Narrow your search

Library

UCLL (2)


Resource type

dissertation (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2019 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Dissertation
Leren waarnemen bij natuurwetenschappen in 1B : in samenwerking met het Damiaaninstituut Aarschot
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoek focust op het leren waarnemen bij natuurwetenschappen in 1B. Het onderzoek richt zich op twee belangrijke aspecten. De factoren die de betrokkenheid van de leerling bij een wetenschappelijk project beïnvloeden en de didactische middelen die het leren waarnemen kunnen ondersteunen. Wat is de invloed van leerlingen die beter betrokken zijn bij een wetenschappelijk experiment? Er wordt onderzocht welke invloed de betrokkenheid heeft en welke methodes toegepast kunnen worden opdat leerlingen meer betrokken zijn en ze zo beter kunnen leren waarnemen. De keuze van de didactische middelen bij de les natuurwetenschappen heeft een grote invloed op het leren waarnemen van de leerling. In dit onderzoek wordt onderzocht welke middelen het beste resultaat geven. Beide aspecten zijn gebundeld in een activiteitenpakket. Dit activiteitenpakket heeft als doel om het ‘leren waarnemen’ bij de leerlingen uit 1B van het Damiaaninstituut Aarschot te ondersteunen.

Keywords


Dissertation
Leren waarnemen bij natuurwetenschappen in 1B : in samenwerking met het Damiaaninstituut Aarschot
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoek focust op het leren waarnemen bij natuurwetenschappen in 1B. Het onderzoek richt zich op twee belangrijke aspecten. De factoren die de betrokkenheid van de leerling bij een wetenschappelijk project beïnvloeden en de didactische middelen die het leren waarnemen kunnen ondersteunen. Wat is de invloed van leerlingen die beter betrokken zijn bij een wetenschappelijk experiment? Er wordt onderzocht welke invloed de betrokkenheid heeft en welke methodes toegepast kunnen worden opdat leerlingen meer betrokken zijn en ze zo beter kunnen leren waarnemen. De keuze van de didactische middelen bij de les natuurwetenschappen heeft een grote invloed op het leren waarnemen van de leerling. In dit onderzoek wordt onderzocht welke middelen het beste resultaat geven. Beide aspecten zijn gebundeld in een activiteitenpakket. Dit activiteitenpakket heeft als doel om het ‘leren waarnemen’ bij de leerlingen uit 1B van het Damiaaninstituut Aarschot te ondersteunen. (Bron: auteur)

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by