Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De kloof tussen theorie en praktijk is van alle tijden en van alle domeinen. Of het nu het zorgdomein betreft, het MKB of de ICT-sector: allen spreken over een lastig te overbruggen afstand tussen enerzijds het tastbare, concrete en direct toepasbare en anderzijds het theoretische en abstracte en de hierdoor moeilijker te verhapstukken informatie. De vermeende kloof heeft tot gevolg dat innovaties hun weg naar de praktijk maar mondjesmaat vinden. Dit is jammer en bovendien niet nodig! Met de introductie van het concept ZorgInnovatieCentrum wordt binnen het zorgdomein een richting aangegeven die succesvol blijk te zijn in het dichten van deze kloof. Tien jaar ervaring wordt gebundeld in dit boek waarbij de beginselen, methodieken en onderwijskundige en onderzoeksmatige ankerpunten van het ZorgInnovatieCentrum door verschillende belanghebbenden op een praktische wijze worden toegelicht. Laat uzelf overtuigen van het concept door kennis te nemen van dit praktische boek vol inzichten om zelf met het ZorgInnovatieCentrum aan de slag te gaan.
Verpleegkunde --- Zorginnovatiecentrum --- 613.3 --- innovatie --- leerzorg --- verpleegkundige opleiding --- Innovatie --- Zorg --- 604.63 --- Vaardigheidstraining --- Werkplekleren --- nurse practitioner --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- werkplekleren --- Beroep en opleiding
Choose an application
Hoe vindt praktijkverandering plaats? Wat is ervoor nodig? Wie is ervoor nodig? Op deze en andere vragen hebben talloze veranderkundigen al hun hoofd gebogen. De praktijk is immers weerbarstig, zo zegt men. Een verandering in de praktijk heeft vaak een tijdelijk karakter en veel veranderingen beklijven niet. Dat is jammer. In dit boek worden de methodiek van Practice Development uiteengezet. Zowel de achtergronden, de systematiek als concrete praktijkvoorbeelden passeren daarbij de revue.Practice Development wordt in dit boek beschreven als een cyclische methodiek (met als acroniem PDDOEN) waarmee gezondheids- en onderwijsmedewerkers direct aan de slag kunnen om personen en praktijken duurzaam te veranderen. Dus geen tijdelijke verandering, maar verandering die gedragen wordt door en verankerd is in mensen.Zowel voorbeelden uit de zorg als het onderwijs illustreren de methodiek die tot deze veranderingen leidt. Het boek bevat codes (QR-codes) die verwijzen naar relevante informatie en instrumenten op een website die hiervoor is ontwikkeld.
PXL-Healthcare 2017 --- gezondheidsonderwijs --- evidence-based onderwijs --- evidence-based practice --- methodiek --- Kwaliteitssystemen --- Onderwijs --- Zorgsystemen --- Evidence based practice --- veranderkunde --- verpleegkunde --- Kwaliteitssysteem --- Zorgsysteem --- Evidence-based practice --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Als professional in de persoonsgerichte zorg kun je geraakt worden door wat je meemaakt. De zorg kan ook belastend zijn, waardoor je thuis nog met je werk bezig blijft. Hoe houden zorgprofessionals zichzelf staande en blijven zij flexibel en weerbaar om goede zorg te kunnen bieden? En hoe kunnen zij daarnaast rekening blijven houden met de beleving en omgeving van de ander?Mindfulness in persoonsgerichte zorg laat zien dat aandacht en een milde houding naar jezelf én naar de ander hierbij essentieel is.InhoudHet boek is onderverdeeld in 5 hoofdstukken. Hierin worden de volgende onderwerpen besproken: aandacht, aanwezigheid, specialiseren, integreren en reguleren, reflecteren en verbinden. Elk hoofdstuk bevat een deel breinfeiten, die de inzichten en technieken binnen mindfulness onderbouwen met inzichten uit de neurowetenschap. Hierna volgen tal van korte en langere mindfulnessoefeningen. Deze kan de lezer zelfstandig of samen met anderen gebruiken om de aandacht en houding te trainen.(https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-4450_Mindfulness-in-persoonsgerichte-zorg)
Mindfulness --- Hulpverleners --- 602.5 --- beroepsziekten --- gezondheidszorg --- mindfulness --- verpleegkunde --- compassie --- reflectie --- Psychology --- toegepaste psychologie --- zelfzorg --- Hulpverlener --- Kind
Choose an application
In Moreel verpleegkundig leiderschap wordt het verband uitgelegd tussen de morele waarden van het beroep en verpleegkundig leiderschap. Behandeld wordt wat moreel verpleegkundig leiderschap is en hoe het er in de praktijk uitziet. In zes hoofdstukken komen verschillende thema's aan bod die moreel verpleegkundig leiderschap illustreren: de morele grondslag van de zorgpraktijk, persoonsgerichtheid, zelfleiderschap, gender en diversiteit, preventie in de wijk en telezorg. Zo wordt duidelijk hoe belangrijk de rol van moreel verpleegkundig leiderschap is bij het geven van goede, persoonsgerichte zorg en bij het vergroten van de invloed en het werkplezier van verpleegkundigen. De vele voorbeelden en casussen zorgen voor een verbinding tussen theorie en praktijk. Studenten worden daarnaast gestimuleerd om kritisch na te denken door de reflectie- en kennisvragen en de toepassingsopdrachten, zowel in het boek als po de bijbehoreden website. Op de website zijn ook het online boek, verdiepende theorie en video's te vinden die de thema's uit het boek verduidelijken.
Choose an application
Nursing --- persoonlijk leiderschap --- zorgprocessen --- gezondheidszorg --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundig management --- verpleegkunde --- leidinggeven --- gender --- ethiek (zorg) --- diversiteit
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|