Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
De jacht op leraren in Den Haag : Nederland kampt in de grote steden met een lerarentekort. Uit recente cijfers van de Onderwijsmeter 2002 komt naar voren dat de bevolking zich zorgen maakt over de grote hoeveelheid vacatures op scholen, maar vaak geen benul heeft welke mogelijkheden er zijn om leraar te worden. De landelijke campagne "Groeien doe je in het onderwijs" richt zich op de flexibele leertrajecten voor het leraarschap. Onlangs is het telefonische Landelijk Informatiepunt voor vragen over werken in het onderwijs opengesteld. De overheid wringt zich in allerlei bochten om het lerarentekort aan te pakken. De vraag is of het niet veel efficiënter is om op stedelijk niveau meer te investeren in de werving van nieuwe leraren en imagoverbetering van het leraarschap. Carrièrewinkel : De carrièrewinkel is een nieuwe en snelgroeiende franchiseformule, in het jaar 2000 opgericht door twee ondernemers. De Carrièrewinkel kent een unieke werving- & selectieformule, waardoor zij weet te groeien in een krimpende markt. Van een geïntegreerde huisstijl en een herkenbaar gezicht was nog geen sprake. Terwijl dit een vereiste is voor een franchiseformule die landelijk een eenduidig en professioneel beeld wil neerzetten. De case betreft de ontwikkeling van een geïntegreerde huisstijl voor de formule. Met aandacht voor onderzoek, creatieve conceptontwikkeling, ontwerp en productie, de verankering en bewaking van de huisstijl. Hoe komt de Carrièrewinkel aan een huisstijl die past bij de eigen ambities en merkwaarden en die wordt omarrmd door haar medewerkers? Rebranding TNS en NIPO : Wat te doen als je het meest bekende marktonderzoekbureau van Nederland bent en je tevens onderdeel vormt van een veel grotere internationale groep die zich wereldwijd graag als één professionele partner wil profileren? Voor deze uitdaging stonden moedermaatschappij Talor Nelson Sofres (TNS) en dochter NIPO het afgelopen jaar. De onbekendheid van de nationale ombudsman : een casebeschrijving van het instituut dat al sinds 1982 klachten over overheidsoptreden behandelt. Onderzoek naar klachten en verwachtingen van het publiek hebben geleid tot een herijking van de presentatie. Bekendheid, vindbaarheid en bereikbaarheid zijn belangrijke items geworden. Dit heeft geleid tot veranderingen in communicatiemateriaal, en aanpassingen in het primaire proces. Tilburgse stadspromotie : de stad Tilburg presenteert zichzelf tegenwoordig als Tilburg moderne industriestad. Hierbij is er geen sprake meer van willekeurige promotie, maar van zoeken naar een goede combinatie van stad, investeerders en belangrijke stakeholders. De gemeente hield zichzelf een spiegel voor, en positioneert zich met nieuw elan. Crisiscommunicatie bij Interpolis : in 2002 deed de storm Jeanette Nederland aan, wat voor veel schade zorgde. Interpolis had hiervoor al een calamiteitenplan ontwikkeld, dat nu zijn vuurdoop onderging. De nieuwe aanpak van een dergelijke crisis werd door de communicatieafdeling niet onder stoelen of banken gestoken. Het motto was "Be good and tell it". Diergaarde Blijdorp : sponsoring is van groot belang voor het bestaan van de dierentuin. Niet eens zozeer op het financiële vlak, maar vooral om het dierenpark te wortelen in de Rotterdamse gemeenschap. Maatschappelijk draagvlak en klantencontacten zijn hierbij zeer belangrijk ; de binding van bezoekers, bedrijfsleven, gemeente en media vraagt om een geïntegreerde visie.
Communicatie ; organisaties --- #SBIB:033.AANKOOP --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Profiel en imago --- Opvoeding en onderwijs --- Huisstijl --- Branding --- Merkbeleid --- Casestudy --- Profiel --- Opvoeding --- Onderwijs --- Imago
Choose an application
Communicatie ; organisaties --- Communicatie --- Casestudies --- Mode --- Merkstrategieën --- Televergaderen --- Interactieve beleidsvorming --- Crisiscommunicatie --- Crisismanagement --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:35H510 --- #SBIB:032.AANKOOP --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfscommunicatie; Nederlands --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, ... --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, .. --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, . --- Casestudy --- Merkstrategie --- Videotelefonie --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst,
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Organisaties overleven als zij producten en diensten leveren waaraan behoefte bestaat en die aanbieden in een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar vanuit de samenleving worden tegenwoordig op meer zaken gelet. Hoe zit het met de service en dienstverlening? Hoe gaan - met name - ondernemingen om met het milieu? Op welke manier biedt de organisatie inzicht in het financiële reilen en zeilen? Over al die aspecten ontstaan indrukken en gevoelens die mede het oordeel over organisaties bepalen. Daarom is de mate waarin een organisatie evenwicht weet te scheppen te behouden tussen de interne wereld van de eigen organisatie én de maatschappelijke omgeving ook cruciaal voor het overlevingsvermogen. Dat evenwicht wordt bepaald door weloverwogen organisatiegedrag en systematische communicatie. Gedrag en communicatie resulteren in onderlinge samenhang in het public relations-beleid van organisaties.
Public relations. --- Advertising. Public relations --- marketingbeleid --- bedrijfscommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Public relations --- 659 --- 659.4 --- #SBIB:309H252 --- PR --- 091 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Externe communicatie (incl. public relations) --- public relations --- 658.81 --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- Relations publiques Public relations --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Information (gestion) Informatie (management) --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- Marketing Marketing --- #KVHA:Public relations; Nederlands --- #KVHB:Public Relations --- AA / International- internationaal --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- 658.81 Sales organization --- Sales organization --- Reclame - Public relations --- Overheidsvoorlichting --- Massacommunicatie --- Crisis public relations --- Crisismanagement --- Financiële public relations --- Corporate advertising --- Jaarverslagen --- Sponsoring (alle aspecten) --- Onderzoek --- Public relationsonderzoek --- Jaarverslag --- Sponsoring --- Grafische sector --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Communicatie. --- Communicatie ; organisaties --- Informatiebeleid ; overheid ; Nederland --- Internetboekhandel --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- public relations --- Communicatie --- Casestudies --- Huisstijl --- Internet --- Elektronische handel --- Beeldvorming --- Imagomanagement --- Casestudy
Choose an application
E090208.jpg --- Public relations --- Voorlichtingskunde --- 659.4 <036> --- 659.4 --- 659.2 --- #A9110A --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659.4 <036> Public relations (PR)--Gidsen. Inleidingen --- Public relations (PR)--Gidsen. Inleidingen --- Voorlichting
Choose an application
audiovisuele producties --- Advertising. Public relations --- Telecommunication services --- Audiovisuele media --- Communicatie --- Communication --- Médias audiovisuels --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:309H1019 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Media algemeen: andere aspecten
Choose an application
Issue management --- Issues --- Public relations --- Publieke opinie --- Communicatie --- 32.019.5 --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:AANKOOP --- 32.019.5 Openbare mening. Publieke opinie --- Openbare mening. Publieke opinie --- Externe communicatie (incl. public relations)
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|