Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In de actualiteit kwamen zeer veel situaties naar boven van cyberpesten bij jongeren, van Facebookgroepen die misbruik maakten van foto's van jongeren, van slachtoffers van het verspreiden van hun intieme foto's ... . Onder andere daarom werd er een project opgericht om het welbevinden van jongeren op internet te vergroten. Het project streefde ernaar om jongeren veilig en verantwoord gebruik te leren maken van het internet om zo te voorkomen dat jongeren iets ongewenst ervaren op het internet. Het project werd uitgevoerd in opdracht van de secundaire school, het Sint-Jozefsinstituut te Betekom (de bovenbouw). Het project startte met een planningsfase, het projectplan beschrijft deze fase. In dat plan staan de projectgegevens, de subjectieve analyse, de objectieve analyse en de positie analyse en de uitwerking van de visie, de doelstellingen en de middelen. Er wordt ook beschreven wat de relevantie van het project is en welke vragen het project tot stand deed komen. De literatuurstudie in de objectieve analyse geeft weer wat het internet kan betekenen voor jongeren, maar ook wat de meest voorkomende gevaren van het internet zijn en wat de gevolgen van een negatieve online ervaring kunnen zijn. Als laatste werd in de literatuurstudie gekeken hoe veilig en verantwoord internetgebruik en mediawijsheid gecreëerd konden worden en wie daarin een rol speelt ( jongeren zelf, leerkrachten en ouders). Aan deze drie groepen werd ook gevraagd om hun mening rond 'veilig online' te geven. Het beleid van België, het internationaal beleid en het beleid van de school over 'veiligheid online' werd ook bekeken. Uit deze analyse werd dan geconcludeerd dat er vooral rond bewustmaking van de gevaren gewerkt moest worden en dat jongeren al vanaf de kleuterklas rond veilig internetgebruik bezig zouden moeten zijn. Met die verkregen informatie werd een project opgesteld dat drie tools/werkinstrumenten creëerde. Er werd een klasactiviteit ineen gestoken met een PowerPoint en een...
Choose an application
In de actualiteit kwamen zeer veel situaties naar boven van cyberpesten bij jongeren, van Facebookgroepen die misbruik maakten van foto's van jongeren, van slachtoffers van het verspreiden van hun intieme foto's ... . Onder andere daarom werd er een project opgericht om het welbevinden van jongeren op internet te vergroten. Het project streefde ernaar om jongeren veilig en verantwoord gebruik te leren maken van het internet om zo te voorkomen dat jongeren iets ongewenst ervaren op het internet. Het project werd uitgevoerd in opdracht van de secundaire school, het Sint-Jozefsinstituut te Betekom (de bovenbouw). Het project startte met een planningsfase, het projectplan beschrijft deze fase. In dat plan staan de projectgegevens, de subjectieve analyse, de objectieve analyse en de positie analyse en de uitwerking van de visie, de doelstellingen en de middelen. Er wordt ook beschreven wat de relevantie van het project is en welke vragen het project tot stand deed komen. De literatuurstudie in de objectieve analyse geeft weer wat het internet kan betekenen voor jongeren, maar ook wat de meest voorkomende gevaren van het internet zijn en wat de gevolgen van een negatieve online ervaring kunnen zijn. Als laatste werd in de literatuurstudie gekeken hoe veilig en verantwoord internetgebruik en mediawijsheid gecreëerd konden worden en wie daarin een rol speelt ( jongeren zelf, leerkrachten en ouders). Aan deze drie groepen werd ook gevraagd om hun mening rond 'veilig online' te geven. Het beleid van België, het internationaal beleid en het beleid van de school over 'veiligheid online' werd ook bekeken. Uit deze analyse werd dan geconcludeerd dat er vooral rond bewustmaking van de gevaren gewerkt moest worden en dat jongeren al vanaf de kleuterklas rond veilig internetgebruik bezig zouden moeten zijn. Met die verkregen informatie werd een project opgesteld dat drie tools/werkinstrumenten creëerde. Er werd een klasactiviteit ineen gestoken met een PowerPoint en een...
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|