Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (3)

Odisee (3)

RoSa (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UAntwerpen (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

VUB (3)

KU Leuven (2)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (5)


Year
From To Submit

2007 (1)

2005 (1)

2004 (1)

2000 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Whatever happened to equal opportunities in schools ? : gender equality initiatives in education
Author:
ISBN: 0335203043 0335203035 Year: 2000 Publisher: Buckingham Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek levert een bijdrage aan het gelijkekansendebat in Groot-Brittannië. Centraal in dit debat staat momenteel de leerachterstand van jongens. Maar dit was niet altijd het geval. In de jaren zeventig stond het onderwijs voor meisjes in het middelpunt van de belangstelling. Met name de vaststelling dat ondanks de goede leerprestaties van de meisjes, dat niet resulteerde in een goede plaats op de arbeidsmarkt. De verschillende opvattingen en verwachtingen die men had over de rol die meisjes en jongens in de maatschappij te vervullen hadden, zorgden ervoor dat meisjes nog altijd in de traditionele 'zachte' sectoren terecht kwamen. Vandaag de dag is er veel ten goede veranderd. Toch blijven vrouwen tegen het glazen plafond botsen en ondanks berichten over de 'nieuwe man' zijn het nog altijd de vrouwen die jongleren om gezin en arbeid te combineren.

Teachers behaving badly?: dilemmas for school leaders
Author:
ISBN: 1134359217 0203073045 1280051701 9780203073049 0415321158 9781134359219 9781134359165 9781134359202 9780415321150 1134359209 9781280051708 Year: 2005 Publisher: London RoutledgeFalmer

No quick fixes : perspectives on schools in difficulty
Authors: ---
ISBN: 113571360X 0203162498 9780203162491 0203486412 9780203486412 9780750707145 0750707143 9780750706742 0750706740 0750706740 0750707143 9786610406159 9781135713553 9781135713591 9781135713607 Year: 1998 Publisher: London Falmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The challenge of school improvement for failing schools is a complex and much debated issue. This text attempts to help those working in, or working with, failing schools and aims to contradict the notion that there are no quick fixes for schools in difficulty. The issue of failing schools is looked at from a number of viewpoints. Section one contains policy perspectives; section two contains three schools' perspectives; section three contains chapters written by three external facilitators; section four addresses the issues from three prominant school effectiveness researchers; and section five gives international perspectives from the co-ordinator of the OECD Combating School Failure initiative.

The intelligent school
Authors: --- ---
ISBN: 0761947744 0761947752 1446216489 1446231720 1282262785 9786612262784 1849206554 9781849206556 9780761947745 9780761947752 9781446216484 9781446231722 9781282262782 6612262788 Year: 2004 Publisher: London Sage

Genderwatch: still watching ...
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781858564012 Year: 2007 Publisher: Stoke on Trent Trentham

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Genderwatch' is geschreven als instrument voor scholen om hen te steunen in hun evaluatiejproces van hun gelijkekansenbeleid. De bijdragen zijn gegroepeerd in zeven categorieën die elk een ander aspect van het onderwijs belichten. De auteurs benadrukken dat een school niet alleen belangrijk is als doorgeefluik voor kennis, maar ook een aandeel heeft in de attitudevorming van haar studenten. Met name wat er gebeurt buiten het klaslokaal is ook van invloed. Een goed schoolklimaat bevordert een positieve attitude bij zowel de leerlingen als het personeel van de school. Een snel veranderde maatschappij zorgt er voor dat er telkens andere accenten gelegd moeten worden in het gelijke kansen beleid van een school.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by