Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit rollenspel over (eerlijke) handel van honing van boeren uit Chiapas, Mexico, laat de deelnemers kennis maken met de commerciële keten van producent tot consument. Elke deelnemer vervult één van de rollen in deze commerciële keten. Zo ondervindt elk hoe de wereldeconomie in elkaar zit en wat de invloed daarvan is op de verschillende spelers. Het spel duurt ongeveer 90 min. en kan met 12 tot 24 deelnemers gespeeld worden, de spelbegeleider niet inbegrepen. Het vraagt wel een ruim lokaal met 13 tafels en een stoel voor elke deelnemer.
International economic relations --- Economics --- Didactics of social education --- Guatemala --- Mexico
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Honing is een van de eerste producten die de Fair Trade beweging commercialiseerde. Nochtans is er weinig literatuur aan gewijd, in tegestelling tot koffie, chocolade, bananen enz. De reden ligt waarschijnlijk in het feit dat honing geen exotisch product is en slechts een klein gedeelte van de wereldhandel vertegenwoordigt. In 5 hoofdstukken brengt dit boek ons informatie over honing, over bijenteelt in Mexico, bijenteelt en mondialisering, over eerlijke handel en zijn sociaal maar ook politiek gerichte impact.
Food science and technology --- Third World: economic development problems --- Mexico --- Aide aux pays en voie de développement --- Honing --- Mexique --- Miel --- Ontwikkelingshulp --- duurzame ontwikkeling --- eerlijke handel --- Developing countries: economic development problems
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|