Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Lesgeven is niet altijd een feest : ongemotiveerde leerlingen, verouderd lesmateiraal, een agenda vol vergaderingen en een schoolleiding die haar leraren niet altijd op waarde schat. Soms lopen de frustraties zo hoog op, dat lesgeven echt lastig wordt. Voor de klas staan voelt dan als een overlevingsstrijd. Op zulke momenten zouden zelfst de beste leraren af kunnen haken. Mendler, oud-docent en schoolpsycholoog, biedt praktische tips aan leraren die onder druk staan. Hij bespreekt de beste manieren om het enthousiasme en het plezier in lesgeven terug te krijgen. Met dit boek helpt hij leraren om stress terug te dringen en weer voldoening te vinden in hun werk. Mensler richt zich in eerste instantie op de leraar zelf, maar biedt ook veel suggesties voor de schoolleiding. Een goede leraar zil immers erkenning, waardering en steun voor zijn werk. Dat is de taak van de schoolleiding; Mendler beschrijft hoe die taak het beste kan worden vormgegeven.
Schoolleiders --- Lesgeven --- lesgeven --- didactische principes --- gedragsproblemen --- Didactische principes --- 454.23 --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- leraren-ouders relatie --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- lerarenberoep
Choose an application
How many teachers take the time to connect with students on a personal level? How do you find the time, anyway? Teachers who manage to transcend the normal student-teacher relationships can benefit everyone in school--particularly the "challenging" students--and, along the way, prevent school violence, support school safety, improve school climate, and promote learning. In a time of an increasingly rigid "zero tolerance" of the slightest hint of violence, which results in automatic suspension or expulsion, Allen N. Mendler calls for a more caring, flexible approach to school safety.Connecting with Students outlines dozens of positive strategies for bridging the gap between teacher and student through personal, academic, and social connections. Easily tailored to any learning environment, the activities and guidelines provide you with the tools you need in the classroom, from the "H & H" greeting to the "2 x 10" method and the "4H," "think-aloud," and "paradoxical" strategies. As both teachers and administrators alter their own attitudes and behavior, they learn to listen to students and accommodate their needs. The end result will be lasting relationships that can foster deeper understanding and growth for educators and students alike. In this book, you will discover ways to stay optimistic and persistent and see your students as having something to teach you.
Teacher-student relationships. --- Classroom management. --- School discipline --- School management and organization --- Teaching --- Pupil-teacher relationships --- Student and teacher --- Student-teacher relationships --- Students and teachers --- Teacher and student --- Teacher-pupil relationships --- Teachers and students --- Interpersonal relations
Choose an application
Dit is een boekje uit de reeks Persoonlijk Sterk die zich richt op de persoonlijke kant van het leren: zowel sociaal als emotioneel als maatschappelijk. Goed klassenmanagement is een van de factoren die het leren aanmerkelijk verbeteren. Machtsstrijd in de groep is niet alleen verstorend voor het verloop van de les, het is ook gericht tegen de autoriteit van de leraar. Dit praktijkboek biedt technieken om verstoorde verhoudingen binnen de groep te voorkomen. Ook worden er methodes gepresenteerd waarmee kan worden ingegrepen in situaties waarin het toch tot een machtsstrijd dreigt te komen. Het zijn tips en handreikingen die ervoor zorgen dat zowel de leraar als de leerling in zijn waarde wordt gelaten.
Choose an application
Wie kent niet van die situaties in de groep waar de emoties hoog oplopen omdat leraar en leerling in een machtsstrijd verwikkeld raken? In dit boek leest u dat het mogelijk is om als leraar in te spelen op verschillen tussen leerlingen, warmte uit te dragen naar hen en ook afstand te nemen van de eigen emoties in confronterende situaties. Dit door gebruik te maken van vier principes: het zoek-de-behoefte principe; het preventieprincipe; het interventieprincipe; het stap voor stap principe. Moeilijk uitvoerbaar? De praktische voorbeelden en tips laten zien dat deze principes direct in de groep te realiseren zijn. Overeind blijven in uitdagende, confronterende situaties hoeft dan geen probleem te zijn.
Pedagogische psychologie ; Groepspsychologie ; Gedragsstoornissen ; onderwijs ; Leerlingbegeleiding. --- klasmanagement --- gezag --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Leerkrachten : attituden --- Relatie leraar-leerling --- Relatie leraar-klas --- 454.22 --- groepsbegeleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leerling - schoolleiders --- Conflicthantering --- Relatie leraar - leerling --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Groepsdynamiek --- Onderwijsstijl --- Gedragsprobleem
Choose an application
"In this revised and updated 4th edition, Discipline with Dignity provides in-depth guidance for implementing a proven approach to classroom management that can help students make better choices and teachers be more effective. Emphasizing the importance of mutual respect and self-control, the authors offer specific strategies and techniques for building strong relationships with disruptive students and countering the toxic social circumstances that affect many of them, including dysfunctional families, gangs, and poverty. Educators at all levels can learn: The difference between formal and informal discipline systems and when to use each. The role of values, rules, and consequences. How to address the underlying causes of discipline problems that occur both in and out of school. What teachers can do to defuse or prevent classroom disruptions and disrespectful behavior without removing students from the classroom. Why traditional approaches such as threats, punishments, and rewards are ineffective -- and what to do instead. How to use relevance, teacher enthusiasm, choice, and other elements of curriculum and instruction to motivate students. How to reduce both teacher and student stress that can trigger power struggles. With dozens of specific examples of student-teacher interactions, Discipline with Dignity illustrates what you can do -- and not do -- to make the classroom a place where students learn and teachers maintain control in a nonconfrontational way. The goal is success for all, in schools that thrive." --
Choose an application
Help difficult students change negative behaviors with these strategies for teaching conflict resolution and anger management, handling power struggles successfully, helping students prevent bullying, and more.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|