Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit basisboek staan de concrete communicatievragen van organisaties centraal. Hoe bereikt u met uw boodschap de doelgroep en wat moet u van de doelgroep weten om succesvol te communiceren? Kenmerkend is dat dit boek zich niet alleen reicht op public relations of reclame maar op een geïntegreerde aanpak van de communicatie. Daarbij maken we een onderscheid in concern, marketing en interne communicatie.
bedrijfscommunicatie --- marketingcommunicatie --- concerncommunicatie --- interne communicatie --- communicatie --- communicatiemanagement --- 366.42 --- Communicatie --- E090561.jpg --- Concerncommunicatie --- Marketingcommunicatie --- Interne communicatie --- Communicatieplannen --- Mediarelaties --- Media --- Presentaties --- Adviesbureaus --- Communicatieplan --- Mediarelatie --- Presentatie --- Adviesbureau
Choose an application
•Het eerste Nederlandstalige boek met concrete en toepasbare communicatiestrategieën; •geschreven door de auteur van het Communicatie handboek; •sterke balans tussen theorie en praktijk. Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie écht concreet toepasbaar maakt. Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie een organisatie en opdrachtgevers inspireren om aan de slag te gaan. In het eerste deel van Communicatiestrategie maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. Zij gaan in op de analyse van de context en ontdekken de belangrijkste analysetools. Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën, zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema's! In deze vernieuwde, vierde editie is veel feedback vanuit het werkveld verwerkt. Honderden professionals volgden de workshops van Wil Michels. Dit resulteerde in de toevoeging van nieuwe analysetools en nieuwe strategieën.
Communicatietheorie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie. --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Communicatiestrategieën --- Communicatiestrategieën --- communicatiestrategie --- Mass communications --- communicatie --- Communicatie --- 316.77
Choose an application
Communicatiestrategie is het eerste boek met concrete communicatiestrategieën. Je leert niet alleen de basis van communicatiestrategie, maar je leert ook hoe je communicatiestrategieën in de praktijk toepast. Helder geschreven, inspirerend en met handige stappenplannen en modellen. Waarom kiezen voor Communicatiestrategie? *het eerste boek met concrete communicatiestrategieën; *met strategiespel op de bijbehorende website; *handige stappenplannen en modellen. In Deel 1 maak je kennis met de basis van communicatiestrategieën. Het tweede deel bevat maar liefst twaalf verschillende strategieën, die allemaal aangevuld zijn met modellen en stappenplannen. Hierdoor zijn ook complexe strategieën goed te begrijpen. Het laatste deel geeft je informatie over de implementatie van de in het tweede deel behandelde strategieën. Deze tweede editie van Communicatiestrategie is nog beknopter en nog beter afgestemd op de praktijk dan de vorige editie. Workshopervaringen en de vele tips van adviseurs en docenten erin zijn verwerkt, elke alinea is herschreven en er zijn een aantal grote wijzigingen doorgevoerd. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je zelf met een creatieve aanpak aan de slag kunt gaan. Er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd dat je laat zien hoe je van een analyse tot een strategie kunt komen. Elke strategie eindigt bijna in een contentstrategie. Hiervoor ontwikkelden de auteurs een nieuw model: de Content Circle, dat al veel wordt toegepast in het hbo. Ook nieuw is het Communicatie Canvas, dat de plaats van strategie binnen de totale aanpak van de communicatie helder beschrijft en daarnaast kort ingaat op de overige elementen van het canvas. Verder gaat deze uitgave dieper in op storytelling.
Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatie ; strategie. --- Communicatietheorie --- Marketing : communicatiestrategieën --- 658.8 --- communicatiemanagement --- communication
Choose an application
In dit handboek komen onderwerpen aan bod als marketingcommunicatie en corporate en interne communicatie. Speciale aandacht is er voor het communicatieplan, de communicatie bij veranderingen en social media. Communicatie Handboek legt hierbij een sterke verbinding tussen theorie en praktijk. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting, een praktijkcase en een begrippenlijst.In deze zesde, grondig gewijzigde editie, is online communicatie volledig geïntegreerd in alle onderdelen. Aan de nieuwe editie zijn twee hoofdstukken toegevoegd: een hoofdstuk over 'gedragsverandering', waarin de werking van het brein centraal staat, en een hoofdstuk over 'newsrooms', dat gaat over een proactieve benadering van de media.www.noordhoff.nl/webshop/product/communicatie-handboek
Mass communications --- communicatietheorieën --- communicatiewetenschappen --- Marketingcommunicatie --- Communicatie --- Communicatieplan --- Bedrijfscommunicatie --- Corporate communication --- Interne communicatie --- Media --- Gedrag --- Bachelor in het communicatiemanagement --- 005.57 --- Marketing : communicatiestrategieën --- Organisaties : interne communicatie --- Sociale media --- Organisaties : communicatie --- Marketingcommunicatie. --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Communicatiemanagement
Choose an application
Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt de studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie echt concreet toepasbaar maakt. Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie de organisatie en de opdrachtgevers inspireren om ermee aan de slag te gaan. In het eerste deel maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. We gaan in op de analyse van de context en bespreken de belangrijkste analysetools. Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema's.
Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatiestrategie.
