Narrow your search

Library

KU Leuven (4)

UGent (3)

AP (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

EHC (1)

Hogeschool Gent (1)

KBC (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (11)

digital (1)


Language

Dutch (8)

English (4)


Year
From To Submit

2022 (1)

2017 (2)

2005 (1)

2001 (1)

1995 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Strategisch gedrag, planning en prestatie : een inductieve studie binnen de computerbranche
Author:
Year: 1991 Publisher: Tilburg Tilburg university. Department of economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De Miles and Snow-typologie : een exploratieve studie in de meubelbranche
Author:
Year: 1991 Publisher: Tilburg Tilburg university. Department of economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Marketingstrategie : de theorie in praktijk gebracht: hoe effectief kiezen voor superieure klantwaarde.
Authors: ---
ISBN: 9020730754 Year: 2005 Publisher: Groningen Groningen Stenfert Kroese Wolters-Noordhof

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Marketingstrategie staat de vertaling van de theorie naar de praktijk van marketingstrategische keuzes centraal. De auteurs leiden de lezers door de benodigde analyses gericht op het vaststellen van externe én interne mogelijkheden voor waardecreatie. Er worden instrumenten aangereikt voor het effectief kiezen van een goede waardepropositie en er worden manieren besproken om die beslissing te concretiseren. Ook het implementatie-aspect, het mobiliseren van de organisatie en het bouwen van een goede monitor om de organisatie scherp te houden, komt aan de orde. De vertaling van de theorie naar de praktijk van marketing-strategische keuzes staat centraal. De auteurs leiden de lezer door de benodigde analyses gericht op het vaststellen van externe en interne mogelijkheden van waardecreatie. Zij reiken instrumenten aan voor het effectief kiezen van een goede waardepropositie en ze bespreken manieren om die beslissing te contretiseren. Ook het implemantatie-aspect - het mobiliseren van de organisatie - en het bouwen van een goede monitor om de organisatie scherp te houden, komen aan de orde.


Book
Entrepreneurial marketing : how to develop customer demand
Author:
ISBN: 1003010199 1000436438 1003010199 1000436489 Year: 2022 Publisher: Milton Park, Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"How do you sell an innovative product to a market that does not yet exist? Entrepreneurial businesses often create products and services based on radically new technology that have the power to change the marketplace. Existing market research data will be largely irrelevant in these cases, making sales and marketing of innovative new products especially challenging to entrepreneurs. Entrepreneurial Marketing focuses on this challenge. Classic core marketing concepts, such as segmentation, positioning and the marketing mix undergo an 'extreme makeover' in the context of innovative products hitting the market. Edwin J. Nijssen stresses principles of affordable loss, experimentation and adjustment for emerging opportunities, as well as cooperation with first customers. Containing many marketing examples of successful and cutting-edge innovations (including links to websites and videos), useful lists of key issues and instructions on how to make a one-page marketing plan, Entrepreneurial Marketing provides a vital guide to successfully developing customer demand and a market for innovative new products. This third edition has been thoroughly expanded, including: Expanded content on leveraging digital technologies and their new business models More practical tools, such as coverage of the Lean Canvas model Updated references, cases and new examples throughout; and, Updated online resources This book equips advanced undergraduate and postgraduate students of marketing strategy, entrepreneurial marketing and entrepreneurship with the fundamental tools to succeed in marketing"--


Book
Privatisering en commercialisering : een strategische en organisatorische oriëntatie ten aanzien van verzelfstandiging
Authors: ---
Year: 1987 Publisher: Tilburg Tilburg university. Department of economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Why satisfaction doesn't buy loyalty : the role of industry context effects
Author:
ISBN: 9037306071 Year: 2001 Publisher: Nijmegen Katholieke universiteit Nijmegen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Marketingstrategie
Authors: ---
ISBN: 9789001877217 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom slagen organisaties erin succesvol te zijn én te blijven in de sterk veranderende markten van vandaag? Wat is de sleutel tot commercieel succes? In Marketingstrategie leggen Ruud Frambach en Ed Nijssen je uit hoe strategische marketing een wezenlijke bijdrage levert aan het ontwikkelen en behouden van klanten.De modellen, de toepassingen en de geactualiseerde praktijkvoorbeelden in deze vijfde editie geven je de nodige houvast om in de praktijk zo effectief mogelijk te werk te gaan. In deze editie is meer aandacht voor dienstverlening, de invloed van internet en social media, customer communities en open innovatie.Marketingstrategie laat zien dat een succesvolle aanpak te leren valt. Het marketingplanningsproces loopt als een rode draad door het boek. De theorie is gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten en toegankelijk vertaald naar de praktijk. Hiermee onderscheidt Marketingstrategie zich van andere boeken die een wetenschappelijk verantwoorde benadering missen.


Book
Innovativeness as determinant of firms' financial performance : the view of the financial analyst.
Authors: --- ---
ISBN: 9050862039 Year: 1995 Publisher: Rotterdam : Rotterdam institute for business economic studies,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
Marketingstrategie : praktische inzichten voor een succesvol marketingplan
Authors: ---
ISBN: 9789001877217 9001877214 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Marketing --- marketing


Book
Technologie en strategisch management: de invloed van technologie en bedrijven en hoe ermee om te gaan
Authors: ---
ISBN: 9051891024 Year: 1992 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Business policy

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by