Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Time management
Author:
ISBN: 9046502619 Year: 2004 Volume: 16 Publisher: Mechelen Kluwer


Book
Welkom! : het onthaal van nieuwe medewerkers
Author:
ISBN: 9046507629 Year: 2005 Volume: 19 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ongetwijfeld bent u zelf al eens als nieuweling in een organisatie geïntroduceerd geworden. Of heeft u - vanuit de HR-dienst of als lijnverantwoordelijke -meegeholpen aan het onthaal van (een) nieuwe medewerker(s). En hoe verliep dit proces? Heeft u, als nieuwe medewerker, de eerste werkdagen vooral veel informatie gekregen, onnoemelijk veel handjes geschud, maar er achteraf weinig van onthouden? Of heeft u op een goed gestructureerde en "haalbare" wijze uw medewerkers en collega's leren kennen en op een realistische manier kunnen kennismaken met de organisatie en met uw nieuwe functie? Dit themaboek heeft als doelstelling om het onthaalproces in de breedte en de diepte te bekijken en u inzichten aan te reiken i.v.m. een performanter introductieproces, dit alles natuurlijk in functie van het optimaal en gemotiveerd functioneren van de nieuweling zodat hij/zij snel en efficiënt kan bijdragen tot de organisatiedoelen.InhoudsopgaveI Het socialisatie- en introductieproces: enkele constateringenII Collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) m.b.t. "het onthaal en de aanpassing van de werknemers in de onderneming"III Het onthaalbeleid ingekaderd ...IV Introductieniveaus en de rol van de leidinggevende en de collega'sV Naar een snellere integratie van nieuwkomers in de onderneming: een onderzoekVI De nieuwkomer en de kennismaking met de organisatiecultuurVII Peterschap/meterschap en mentoringVIII Onthaal van tijdelijke medewerkersIX Onthaalscenario en -middelen: nog enkele samenvattende praktische tips en adviezen


Book
Outplacement : een professionele begeleiding naar een nieuwe start
Author:
ISBN: 9046506592 Year: 2006 Volume: 25 Publisher: Mechelen Kluwer


Book
Intelligentie : what's in a name ?
Author:
ISBN: 9789046513101 Year: 2007 Volume: 2007-6 Publisher: Mechelen Kluwer


Book
Omgaan en samenwerken met diverse persoonlijkheden, ook de moeilijke
Author:
ISBN: 9789046517529 Year: 2008 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke dag komen we heel veel en verschillende types van mensen en karakters tegen. Maar hoe leuk ze ook zijn, ze komen soms ook als moeilijk over. Vandaar dat we in dit boek focussen op het begrijpen - vanuit een psychologisch oogpunt - van samenwerkingsrelaties tussen mensen. We bestuderen beïnvloedende factoren in dat verband: de menselijke persoonlijkheid; hoe percepties en attributies onze omgang met anderen bepalen; de essentiële rol van onze communicatievaardigheden en hoe het snel verkeerd kan gaan (bijvoorbeeld bij conflicten). We bestuderen tevens de impact van emotionele en sociale intelligentie in de samenwerking met anderen. We zoomen in op de kracht van effectieve teams en alle factoren die hiertoe bijdragen (bijvoorbeeld de teamrol). We nemen ten slotte een aantal "moeilijke persoonlijkheidstypes" onder de loep (bijvoorbeeld: mensen die graag roddelen, betweters, negatievelingen, enz.), maar... vergeten daarbij zeker ook niet naar onszelf te kijken!


Book
Leiden of... lijden? Een praktische gids voor de moderne leidinggevende.
Author:
ISBN: 9058528170 Year: 2002 Volume: 2002/4 Publisher: Diegem Ced.Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Wat is leidinggeven / leiderschap? 2. Theorieën, visies, ideeën, benaderingen omtrent leidinggeven 3. De persoonlijkheidskenmerken van de moderne leider 5. Leidinggeven en motivatie 6. Leidinggeven en communicatie 7. Coached leidinggeven en mentorship 8. Delegeren 9. Wat is teamgericht leiderschap? 10. Leidinggeven en zichzelf managen / coachen


Book
Feedback geven en ontvangen
Author:
ISBN: 9782509038210 Year: 2020 Publisher: Brussel Politeia nv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie bevat een visie op feedback die steunt op samenwerking, met elkaar overleggen, elkaar oprecht durven informeren, zaken met elkaar delen en ook wel confronteren. In de praktijk wordt heel wat goedbedoelde feedback qua perceptie vaak als een evaluatie aangevoeld. Daar moeten we toch eens grondig over nadenken.Deze publicatie wil je daarbij helpen en wil je vooral doen reflecteren over dit boeiende thema en over jouw mogelijkheden en bijdragen hierin. Je moet het thema niet als een topic op zich beschouwen, maar inkaderen in het geheel van leidinggeven, samenwerken, elkaar motiveren, samen innoveren, samen zaken realiseren en zichzelf overtroeven door de kracht van samenwerking.