Choose an application
Het Communicatie Model compact biedt je een complete en overzichtelijke aanpak waarin visie, strategie en uitvoering samenkomen.Communicatiestrategie modelDit handzame boekje verbindt organisatievraagstukken aan communicatievragen en combineert strategie met een doelgerichte aanpak. Het resultaat: een alomvattende aanpak met zowel aandacht voor visie als voor analyse, strategie, positionering, creatief concept en contentstrategie.De 12 bouwstenen van Het Communicatie ModelHet Communicatie Model bestaat uit drie blokken: Analyse, Strategie en Aanpak die als fundering dienen voor 12 bouwstenen. Als je deze 12 bouwstenen uitwerkt, creëer je een zeer solide basis en een scherpe focus waarmee je direct aan de slag kan. Zo is voor iedereen duidelijk waar communicatie voor staat en gaat.Voor wieHet Communicatie Model is het resultaat van jarenlange praktijkervaring en nauwe samenwerking met studenten, docenten en professionals die hun eigen waardevolle inzichten met Wil hebben gedeeld. Voor een geslaagde communicatie is het van belang dat organisatiestrategie, communicatiestrategie en acties aan elkaar worden gekoppeld. Met Het Communicatie Model is deze aanpak voor iedereen binnen handbereik.https://www.boom.nl/zoeken/100-12828_Het-Communicatie-Model-compact#omschrijving
Communicatie. --- Communicatiestrategie. --- Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie --- Communicatieplan
Choose an application
Choose an application
Communicatiestrategie is het eerste boek met concrete communicatiestrategieën. Je leert niet alleen de basis van communicatiestrategie, maar je leert ook hoe je communicatiestrategieën in de praktijk toepast. Helder geschreven, inspirerend en met handige stappenplannen en modellen. Waarom kiezen voor Communicatiestrategie? *het eerste boek met concrete communicatiestrategieën; *met strategiespel op de bijbehorende website; *handige stappenplannen en modellen. In Deel 1 maak je kennis met de basis van communicatiestrategieën. Het tweede deel bevat maar liefst twaalf verschillende strategieën, die allemaal aangevuld zijn met modellen en stappenplannen. Hierdoor zijn ook complexe strategieën goed te begrijpen. Het laatste deel geeft je informatie over de implementatie van de in het tweede deel behandelde strategieën. Deze tweede editie van Communicatiestrategie is nog beknopter en nog beter afgestemd op de praktijk dan de vorige editie. Workshopervaringen en de vele tips van adviseurs en docenten erin zijn verwerkt, elke alinea is herschreven en er zijn een aantal grote wijzigingen doorgevoerd. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je zelf met een creatieve aanpak aan de slag kunt gaan. Er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd dat je laat zien hoe je van een analyse tot een strategie kunt komen. Elke strategie eindigt bijna in een contentstrategie. Hiervoor ontwikkelden de auteurs een nieuw model: de Content Circle, dat al veel wordt toegepast in het hbo. Ook nieuw is het Communicatie Canvas, dat de plaats van strategie binnen de totale aanpak van de communicatie helder beschrijft en daarnaast kort ingaat op de overige elementen van het canvas. Verder gaat deze uitgave dieper in op storytelling.
Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatie ; strategie.
Choose an application
Eigenlijk is het heel eenvoudig. De meeste mensen maken graag iets bijzonders mee. Ze zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En delen dat weer graag met anderen. Gemiddeld heeft iedereen zo'n 150 online en offline contacten aan wie ze een bijzonder verhaal kunnen doorgeven. En daarvan kun je als marketeer prima gebruik maken: zorg als merk voor iets opmerkelijks en je bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Douwe Egberts burendag of de Ben&Jerry's 'givolution' laten zien dat deze merken meer zijn dan een lekker kopje koffie of romig ijsje.In Focus op fans leer je hoe je zo'n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor twee thema's aan elkaar: 'brandactivation' en 'fanstrategie'. De koppeling van deze twee is een logische. Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te maken en te houden, en een middel dat niet verzuipt in de overvloed van reclame. Door die overkill moeten mensen filteren, selecteren, keuzes maken. Daarom moet je je merk onderscheidend maken door een opmerkelijke manier van communiceren.Daarnaast is het essentieel dat de doelgroep zelf onderdeel van het merkverhaal wordt. Daarvoor heb je een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd.Bron : http://www.boekenbank.be
publiek --- storytelling --- bedrijfscommunicatie --- sociale media --- Mass communications --- Creativiteit --- marketing --- merkenbeleid --- communicatie --- Sociale communicatie --- Merkbeleid --- Merkstrategieën --- Branding --- Merkenactivering --- Reclame --- Merkstrategie
Choose an application
Hoe creëer je een merk dat echt inspireert ? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn ? Dát is de uitdaging die in 'Brand-id' centraal staat ... Daarvoor moet je openstaan voor nieuwe ideeën, het vanzelfsprekende ter discussie stellen en inspiratie uit je omgeving halen - Maar hoe doe je dat nu in de praktijk ? Hoe kom je los van die vastgeroeste denkpatronen? Hoe bouw je dat inspirerende merk en creëer je echte merkbeleving ?De antwoorden op deze vragen vind je in 'Brand-id'. Een prachtig inspiratieboek voor creatief denken én een praktijkboek voor merkdenken, waarin de auteurs je daadwerkelijk aan het werk zetten. Stap voor stap doorloop je de fasen van het creatieve proces. Het boek staat vol creatieve technieken om een merk verder te ontwikkelen. Het resultaat is een Creatief merkdocument: een handvat voor een razendsnelle en verrassende merkverkenning.Deze aanpak maakt 'Brand-id' tot een uniek boek. Het linkt creatief denken aan branding en is daarmee een eyeopener voor managers, marketeers, creatieven, docenten en studenten. Kortom: 'Brand-id' is een must voor iedereen die op een professionele manier aan de slag wil met creativiteit.
Creativiteit. --- Handelsmerken. --- Marketing. --- Merken (commercie). --- merkbeleid --- creativiteit --- creativity --- Product strategy --- merkdenken --- marketing --- Creativiteit --- merkenbeleid --- communicatie --- Productstrategie --- Reclame --- Merkbeleid --- Merken --- Merkstrategieën --- Merk --- Merkstrategie --- Musiceren --- merken
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|