Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Educational sciences --- kinderopvang --- pedagogiek --- leidinggeven --- Kinderdagverblijven --- Buitenschoolse opvang
Choose an application
7 p. : ill.
Educational sciences --- kinderopvang --- peuters --- pedagogiek --- spelbegeleiding --- Kinderdagverblijven --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Pedagogiek --- 471.4 --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Kinderopvang --- Opvoeding (Pedagogie) --- Peuters --- Peuterspeelzalen --- Relatie leraar-leerling --- Didactiek; algemeen --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderdagverblijf --- Peuter
Choose an application
Een boek voor de sector kinderopvang over het indelen van groepen en over opendeurenbeleid. Groepsindeling is de wijze waarop het totale aantal kinderen en leidsters is opgedeeld in groepen. Bij opendeurenbeleid gaat het om gelegenheid bieden aan kinderen om buiten hun stamgroep te spelen. Het boek bevat vier delen. Deel 1 gaat over pedagogische kwaliteit in het algemeen. Deel 2 behandelt de verschillende manieren waarop je groepen kunt indelen. Deel 3 geeft een overzicht van aandachtspunten bij het opendeurenbeleid. En in deel 4 staan instrumenten waarmee het management het functioneren van de groepen kan evalueren. De formulieren hiervan zijn opgenomen in de bijbehorende CD ROM. Een bijzondere vermelding behoeft de stabiliteitsindex: een eenvoudige rekenmethode waarmee in één oogopslag zichtbaar wordt of kinderen voldoende bekende leeftijdgenootjes en groepsleiding om zich heen hebben.
Choose an application
Kinderdagverblijf --- Kinderopvang --- Buitenschoolse opvang
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Goede kinderopvang biedt kinderen veiligheid en ontwikkelingskansen. Hoe kun je te weten komen of je deze veiligheid en ontwikkeling als kinderopvangorganisatie realiseert? Met de NCKO-Kwaliteitsmonitor voor kinderdagverblijven uit 2009 hebben kinderdagverblijven een instrument in handen om de kwaliteit zichtbaar te maken en te meten op een wijze die wetenschappelijk gevalideerd is. Met deze Kwaliteitsmonitor BSO is nu eenzelfde kwaliteitsmeting mogelijk voor de buitenschoolse opvang. Het model onderscheidt zes interactievaardigheden gericht op kinderen van 4 tot 13 jaar: emotionele ondersteuning, respect voor autonomie, regie en leiding, praten en uitleggen, ontwikkelingsstimulering en begeleiden van sociale interacties. Voorbeeldfragmenten van deze vaardigheden zijn te vinden op de dvd. Er is een checklist opgenomen voor de Observatielijst kwaliteit van de leefomgeving en bij de Groepsmeter voor sociale contacten hoort een cd-rom met instructie en een Excel-programma voor het uitvoeren van de berekeningen. De dvd en de cd-rom zijn achter in dit boek te vinden. Deze Kwaliteitsmonitor BSO is het instrument waarmee BSO-organisaties of -locaties zelf een beeld kunnen krijgen van de pedagogische kwaliteit van de opvang die zij bieden.
Buitenschoolse opvang --- 458.9 --- Overige bijzondere onderwerpen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Netherlands
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|