Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Niets is zo actueel in zorg en welzijn als het leveren van de juiste zorg tegen optimale kosten. Daarom wil dit werk een basisboek zijn voor goede bedrijfsvoering. Studenten leren er over de toepassing van bedrijfskundige principes in de gezondheids- en welzijnszorg, waarbij de klant steeds het vertrek- en ijkpunt is. Het is bij uitstek hét boek voor iedereen die zich bezig wil houden met het leveren van zorg, hulp, ondersteuning of diensten in beide sectoren. Het boek biedt een breed scala aan onderwerpen die samenhangen met dit onderwerp en beschrijft deze als een geïntegreerd geheel. Er is bewust voor gekozen om niet uitputtend te zijn en zoveel mogelijk gebruik te maken van bestaande bedrijfskundige inzichten. Als rode draad door het boek fungeert het MoVer-bedrijfsvoeringsmodel, dat speciaal voor de zorgsector is ontwikkeld.Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn bestaat uit 3 delen:" Richten van de organisatie. Hoe zet je de organisatie op het juiste spoor? Wat wil je met je organisatie bereiken?" Inrichting van de organisatie. Hoe zorg je ervoor dat mensen en middelen en materialen optimaal worden ingezet? Hoe zorg je voor goede onderlinge afstemming?" Bijsturen van de organisatie. Hoe zorg je voor continue verbetering van de kwaliteit?
organisatiemanagement --- cliënt-hulpverlener relatie --- welzijnswerk --- Organization theory --- Sociology of social welfare --- gezondheidszorg --- Welzijnszorg --- Non-profitsector --- Bedrijfsbeleid --- Management --- Zorg- en welzijnssector --- Bedrijfsmanagement
Choose an application
Social policy --- zorgsector --- sociaal beleid
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|