Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Essential reading for anyone who seeks to prepare active citizens for the 21st century, this book considers Philosophical Inquiry, an empowering teaching method.
Philosophy --- Children and philosophy. --- Inquiry-based learning. --- Study and teaching. --- Children and philosophy --- Inquiry-based learning --- Study and teaching --- Active learning
Choose an application
Het Filosofisch Onderzoek, een krachtige leermethode die het zelfvertrouwen en de spreekvaardigheid van kinderen gevoelig kan verbeteren, met ook een positief effect op andere schoolactiviteiten en op interacties in de buitenwereld. De lezer krijgt een overzicht van de oprichting van een ‘Community of Philosophical Inquiry’ (CoPI) in de kleuterklas, de lagere en de middelbare school, het buurthuis en daarbuiten. Ook worden heel wat tips en praktische ideeën aangereikt voor het welslagen van zo’n CoPI. Aan de hand van voorbeelden - gaande van vijfjarigen over ondermaats presterende tieners tot zelfs bejaarden - wordt aangetoond hoe deelnemers aan CoPI-sessies beter leren redeneren, kritisch en creatief leren denken en intellectuele eerlijkheid en moed leren tonen. Met hoofdstukken over de theorie en de ontwikkeling van Filosofisch Onderzoek, de oprichting van een onderzoeksgroep en het gebruik van een CoPI bij verschillende leeftijdsgroepen. Dit boek richt zich tot iedereen die actieve burgers van de 21ste eeuw wil klaarstomen. Het bespreekt Filosofisch Onderzoek, een krachtige leermethode die het zelfvertrouwen en de spreekvaardigheid van kinderen gevoelig kan verbeteren, met ook een positief effect op andere schoolactiviteiten en op interacties in de buitenwereld. De lezer krijgt een overzicht van de oprichting van een 'Community of Philosophical Inquiry' (CoPI) in de kleuterklas, de lagere en de middelbare school, het buurthuis en daarbuiten. Ook worden heel wat tips en praktische ideeën aangereikt voor het welslagen van zo'n CoPI. Aan de hand van voorbeelden - gaande van vijfjarigen over ondermaats presterende tieners tot zelfs bejaarden - wordt aangetoond hoe deelnemers aan CoPI-sessies beter leren redeneren, kritisch en creatief leren denken en intellectuele eerlijkheid en moed leren tonen. Met hoofdstukken over de theorie en de ontwikkeling van Filosofisch Onderzoek, de oprichting van een onderzoeksgroep en het gebruik van een CoPI bij verschillende leeftijdsgroepen is dit boek essentiële lectuur voor lesgevers, professionals en maatschappelijk werkers. (Bron: covertekst)
Filosofie --- Jeugd. --- Kinderen. --- Onderwijs --- Didactiek. --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- kleuteronderwijs --- onderwijsfilosofie --- lager onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- Filosoferen met kinderen --- Basisonderwijs --- 101 --- Denken --- Kinderen --- Zelfvertrouwen --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; secundair onderwijs --- Denkontwikkeling --- 478.9 --- Overige vormingsgebieden --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- toegepaste filosofie --- filosofie
Choose an application
Filosoferen met kinderen --- Filosoferen --- Denken --- Redeneren --- Onderzoeksvaardigheid --- Opvoeding --- Onderwijs
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|