Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De vorm van letters bekijken, ze vergelijken, ze associëren, met de grootte van woorden spelen... Dankzij dit interactief boekje kunnen de allerkleinsten al spelend leren. Kinderen hoeven slechts met de elektronische muis op de tekeningen te drukken en weten direct of ze het juiste of foute antwoord geven. De onderwerpen zijn zo gekozen dat ze aansluiten bij de themas die op een kleuterschool aan bod komen.
voorbereidend lezen --- Kindergarten --- cognitieve opvoeding --- letters (themawoord fictie) --- 471.41 --- Kleuteronderwijs --- Letters --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Taal --- Taal en verbale expressie --- Kinderen --- Spelen --- Ontluikend lezen --- Taalopvoeding --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Letter
Choose an application
muis in plastic-hoesje
cognitieve opvoeding --- Kindergarten --- kleuren (themawoord fictie) --- 471.42 --- 536.5 --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- 535 ) Kleurenleer --- kleuren --- Cognitieve opvoeding --- Kleurenleer - Kleurenpsychologie --- Kinderen --- Spelen --- Werkbladen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kleur (kleur) --- Werkblad
Choose an application
muis in plastic-hoesje
cognitieve opvoeding --- Kindergarten --- vormen (themawoord fictie) --- 471.42 --- 514 --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wiskundige initiatie --- Meetkunde --- Kinderen --- Spelen --- Vormen --- Grootte --- Werkbladen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vorm (fysiek) --- Werkblad
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Deze vier praktische mappen met logische puzzels en opdrachten doen wonderen voor de concentratie bij leerlingen. Rijk geïllustreerd en vol kant-en-klare uitdagingen. De Logli-mappen zijn geschikt voor alle leerlingen van groep 3 t/m 6. Ook zeer geschikt voor Remedial Teaching.Elke kopieermap is een verzameling van 80 blz. leuke en uitgekiende oefeningen. Deze verplichten de leerling om goed te kijken en geconcentreerd na te denken om de oplossing te vinden. De oefeningen zijn doordenkertjes en héél vaak is het meest vanzelfsprekende antwoord niet het juiste!
Study methods --- concentratieproblemen --- studievaardigheden --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Concentratie --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Werkbladen --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 464.3 --- Werkblad
Choose an application
Abstract Rationale: Ieder schooljaar neemt het aandeel kinderen met een andere thuistaal in het Vlaams onderwijs toe. Deze kinderen leren vervolgens lezen in de schooltaal. Methodiek: Dit kwalitatief onderzoek ging de invloed van een leesaanbod in de thuistaal op het aanvankelijk lezen in de schooltaal bij meertalige kinderen na. Er werd gestart met een literatuuronderzoek naar leren lezen bij meertalige kinderen. De resultaten van deze artikels werden verwerkt in een thematische analyse. Vervolgens werd een focusgroep georganiseerd met zes respondenten die professioneel bezig zijn met lezen en/of meertaligheid. Via vijf vragen werd gepeild naar hun ervaringen met een meertalig leesaanbod. Ook deze resultaten werden verwerkt in een thematische analyse. Resultaten: Er is een gunstige invloed van een leesaanbod in de thuistaal op het aanvankelijk lezen in de moedertaal. Bij bepaalde taalvaardigheden betrokken bij het lezen is er transfer van de ene naar de andere taal. Ook zijn er aanwijzingen dat kinderen die ondersteund worden in hun thuistaal een sterkere groei meemaken wat betreft leesvaardigheid in de eerste jaren van het lager onderwijs. Bovendien zal het erkennen van de thuistaal in de klas de leesmotivatie en culturele identiteit van het kind sterken. Er is echter nood aan een kwalitatief aanbod met verschillende interesses, taalniveaus en achtergronden. Conclusie: Een leesaanbod in de thuistaal heeft een goede invloed op het aanvankelijk lezen in de schooltaal bij meertalige kinderen. Er zijn echter nog enkele hiaten in de kennis hieromtrent. Er is nood aan input van de ouders van deze kinderen en de leerkrachten die ermee werken.
Choose an application
Abstract Rationale: In Vlaanderen vindt er een toename van het aantal meertalige gezinnen en bijgevolg meertalige kinderen plaats. Een toename van het aantal meertalige kinderen in Vlaanderen vraagt om meer informatie over leesniveaus in verschillende talen, naast het Nederlands. De talen opgenomen in dit onderzoek zijn: Arabisch (Marokko), Deens (Denemarken), Roemeens (Roemenië), Turks (Turkije) en Zweeds (Zweden). Methodiek: De onderzoeksresultaten werden bekomen door een tweedelig kwalitatief onderzoek. Het eerste deel van het onderzoek bestond uit het verzamelen van informatie over de leesniveaus. Dit via een mail en een enquête die werd verzonden naar een groep specifieke respondenten, maar ook via zoekmachines (Google en Google Scholar) op het internet. De gevonden informatie werd vervolgens verwerkt in een brochure. Het tweede deel van het onderzoek bestond uit het toetsen van de opgestelde brochure bij een klankbordgroep (leerkrachten, logopedisten, ouders en bibliotheekmedewerkers) via een Google Docs document. Resultaten: Op basis van de gevonden documenten werd een overzicht gemaakt van de gebruikte leesniveaus (Zweeds, Deens). Indien dit niet mogelijk was werd er een lijst met leesmateriaal weergegeven (Roemeens, Turks). De gevonden informatie werd verder verwerkt in een brochure. In de brochure werden volgende onderdelen opgenomen: een beschrijving van het leesschema, een beschrijving van de leesniveaus in vergelijking met het AVI-systeem of van leesmateriaal, kenmerken van boeken binnen een specifiek leesniveau en een referentielijst. Een kritische blik op de brochure werd weergegeven door een klankbordgroep. Conclusie: Dit onderzoek biedt meer inzage in leesmateriaal en de manier waarop leerkrachten, ouders en bibliotheekmedewerkers leesmateriaal voor lezende kinderen selecteren buiten Vlaanderen.
Choose an application
Heb je net gehoord dat je dyslexie hebt? Of denk je zelf dat je dyslexie hebt? Dan kan dit boek jou helpen!Dit doe-boek legt je op een speelse manier uit:- wat dyslexie is en hoe je het kunt herkennen;- welke tips en hulpmiddelen je kunnen helpen als je moeite hebt met lezen, spelling en/of dingen snel oproepen uit je geheugen;- hoe jij, dankzij dit boek, nog sterker in je eigen kracht kunt staan thuis en op school.Praat er samen met je leerkracht, begeleider, logopedist, ouders of vrienden over. Je leert heel veel nieuws bij en het is ook gewoon leuk om te doen!https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/survivalgids-wat-als-je-dyslexie-hebt-pica
Leesstoornis --- Dyslexie --- Leerstoornis --- Kind --- Dyslexie. --- Leesstoornis. --- Leesstoornissen --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Developmental psychology --- Educational psychology --- socio-emotionele stoornissen --- socio-emotionele opvoeding --- sociaal gedrag --- dyslexie --- Dyslectische kinderen --- Diagnose --- Handboeken
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|