Keywords

Organization theory --- Mass communications --- interpersonele communicatie --- teamwork --- feedback --- HRM (human resource management) --- Feedback Feedback --- Relations humaines Menselijke relaties --- Communication Communicatie --- communicatie in de praktijk --- teamwerk --- intermenselijke betrekkingen --- međuljudski odnosi --- medčloveški odnosi --- relaciones humanas --- zwischenmenschliche Beziehungen --- mänskliga relationer --- ľudské vzťahy --- rapporti umani --- stosunki interpersonalne --- меѓучовечки односи --- relații umane --- ihmissuhteet --- relações humanas --- žmonių santykiai --- relations humaines --- human relations --- caidreamh daonna --- inimsuhted --- emberi kapcsolatok --- mezilidské vztahy --- marrëdhëniet njerëzore --- cilvēku attiecības --- relazzjonijiet umani --- ανθρώπινες σχέσεις --- човешки отношения --- међуљудски односи --- menneskelige relationer --- sotsiaalsed suhted --- socialiniai santykiai --- socijalni odnosi --- општествени односи --- marrëdhënie ndërpersonale --- relations interpersonnelles --- relaciones interpersonales --- társas kapcsolatok --- relazioni umane --- човечки односи --- друштвени односи --- marrëdhënie shoqërore --- sociālās attiecības --- interpersonal relations --- social relations --- социјални односи --- relații sociale --- társadalmi kapcsolatok --- društveni odnosi --- Teamarbeit --- timski rad --- тимски рад --- trabalho de equipa --- trabajo en equipo --- работа в екип --- lagarbete --- team work --- punë ne grup --- muncă în echipă --- ryhmätyö --- xogħol f'tim --- praca zespołowa --- tímová práca --- ομαδική εργασία --- csapatmunka --- grúpobair --- pracovní skupina --- lavoro di gruppo --- komandas darbs --- timsko delo --- komandinis darbas --- holdarbejde --- rühmatöö --- travail d'équipe --- тимска работа --- rad u grupi --- muncă în grup --- werk in teamverband --- grupas darbs --- obair bhuíne --- trabajo en grupo --- csoportmunka --- travail en groupe --- práce v týmu --- brigadinis darbas --- Gruppenarbeit --- práca v skupine --- ploegenarbeid --- tiimityö --- grupparbete --- работа во група --- punë grupi --- grupni rad --- group work --- meeskonnatöö --- darbs komandā --- trabalho em grupo --- groepswerk --- kopdarbs --- lavoro d'equipe --- teammunka --- kolektivní práce --- grupinis darbas --- týmová práce --- skupinová práce --- práce ve skupině --- комуникационни умения --- pratique de communication --- комуникациски вештини --- komunikacijske vještine --- ħiliet ta’ komunikazzjoni --- viestintäkäytäntö --- scileanna cumarsáide --- τεχνική της επικοινωνίας --- Redegewandtheit --- pratica di comunicazione --- kommunikációs készségek --- kommunikation i praksis --- suhtlemisoskus --- schopnost komunikace --- abilități de comunicare --- umiejętność komunikacji --- prática da comunicação --- sposobnost komuniciranja --- bendravimo įgūdžiai --- praktisk kommunikation --- komunikačné schopnosti --- técnicas de comunicación --- aftësi komunikimi --- вештина комуникације --- communication skills --- sazināšanās prasme --- komunicēšanās prasmes --- bendravimo būdai --- комуникациска практика --- tehnici de comunicare --- komunikační metody --- kommunikationsförmåga --- komunikační schopnost --- praktika komunikimi --- communication practices --- комуникациски техники --- komunikační dovednosti --- комуникациска способност --- dorozumívací dovednosti


Multi
Praktijkboek kwaliteitszorg in welzijnsvoorzieningen : bundeling artikels 2020
Author:
ISBN: 9782509038630 Year: 2020 Publisher: Brussel Brussel Politeia Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het 'Praktijkboek Kwaliteitszorg' wil zorg- en dienstverlenende organisaties uitdagen, inspireren en stimuleren bij de verdere ontwikkeling van kwaliteitszorg in hun eigen organisatie. Het gekende boek - al jarenlang een vaste waarde voor kwaliteitszorg in de welzijnssector - zette in 2017 de overstap naar de digitale wereld. Het platform biedt wie zich betrokken voelt bij kwaliteit in zijn of haar organisatie een stevige vertrekbasis en heel wat inspiratie om kwaliteitszorg op een systematische wijze te ontwikkelen en toe te passen. Het abonnement biedt u een jaar de toegang tot het platform waarop regelmatig een nieuw artikel wordt geplaatst. Daarbovenop heeft u toegang tot de volledige database met alle artikels die ooit in dit handboek verschenen. Bovendien verschijnt er jaarlijks een handige pocket met daarin de eerder gepubliceerde artikels van dat jaar. In de artikels worden concrete projecten en activiteiten uit de praktijk opgenomen. De voorbeelden geven een goed inzicht in de praktijkervaringen, visie en toegepaste theorie bij collega-instellingen. Door de regelmatige updates speelt het platform voortdurend in op evoluties rond kwaliteitszorg binnen de welzijnssector. De bijdragen worden verzorgd door verschillende zorgprofessionals uit het veld. U wordt op de hoogte gebracht wanneer een nieuwe bijdrage verschijnt, en u kan dus zo met de aangereikte ideeën van uw kwaliteitszorgcollega?s aan de slag binnen uw eigen organisatie.Bron: https://politeia.be/nl/publicaties/31650-praktijkboek+kwaliteitszorg+in+welzijnsvoorzieningen


Book
Outplacement : zoektocht naar een nieuw begin
Authors: ---
ISBN: 9789046514078 Year: 2007 Volume: 2007/2 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verlies van werk is nooit leuk. Indien de werknemer dan ook nog eens de leeftijd van 45 jaar heeft bereikt, liggen de herkansingen op de arbeidsmarkt nog veel lager. In het kader van het Generatiepact wil men een activerend beleid voeren door werkgevers te verplichten ontslagen personeel van 45 jaar of ouder te helpen in hun zoektocht naar nieuwe kansen op de arbeidsmarkt. Een dergelijke outplacementbegeleiding moet echter vanuit een breder managementperspectief bekeken worden. Outplacement is immers meer dan begeleiding na ontslag. Er moet best gestreefd worden naar de optimale inzetbaarheid van werknemers via loopbaanbegeleiding en loopbaanmanagement, om zo ontslag en vervelende situaties te vermijden.

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by