Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek levert een bijdrage aan het gelijkekansendebat in Groot-Brittannië. Centraal in dit debat staat momenteel de leerachterstand van jongens. Maar dit was niet altijd het geval. In de jaren zeventig stond het onderwijs voor meisjes in het middelpunt van de belangstelling. Met name de vaststelling dat ondanks de goede leerprestaties van de meisjes, dat niet resulteerde in een goede plaats op de arbeidsmarkt. De verschillende opvattingen en verwachtingen die men had over de rol die meisjes en jongens in de maatschappij te vervullen hadden, zorgden ervoor dat meisjes nog altijd in de traditionele 'zachte' sectoren terecht kwamen. Vandaag de dag is er veel ten goede veranderd. Toch blijven vrouwen tegen het glazen plafond botsen en ondanks berichten over de 'nieuwe man' zijn het nog altijd de vrouwen die jongleren om gezin en arbeid te combineren.
Educational equalization --- Sex discrimination in education --- Sex differences in education --- Educational change --- Démocratisation de l'enseignement --- Discrimination sexuelle en éducation --- Différences entre sexes en éducation --- Enseignement --- Réforme --- Démocratisation de l'enseignement --- Discrimination sexuelle en éducation --- Différences entre sexes en éducation --- Réforme --- Law --- Teaching --- Social policy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Great Britain --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociaal beleid --- Recht --- Onderwijskunde --- Groot-Brittannië --- Equal opportunities --- Gender --- Education --- Government policy --- Legislation --- Book
Choose an application
Teachers --- Teacher-student relationships --- Educational leadership --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Professional ethics --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Teaching --- Secondary education --- Sexology --- Great Britain --- Education --- Relationships --- Pupils --- School management --- Sexuality --- Policy --- Book
Choose an application
The challenge of school improvement for failing schools is a complex and much debated issue. This text attempts to help those working in, or working with, failing schools and aims to contradict the notion that there are no quick fixes for schools in difficulty. The issue of failing schools is looked at from a number of viewpoints. Section one contains policy perspectives; section two contains three schools' perspectives; section three contains chapters written by three external facilitators; section four addresses the issues from three prominant school effectiveness researchers; and section five gives international perspectives from the co-ordinator of the OECD Combating School Failure initiative.
Educational leadership --- Educational productivity --- Education and state --- School improvement programs --- School management and organization --- Productivity, Educational --- Educational evaluation --- Educational accountability --- School management --- School Management And Organization --- School Improvement Programs --- Education And State --- Education
Choose an application
In this work, the authors offer a practical resource to schools to help them maximise their improvement efforts. The aim is to help schools be intelligent organizations, to build on experience and formulate policy.
School management --- Research on teaching --- School management and organization --- School improvement programs --- Academic achievement --- Didactiek --- Academic achievement - Great Britain. --- School improvement programs - Great Britain. --- School management and organization. --- School management and organization - Great Britain. --- Theory & Practice of Education --- Education --- Social Sciences --- Management. --- Improvement programs, School --- Instructional improvement programs --- Programs, School improvement --- School self-improvement programs --- Administration, Educational --- Educational administration --- Inspection of schools --- Operation policies, School --- Policies, School operation --- School administration --- School inspection --- School operation policies --- School organization --- Schools --- Management --- Organization --- Inspection --- Management and organization
Choose an application
'Genderwatch' is geschreven als instrument voor scholen om hen te steunen in hun evaluatiejproces van hun gelijkekansenbeleid. De bijdragen zijn gegroepeerd in zeven categorieën die elk een ander aspect van het onderwijs belichten. De auteurs benadrukken dat een school niet alleen belangrijk is als doorgeefluik voor kennis, maar ook een aandeel heeft in de attitudevorming van haar studenten. Met name wat er gebeurt buiten het klaslokaal is ook van invloed. Een goed schoolklimaat bevordert een positieve attitude bij zowel de leerlingen als het personeel van de school. Een snel veranderde maatschappij zorgt er voor dat er telkens andere accenten gelegd moeten worden in het gelijke kansen beleid van een school.
Sociology of work --- Evaluation --- Equal opportunities --- Gender --- Boys --- Academic performance --- Girls --- Education --- Book --- Edited volume --- Educational sciences --- Great Britain
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|