Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Quels sont les obstacles que rencontrent les adolescents difficiles ? Comment empruntent-ils le chemin de l'indépendance ? Quel est le rôle des parents ? Quelle position doivent-ils adopter ? Faut-il privilégier l'autorité ou la tolérance ? Comment faire face à un comportement problématique ? Cet ouvrage, écrit dans la lignée de Du calme !, est centré cette fois sur l'éducation des adolescents aux comportements excessifs. Il renferme de nombreux conseils pratiques destinés à améliorer la relation entre un adolescent et ses parents ainsi que diverses méthodes pour résoudre les problèmes rencontrés avec lui. Les auteurs mettent l'accent sur l'importance des récompenses et des encouragements, ils insistent sur la coopération entre parents et éducateurs. Enfin, ils dénoncent les contradictions dans les messages éducatifs. Le dernier chapitre est consacré aux adolescents porteurs du syndrome hyperkinétique, c'est-à-dire aux jeunes atteints d'un dysfonctionnement cérébral qui peut engendrer l'hyperactivité, l'impulsivité, des troubles de l'attention et de la concentration. Outre les conseils dispensés tout au long de l'ouvrage, les auteurs préconisent, pour eux, l'usage de médicaments et encouragent les parents à faire appel à une aide extérieure.
Adolescents caractériels --- Adolescents difficiles --- Adolescents dyssociaux --- Adolescents instables --- Adolescents à problèmes --- Attention-deficit hyperactivity dsisorder--Patients --- Child and parent --- Children [Hyperactive ] --- Children and parents --- Difficult children --- Difficult teenagers --- Enfants caractériels --- Enfants difficiles --- Enfants hyperactifs --- Enfants hypercinétiques --- Enfants instables --- Enfants à problèmes --- Enfants émotionnellement perturbés --- Hyperactieve kinderen --- Hyperactive child syndrome --- Hyperactive children --- Hyperactivité chez l'enfant --- Hyperkinesia in children --- Hyperkinetic children --- Kinderen [Hyperactieve ] --- Kinderen [Moeilijke ] --- Kinderen met opvoedingsmoeilijkheden --- Maladjusted children --- Maladjusted teenagers --- Moeilijke kinderen --- Ouders en kinderen --- Overactive children --- Parent and child --- Parent-child relations --- Parents and children --- Parents et enfants --- Probleemkinderen --- Problem children --- Problem teenagers --- Parent and teenager --- Attention-deficit disorder in adolescence --- Parents et adolescents --- Hyperactivité chez l'adolescent --- Psychology, Adolescent --- Parent-Child Relations --- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity --- Hyperkinesis --- Hyperactivité chez l'adolescent --- Attention-deficit hyperactivity disorder in adolescence.
Choose an application
Aan de hand van gevarieerde opdrachten over taal onderwijs en taaldidactiek wijst deze taalgids je de weg in het basisboek. De taalgids helpt je ook de informatie in het basisboek goed te gebruiken en te verwerken. Voor elke groep van de basisschool zijn opdrachten geformuleerd. Sommige daarvan sluiten direct aan bij de praktijkverhalen en de theoretische doorkijkjes uit het basisboek. Andere gaan een stap verder en zetten je aan het denken over achterliggende gedachten en doeln van het taalonderwijs. Daarnaast zijn er allerlei suggesties opgenomen voor praktijkopdrachten waarmee je aan de slag kunt op je stageschool.
