Listing 1 - 10 of 152 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- Social policy and particular groups --- Culturally relevant pedagogy. --- Diversity in education --- onderwijsbeleid --- diversiteit --- culturele diversiteit --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Onderwijsorganisatie --- Culturally relevant pedagogy --- Race --- Disability --- Gender --- Multiculturalism --- Education --- Religion --- Social class --- Sex differences --- Diversity policy
Choose an application
Mitchell presents special needs teachers with strategies they can implement in the classroom. He looks at recent studies in inclusive education that have the most genuine potential for improving the practises of teachers and schools, in order to help teachers produce high-quality learning and social outcomes for all.
onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- evidence-based methodiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- 37.014 --- Inclusief onderwijs --- School --- Kinderen met een handicap --- Methodiek --- Classroom management --- Inclusive education --- Special education --- Teaching --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Exceptional children --- Inclusion (Education) --- Inclusive learning --- Inclusive schools movement --- Least restrictive environment --- Mainstreaming in education --- School discipline --- School management and organization --- inclusief onderwijs --- Adaptation scolaire --- Personnes socialement défavorisées --- Conditions d'apprentissage --- Enseignement spécial --- Méthodologie scolaire --- Intégration scolaire. --- Éducation spéciale. --- Special education. --- Mainstreaming in education.
Choose an application
Choose an application
History, Modern --- -#gsdb8 --- Modern history --- World history, Modern --- World history --- #gsdb8
Choose an application
Choose an application
In "wat echt werkt" wordt een uitgebreide selectie van 27 strategieën besproken, die bewezen effectief zijn, en in de praktijk direct kunnen worden toegepast. Deze uitgave is daarmee een bron van onschatbare waarde voor onderwijsprofessionals die ervan verzekerd willen zijn dat hun werkwijzen en strategieën bijdragen aan beter onderwijs en beter leren voor alle leerlingen. Van elk van deze strategieën wordt een beschrijving gegeven, worden de theoretische basis en achterliggende gedachten besproken, praktijkvoorbeelden gegeven, het wetenschappelijk onderzoek ernaar wordt toegelicht, en bovendien worden waar nodig nadelen en valkuilen vermeld. Tot slot volgen er een algehele conclusie en tips voor verder lezen.
onderwijsstrategieën --- didactische principes --- didactiek --- 454.2 --- Onderwijsstrategieën --- Klasmanagement --- Ouderparticipatie --- Coöperatief leren --- Peer tutoring --- Directe instructie --- Inclusief onderwijs --- Onderwijs --- Finland --- Didactiek --- Onderwijskunde --- klassenmanagement --- geïntegreerd onderwijs --- 450.4 --- Didactische principes --- 454.23 --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #PBIB:+110.10 --- klasmanagement --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren --- Professionalisering. --- Didactic strategies --- evidence-based methodiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- PXL-Education 2016 --- onderwijsstrategie --- Didactische werkvormen --- inclusief onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
De maatschappij is diverser dan ooit en dat stelt scholen voor bijzondere uitdagingen. David Mitchell schreef dit prikkelende boek om (aankomende) leraren te helpen effectief les te geven aan een grote verscheidenheid aan leerlingen. Om beter onderwijs te geven aan álle leerlingen, analyseerde hij de beste strategieën. Daarbij baseerde hij zich, net als in zijn bestseller Wat écht werkt, op de meest recente onderzoeken naar de effectiviteit van onderwijsbeleid en -methoden.Mitchell onderscheidt vijf belangrijke categorieën van diversiteit: sekse en seksuele identiteit; sociale klasse en sociaal-economische status; ras, etniciteit en cultuur; overtuigingen en religie; en beperkingen en handicaps.Hij stelt cruciale vragen die alle beleidsmakers, onderwijsprofessionals en studenten in overweging moeten nemen:- Hoe kan onderwijs ruimte bieden aan diversiteit en garant staan voor kansengelijkheid?- Waarom is die diversiteit zo belangrijk?- Welke invloed heeft de maatschappelijke drang naar cohesie en saamhorigheid op mensen die ?anders? zijn?- Wat zijn de culturele en historische opvattingen over onderlinge verschillen?- Moeten leerkrachten verschillen benadrukken, opheffen, verminderen of negeren?Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/gelijke-kansen-in-de-school-pica
cultuur --- diversiteit --- sociale ongelijkheid --- gender --- Sociology of education --- religie --- School management --- inclusief beleid --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- 458.1 --- Onderwijs --- Diversiteit --- inclusief onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Six interlocking lives - one amazing adventure. In a narrative that circles the globe and reaches from the 19th century to a post-apocalyptic future, David Michell erases the boundaries of time, genre and language to offer an enthralling vision of humanity's will to power, and where it will lead us.
Choose an application
This book argues that existentialism’s concern with human existence does not simply make it another form of humanism. Influenced by Heidegger’s 1947 ‘Letter on Humanism’, structuralist and post-structuralist critics have both argued that existentialism is synonymous with a naïve ‘humanist’ idea of the subject. Such identification has led to the movement’s dismissal as a credible philosophy; this book aims to challenge such a view. Through a lucid and thought-provoking exploration of the concept of perversity in Sartre and Nietzsche, Mitchell argues that understanding the human as a ‘perversion’ of something other than itself allows us to have a philosophy of the human without the humanist subject. In short, through perversion, we can talk about the human as not merely having a relation to the world, but of being that relation. With an explicit defence of Sartre against the charge of humanism, accompanied by a novel and distinctive reinterpretation of Nietzsche, Mitchell recovers an existentialism that is at once both radical and philosophically relevant. .
Sartre, Jean-Paul, --- Sartre, Jean-Paul --- Sartŭr, Zhan-Pol --- Sartr, Zhan-Polʹ --- Sārtar, Jān-Būl --- Sārtar, Zhān-Pūl --- Sha-tʻe --- Sartre, J.-P. --- Sa-tʻe --- Sate --- Sa-tʻe, Jang-Pao-erh --- Sate, Rangbao'er --- Sāt, Chō̜ng-Pō̜n --- Sarutoru --- Sarṭr, G'on Pol --- Chō̜ng-Pō̜n Sāt --- Cārttar, L̲ān̲-Pōl --- Сартp, Жан-Поль, --- סארטר, ג׳אן פול --- סארטר, ג׳אן פון --- סארטר, ז׳אן פול --- סארטר, ז׳אן־פול, --- سارتر، جان پول --- Guillemin, Jacques --- Sārtra, Jyām̐ Pāla --- Existentialism. --- Humanism. --- Philosophy --- Classical education --- Classical philology --- Philosophical anthropology --- Renaissance --- Existenzphilosophie --- Ontology --- Phenomenology --- Philosophy, Modern --- Epiphanism --- Relationism --- Self
Choose an application
Listing 1 - 10 of 152 | << page >> |
Sort by
|