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Hoe overtuig je je baas, je klant, je partner, je kind van wat jij wilt? Niet door te argumenteren, maar door vooraf de juiste vragen te stellen. Alvorens mensen iets begrijpen, willen ze zich eerst begrepen voelen en dat lukt alleen met topvragen. Domme vragen bestaan wel helpt je op weg om jouw topvragen samen te stellen en zo een betere luisteraar te worden.https://www.lannoocampus.be/nl/domme-vragen-bestaan-we
Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechniek --- Gespreksvoering --- Vragen stellen --- Luisteren --- Retoriek --- Argumenteren --- 305.8 --- luisteren --- management --- communicatie --- Mass communications --- interpersonele communicatie --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- communicatievaardigheden
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Als leider is er maar één manier om efficiënter én effectiever te werken: delegeren. Enkel zo vermijd je het verglijden van het belangrijke naar het dringende werk. Denk hierbij aan heel praktische zaken zoals het maken van verslagen en opzoekwerk verrichten. Ook het optimaliseren van bestaande procedures of het bedenken en uitwerken van totaal nieuwe projecten kan je delegeren. Maar delegeren is complex en vraagt vertrouwen, durf en opvolging.In Doe, Dump of Delegeer vind je tal van handvaten en anekdotes uit de praktijk die jou leren loslaten. (source: publisher's website)
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Een leider bepaalt de richting, de medewerkers de weg.Output beschrijft 'het gewenste resultaat', input beschrijft 'hoe' we dat resultaat bereiken. Tot waar mag een leider sturen? Effectieve leiders sturen op output en laten de input los. Via outputgericht leiderschap krijg je je medewerkers, collega's en leidinggevenden met een groter verantwoordelijkheidsgevoel achter jouw visie.https://www.managementboek.nl/boek/9789401463706/waarom-uw-oplossing-het-probleem-is-filip-vandendriessche
Leidinggeven --- Ondernemen --- Ondernemerschap --- Personeelsmanagement --- Management --- Leiderschap --- Veranderingsmanagement --- Outputgericht leiderschap --- Performance management --- Personnel management --- Social psychology --- organisatiemanagement --- leidinggeven --- ondernemen
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Un manager détermine la direction, les collaborateurs déterminent le chemin. L'output est « le résultat souhaité », et l'input, la « façon » d'atteindre ce résultat. Jusqu'à quel point un leader peut-il diriger ? Les leaders efficaces dirigent par l'output et s'affranchissent de l'input. Grâce au leadership orienté vers l'output, vos collaborateurs, vos collègues et vos responsables développeront un plus grand sens des responsabilités et vous parviendrez à les convaincre de votre vision.
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Le secret d'une conversation réussie réside dans l'écoute. Cela peut paraître contradictoire, mais plus vous serez à l'écoute, plus vite vous obtiendrez des résultats. La capacité d'écoute est essentielle pour mener à bien une conversation. Pour ce faire, commencez par poser une question pertinente qui orientera le reste de la conversation. Dans Oui, il y a des questions idiotes, le spécialiste de la communication Rik Moons explique comment préparer, entamer et clôturer avec succès une conversation. Et ce, qu'il s'agisse d'une conversation avec votre patron, une relation d'affaires ou votre partenaire. En trois étapes, le modèle de Rik Moons vous apprend à mener des conversations de manière efficace et efficiente.
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