classroom Full-color activity cards to accompany each lesson.


Book
Challenging learning through feedback : how to get the type, tone and quality of feedback right every time
Authors: ---
ISBN: 1506376495 1506376460 1506376487 1506376452 Year: 2017 Publisher: Thousand Oaks : Corwin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teachers and educators will find: How to know when your feedback is (and isn’t) working How to craft feedback so that it answers the three essential questions Humorous vignettes of feedback done right and wrong Practical strategies for crafting clear Learning Intentions and Success Criteria Strategies, templates, and rubrics for providing feedback tied to learning goals How to teach students to provide high quality feedback to themselves and others.


Book
Challenging learning through dialogue : strategies to engage your students and develop their language of learning
Authors: --- ---
ISBN: 1506376517 1506376533 1506376541 1506376509 1506376525 Year: 2017 Publisher: Thousand Oaks : Corwin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teachers will find: • How to build in more "wait time" for better quality thinking and questioning from students • How to use dialogue to teach reasoning, collaboration, and good habits of thinking • The three types of dialogue and how to teach the most effective dialogue: explorative • Dozens of practical strategies for explorative dialogue • Global examples of fun ways to teach dialogue.


Book
Learning challenge lessons, secondary english language arts : 20 lessons to guide students through the learning pit
Authors: --- ---
ISBN: 1071872478 1544330510 1544330537 1544330502 Year: 2019 Publisher: Thousand Oaks : A SAGE Company,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teachers will receive: Learning Challenge lessons that are relevant and timely, on topics that interest and engage students Detailed lesson plans and activities for running Learning Challenges in their classroom Full-color activity cards to accompany each lesson.


Book
De leeruitdaging voor jonge kinderen : Diep leren in de Leerkuil
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789461182876 9461182872 Year: 2020 Publisher: Vlissingen Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als kinderen leren fietsen, zullen ze in het begin wankelen. We moedigen ze dan aan om door te gaan, want we weten dat ze dit wankelen nodig hebben om te leren fietsen. Maar wanneer kinderen wankelen tijdens andere activiteiten, schieten we ze vaak meteen te hulp. Daarmee onderbreken we onbedoeld het leerproces. Dit boek laat zien hoe je jonge kinderen kunt leren om te leren. ‘Wankelen’ (ofwel: het even niet weten, een cognitief conflict ervaren) is daarbij een essentieel onderdeel. Je kunt kinderen diep laten leren als je ze door een Leeruitdaging begeleidt. De Leeruitdaging bestaat uit 4 fasen: 1. Concept – Je praat met kinderen over een begrip of concept, bijvoorbeeld: ‘Wat is rommel?’ 2. Cognitief conflict – Kinderen hebben meerdere ideeën over het concept die met elkaar in tegenspraak lijken. Dat geeft frictie: ‘Huh, hoe zit dit?’ De kinderen zitten in De Leerkuil. 3. Betekenisgeving — Kinderen klimmen uit de Leerkuil, eventueel met wat hulp. 4. Reflectie – Kinderen denken na over wat ze hebben geleerd. De Leerkuil vormt de kern van de Leeruitdaging. Wanneer kinderen een oplossing bedenken voor een cognitief conflict, zeggen we dat ze ‘in de Leerkuil’ zitten. Deze metafoor werkt goed. Kinderen bevinden zich buiten hun comfortzone; het is een ongemakkelijke situatie. Als kinderen ondervinden dat dit onderdeel is van het leerproces, zullen ze eerder een growth mindset ontwikkelen. De uitgewerkte activiteiten en materialen in dit boek helpen je (als leraar of pedagogisch medewerker) om kinderen van 3 tot 7 jaar door de Leeruitdaging te begeleiden. Zo laat je kinderen nadenken en praten over hoe ze leren.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by