Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dans le cadre prestigieux des Musées royaux des Beaux-Arts de Belgique, l'exposition "regards croisés de la bande dessinée belge" présente, au travers du regard des 20 auteurs belges contemporains, cent ans de bande dessinée, mettant en évidence les liens entre l'école belge et les grands courants de la bande dessinée mondiale. L'approche choisie se veut transgénérationnelle, multi-discipinaire et internationale.
Bande dessinée --- Cauvin, Raoul --- Dufaux, Jean --- Geluck, Philippe --- Hermann --- Marvano --- Midam --- Pe, Franck --- Ptiluc --- Schuiten, François --- Seele, Herr --- Sokal, Benoît --- Stassen, Jean-Philippe --- Tome, Philippe --- Van Hamme, Jean --- Van Hasselt, Thierry --- Walthery, François --- Yslaire, Bernard --- Belgique --- Bandes dessinées --- Dessinateurs de bandes dessinées --- Graphic arts --- Dutch literature --- French literature (outside France) --- comics [documents] --- Belgium
Choose an application
Choose an application
Dit thesisonderzoek doet een poging om passagiers van de Duitse regionale spoorwegen meer te engageren op het (mobiel) web portal platform dat wordt aangeboden op de treinen. Vandaag de dag aanvaarden gebruikers de WiFi termen quasi blindelings om zo snel mogelijk op hun sociale media te kunnen of video's te streamen. Dit kost DB Regio, een dochterbedrijf van de Duitse spoorwegmaatschappij Deutsche Bahn dat het regionale spoorwegnetwerk beheert, niet alleen veel geld, het zorgt ook dat er geen gebruikersdata kan verzameld worden. Hierdoor heeft DB Regio geen idee wie gebruik maakt van hun services. Om mensen langer op het webportaal te houden, wordt deze geüpgraded door middel van gamification. Het proces van een applicatie te ‘gamifyen’ gebeurt door het doelgericht toevoegen van gaming elementen in een niet gaming context, met als resultaat een gewenste verandering in de gebruiker zijn gedrag. Het hoofdconcept van de gamification binnen onze applicatie draait om een concept genaamd place attachment, wat zoveel wil zeggen als een emotionele band tussen mens en de plaats waar deze vandaan komt. De gebruikers kunnen terwijl ze op de trein zitten, punten verdienen aan de hand van drie activiteiten. Deze zijn een quiz over het nieuws, drie minigames én een quiz waarin foto's van lokale bezienswaardigheden juist gelokaliseerd moeten worden, genaamd de I Spy Quiz. Met deze punten kunnen ze dan hun regio steunen om de wekelijkse match tegen een andere regio te winnen. Op het einde van het seizoen wordt er dan een kampioen uitgeroepen overheen Duitsland. Het proces van dit thesisonderzoek begon met het analyseren van de vereisten van de klant en de opgelegde beperkingen, om nadien een papieren prototype op te stellen. Vervolgens werd er een functioneel werkend prototype geprogrammeerd. Dit prototype werd getest op bruikbaarheid en op slaagkansen van het concept, door deelnemers die zo goed mogelijk het doelpubliek benaderen. Om het succes van de gamification te evalueren moet het prototype over een langere tijdsduur én op de treinen van DB Regio worden getest, wat niet mogelijk was binnen de context van dit thesisonderzoek. De resultaten van de user testen waren positief. Het web portaal bleek zeer gebruiksvriendelijk. Uit de gekozen game elementen kwamen de nieuwsquiz en voornamelijk het innovatieve I Spy spel naar boven als sterke features. De minigames, op een mobiele website dan nog, bleken een foute keuze, onder meer door het gigantische aanbod van echte games specifiek voor de gsm. Bij het polsen naar de liefde van de deelnemers voor hun regio, bleek het merendeel enthousiast om hun regio naar de overwinning te leiden.
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|