Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
General ethics --- Netherlands --- ethiek --- Nederland --- Ethics --- Deontology --- Ethics, Primitive --- Ethology --- Moral philosophy --- Morality --- Morals --- Philosophy, Moral --- Science, Moral --- Philosophy --- Values --- History
Choose an application
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- #SBIB:35H52 --- Ethiek van bestuur en beleid
Choose an application
Wetenschap is niet waardevrij, betogen de meeste filosofen in de bundel. Er spelen altijd waarden mee, ook in bètavakken. Dit gegeven wordt des te interessanter wanneer het wordt toegepast in het onderwijs. De filosofen hebben ontdekt dat het mogelijk is om studenten via dialoog te stimuleren hun denkkaders te expliciteren. Juist in een pluriforme omgeving kan dat heel goed. Door confrontatie met andere culturen worden de eigen vooronderstellingen zichtbaar. Die kom je het gemakkelijkst op het spoor door contrasterende ervaringen. Bijdragen van Joyce Aalberts, Tineke Abma, Rob Boschhuizen, Han van Diest, Allard den Dulk, Kai Eigner, Bas Kee, Halleh Ghorashi, Annemie Halsema, Edwin Koster, Bert Musschenga, Henk de Regt, Joeri Tjitra, Wouter Veraart, Jacco Verburgt, Annewieke Vroom, Mariëtte Willemsen.
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Higher education --- Netherlands
Choose an application
This book addresses the question of what it means to be moral and which capacities one needs to be moral. It questions whether empathy is a cognitive or an affective capacity, or perhaps both. As most moral beings behave immorally from time to time, the authors ask which factors cause or motivate people to translate their moral beliefs into action? Specially addressed is the question of what is the role of internal factors such as willpower, commitment, character, and what is the role of external, situational and structural factors? The questions are considered from various (disciplinary) perspectives.
Philosophy --- Cognitive psychology --- General ethics --- Social psychology --- Personality development --- sociale psychologie --- ethiek --- filosofie --- bewustzijn --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Religion --- #GGSB: Dogmatiek --- #gsdb3 --- 261.3 --- 261.4 --- 261.5 --- 261.6 --- 261.5 De Kerk en de intellectuele ontwikkeling, het onderwijs --- De Kerk en de intellectuele ontwikkeling, het onderwijs --- 261.4 De Kerk en de morele, ethische problemen --- De Kerk en de morele, ethische problemen --- 261.3 De Kerk en de niet-christelijke godsdiensten --- De Kerk en de niet-christelijke godsdiensten --- 261.6 De Kerk en de cultuur: christelijke beschaving; Kerk en vooruitgang; Kerk en wereld --- De Kerk en de cultuur: christelijke beschaving; Kerk en vooruitgang; Kerk en wereld --- Philosophy --- Religious studies --- Dogmatiek
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|