456.1 --- taalonderwijs --- Nederlands --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 101778.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal
Choose an application
In dit didactiekboek staan acht basisschoolleerlingen en hun leraren centraal. In elk van de acht hoofdstukken (voor elke groep een) wordt de taalontwikkeling van een kind in de loop van een bepaald schooljaar beschreven en de aanpak van de leraar daarbij. Dit geeft een goed beeld van de taalontwikkeling en het taalonderwijs in elke groep en dient als sleutel voor meer theoretische verdieping. Bij elkaar bieden de acht praktijkverhalen een doorgaande lijn van de taalontwikkeling van kinderen van groep 1 tot en met 8. In de taalontwikkeling hebben de auteurs een tweedeling aangebracht : mondelinge taalvaardigheid (mondelinge communicatie) en schriftelijke taalvaardigheid (geletterdheid). Deze twee belangrijke taaldomeinen worden vervolgens opgedeeld in een aantal subdomeinen, waardoor alle kanten van de taalontwikkeling worden belicht. Dit boek biedt niet alleen praktijkverhalen van kinderen en leraren, maar ook de daarachter liggende theorie, zoals de manier waarop leraren lesgeven (de didactiek) en de taalkundige theorie, met achtergronden van de Nederlandse taal. In de theorische tekstkaders in dit boek worden de taalontwikkeling van kinderen en de bijbehorende didactiek per subdomein besproken, waardoor je beter zicht houdt op de complexiteit van de taalontwikkeling en het taalonderwijs en waardoor de basiskennis wordt aangereikt die nodig is in de praktijk.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Nederlands --- 456.1 --- basisonderwijs --- didactiek --- taalonderwijs --- 475.2 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Mondelinge communicatie --- Ontluikende geletterdheid --- Spelling --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Voorlezen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Spreken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- 101791.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Choose an application
Adolescence --- Adolescentie --- Education --- Opvoeding --- Parent and teenager --- Conduct disorders in adolescence --- Aggressiveness in adolescence --- Adolescent psychopathology --- Parents et adolescents --- Comportement, Troubles du, chez l'adolescent --- Agressivité chez l'adolescent --- Adolescents --- Psychopathologie --- Agressivité chez l'adolescent
Choose an application
#GBIB:IDGP --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Orthopedagogie --- adolescentiepsychologie --- ADHD --- adolescenten --- differentiële opvoeding --- opvoeding --- 443 --- 433 --- opvoeden (ler) --- 100281.jpg --- Adolescentie --- differentiële opvoeding - tieners --- Age group sociology --- puberteit --- Personality development --- pedagogiek --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 37.013 --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Jeugd --- Opvoeding --- Vaardigheden --- opvoedingsondersteuning --- 414.9 --- 416.1 --- 433.1 --- Adolescenten --- Concentratieproblemen --- Gezinsopvoeding --- Jeugd met opvoedingsproblemen --- Jeugdzorg --- Luisteren --- Puberteit --- Relatie ouder - kind --- Overige richtingen in de psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- #GSDBP --- ouders en opvoeding --- 416.25 --- 464 --- Adolescentie ; psychologie --- Hyperkinetische kinderen --- 691 --- Opvoeding in de praktijk --- Tieners --- Pedagogie en didactiek --- Adolescentiepsychologie
Choose an application
Opvoeden doe je nooit alleen. Door de jaren heen is deze handleiding tot de 'psychologie van de adolescent' onmisbaar gebleken voor ouders, leerkrachten en hulpverleners die dag in dag uit werken aan hun relatie met jongeren van 12 tot 18 jaar. Dit boek is een goudmijn vol praktische informatie over de aanpak van jongeren: voor als het goed gaat, maar ook voor wanneer het fout dreigt te lopen. Het boek besteedt dan ook ruime aandacht aan allerlei gedragsproblemen. De vier auteurs helpen al jarenlang om problemen tussen ouders en kinderen op te lossen. Zij werkten samen in de polikliniek van Triversum (Alkmaar). (Bron:www.lannoo.be)
departement Lerarenopleiding 10 --- opvoeding --- adolescenten --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugd --- Adolescenten --- Luisteren --- Pubers --- Gezinsopvoeding --- Relatie ouder - kind --- Jeugdzorg --- ADHD --- Kinderen --- Opvoedingsproblemen --- Concentratieproblemen --- 443 --- 101439.jpg --- Adolescentie --- Opvoeding --- Adolescent --- Puber --- Kind --- Opvoedingsprobleem --- Concentratieprobleem --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedrag --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
433 --- Adolescenten --- Opvoeding --- Opvoedingsondersteuning --- ouder-kind relatie --- adolescentie --- gezinsopvoeding --- 159.92 --- 159.987 --- 37.018 --- #GBIB:IDGP --- opvoeding --- opvoeden --- adolescenten --- jongeren --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Orthopedagogie --- Personality development --- Adolescentiepsychologie
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|