Narrow your search

Library

UGent (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

UCLL (3)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KDG (1)

Odisee (1)

VIVES (1)


Resource type

book (9)

digital (1)


Language

Dutch (9)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2017 (2)

2013 (1)

2005 (1)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Ondernemingssucces : hoe organisaties hun eigen toekomst creëren
Author:
ISBN: 9013007376 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat maakt een onderneming tot een succes? Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op een authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen. Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde 39 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen. In het boek worden deze ondernemingen ook wel 'legendaries' genoemd. Andy Mosmans onderscheidt in Ondernemingssucces drie soorten ondernemingen: 1) legendaries that make things happen; 2) laggards that watch things happen; 3) losers that wonder what happened. Legendaries onderscheiden zich in essentie op drie manieren van de overige ondernemingen. Ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze bezitten een sterk ontwikkeld vermogen tot innovatie. En ze worden bestuurd door leiders die de dans tussen identiteit en innovatie in goede banen leiden. In Ondernemingssucces is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap. (Bron: covertekst)


Book
Ondernemingssucces : hoe organisaties hun eigen toekomst creëren
Author:
ISBN: 9013031862 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat maakt een onderneming tot een succes? Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op een authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen. Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde 39 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen. In het boek worden deze ondernemingen ook wel 'legendaries' genoemd. Andy Mosmans onderscheidt in Ondernemingssucces drie soorten ondernemingen: 1) legendaries that make things happen; 2) laggards that watch things happen; 3) losers that wonder what happened. Legendaries onderscheiden zich in essentie op drie manieren van de overige ondernemingen. Ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze bezitten een sterk ontwikkeld vermogen tot innovatie. En ze worden bestuurd door leiders die de dans tussen identiteit en innovatie in goede banen leiden. In Ondernemingssucces is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap.


Book
Startup branding : een goed begin is het halve merk
Author:
ISBN: 9789492196996 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Startups zijn hot en ook Nederland koestert deze vernieuwende bedrijven in de hoop dat ze uitgroeien tot duurzaam succesvolle ondernemingen. De grote uitdaging bestaat er uit om van meer startups daadwerkelijke sterren te maken.Branding vervult hierbij een belangrijke rol omdat het kan helpen een jonge onderneming bekendheid en betekenis te geven. Startup branding draait vooral om 'becoming'.In dit boek worden veel cases gepresenteerd en een praktisch model om zelf als startup meer grip te krijgen op de zo gewenste duurzame groei, het Brand Coding Canvas. Het model geeft via 10 C's concreet invulling aan het proces van 'business blueprinting' waarbij het merkconcept als DNA fungeert voor het op een unieke en relevante manier succesvol tot leven brengen van een startup.Bron : http://www.adfoshop.nl


Book
BrandingNL
Author:
ISBN: 9789491560156 9491560158 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is een volledig vernieuwde uitgave met wederom de state-of-the-art visies van ruim 60 Nederlandse professionals (waaronder Guy van Liempt, Martin de Munnik, Joris Merks, Mary Hoogerbrugge, Jan Rijkenberg). Alle aspecten van integraal modern merkmanagement komen aan de orde met zowel praktische adviezen als strategische adviezen.De onderwerpen zijn onderverdeeld in de fasen analyse, strategie, activatie en evaluatie. Naast trends worden ook trending topics behandeld als storytelling, online branding, neuromarketing en accountability.Geschikt voor marketingprofessionals, commercieel eindverantwoordelijken, ondernemers en studenten.Bron : http://www.adformatie.nl/shop


Digital
Startup Branding : een goed begin is het halve werk
Author:
Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Corporate reputatie
Author:
ISBN: 9026730217 Year: 1999 Publisher: Deventer : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Branding
Authors: ---
ISBN: 9789001734459 Year: 2022 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

• Geeft een actueel en helder overzicht van de verschillende stromingen binnen het vakgebied van branding; • biedt met een canvas praktisch houvast voor het analyseren en activeren van merken; • is goed gestructureerd en kan met diverse lees- en studeerroutes op meerdere manieren worden gebruikt. BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement; ‘The Game of the Name’. Onder meer door de introductie van verschillende stromingen binnen branding. Het boek geeft inzage in zowel bekende als minder bekende strategische modellen en biedt praktische instrumenten (o.a. Brand Coding Canvas) waarmee bestaande merken geanalyseerd kunnen worden en nieuwe tot leven gebracht. Het boek behandelt veel verschillende aspecten van branding, van merkoriëntatie, merkstructurering en naamsontwikkeling tot purposeful branding en iconic moves. Het boek is zeer toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de sterke verbinding tussen theorie en praktijk. Het boek is doorspekt met herkenbare en inspirerende voorbeelden. Door de opzet in delen kan je zelf bepalen hoe diepgaand het vakgebied branding wordt bestudeerd. Na een eerste verkenning is het mogelijk om een passende lees- en studeerroute te kiezen. In de leeswijzer is extra uitleg te vinden over de verschillende mogelijkheden. BRANDING is met uitstek geschikt voor hbo-opleidingen zoals Commerciële Economie, Communicatie, Creative Business en Bedrijfskunde. Het boek kan worden ingezet vanaf studiejaar 2, de hoofdfase van de opleiding.


Book
Marketing-communicatie en chaos : een visie voor de jaren negentig
Authors: --- ---
ISBN: 9026714688 Year: 1990 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Why marketing people should take environmental shaping seriously : a philosophical exploration of a research program.
Authors: --- ---
ISBN: 9050860672 Year: 1989 Publisher: Rotterdam : Erasmus university Rotterdam. Centre for research in business economics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 10
Sort by