Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek biedt een opfrissing basiswiskunde met aandacht voor functies, logaritmen en booleaans rekenen om met deze kritische voorkennis probleemloos over te gaan tot een selectie aan toepasbare ideeën voor de IT-professional en inzetbaar gereedschap voor de IT-ontwikkelaar. Met de hoofdstukken omtrent talstelsels en de gehele en reële getalopslag in computers herontdekken we dat deze binaire machines in essentie rekentoestellen met beperkingen blijven. Via een instructief hoofdstuk over lineaire vercijfering gaat het richting publieke RSA-versleuteling, de moderne elliptische krommen-cryptografie en het symmetrische AES als wereldstandaard van Vlaamse makelij. Ook klutsfuncties en het digitaal handtekenen passeren als onmisbare cryptografische concepten de revue. Daar waar het niet langer gaat om bescherming van gegevens tegen privacy-inbreuken, dan wel tegen communicatie-storingen komen zowel de niet-lineaire codes als lineaire en hammingcodes aan bod. Ook de populaire cyclische tests en aspecten van netwerking krijgen in dit verband de wiskundige duiding die hen toekomt. De opzet van het boek maakt het vanuit de ervaring met afstandscursisten uitermate geschikt voor zelfstudie. In die zin wordt het 'learning by doing'-principe aanvullend begeleid door een levende on-line wiskunde-omgeving. Daar worden zowel de antwoorden, zinvolle downloads als interactieve ervarings-mogelijkheden aangeboden.
lineaire algebra --- Booleaanse algebra --- wiskunde --- Mathematics --- crypto-algoritmen --- functies (wiskunde) --- RSA codering --- 51-7 --- 510.3 --- cryptografie --- logaritmen --- functies --- Wiskunde voor informatici --- Wiskunde --- Cryptografie --- 51-7 Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- wiskunde - inleidingen --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- toegepaste wiskunde --- algoritmen
Choose an application
Dit boek biedt een opfrissing van alle vereiste basiswiskunde (stelsels, goniometrie en functies) die nodig is voor gevorderde onderwerpen voor de pixelliefhebbers. De beginhoofdstukken leiden de lezer doorheen de klassieke onderwerpen zoals vectoren en parameters. Bovenop een verkenning van toepassingen van de gulden snede, geeft Wiskunde voor multimedia een verrassend praktijkgebaseerd inzicht in Bezierkrommen en B-splines. Het schermprogrammeren wordt naar een professioneel niveau getild via een gedetailleerde studie van alle standaardtransformaties. Het boek gaat vergezeld van een online companion. 'Wiskunde voor multimedia bereikt een mooi evenwicht tussen de wiskundige samenhang en een brede toegankelijkheid, niet in het minst via zijn interactieve companion-website.' Leo Storme - Zuivere wiskunde en computeralgebra, UGent 'In hun herziene klassieker Wiskunde voor multimedia bestrijken Ivo De Pauw en Bieke Masselis de wiskundige concepten die essentieel zijn voor computer graphics. Gaande van goniometrie tot transformaties, en met een bespreking van Bézierkrommen, maken ze dit boek tot een must voor de multimediaprofessional.' Fries Carton - Guerrilla Games, Amsterdamhttps://www.lannoo.be/nl/file/9789401437929pdf
vectorenleer --- parameters --- functies (wiskunde) --- goniometrie --- matrices --- multimedia --- Mathematics --- 2D computertoepassingen --- 3D computertoepassingen --- wiskunde --- multimedia : design --- Goniometrie --- Wiskunde : stelsels --- Wiskunde : functies --- 51 --- Handbooks, manuals, etc. --- Interactive multimedia --- Wiskunde --- Multimedia ; design --- Multimedia --- Design
Choose an application
In effective animation programming, one must be able to rely on theoretical knowledge as well as research-based insights in applicability. This updated version of Animation Maths contains an overview of both. In addition to exploring collision detection, it also puts forward a discussion of programmable kinematics. These physics of motion, designed to complement programming, offer an invaluable tool in adding realism to games and animations. Furthermore, screen effects and image handling are taken to a professional level by a detailed outline of all the basic transformations. The uniqueness of this book lies in its calculus-free approach. In order to cover the basics of the discipline, Animation Maths contains a brief summary of the fundamentals in arithmetics, solving systems and trigonometry. Animation Maths is accompanied by the website www.animationmaths.be which contains online support and useful downloads.
vectorenleer --- parameters --- functies (wiskunde) --- goniometrie --- matrices --- multimedia --- Mathematics --- 2D computertoepassingen --- 3D computertoepassingen --- Algebra --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- wiskunde --- computer --- 519.1 --- Computer graphics --- 51-7 --- 51-7 Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Wiskunde --- Tekenfilm --- Animatietechniek
Choose an application
This book refreshes the required maths fundamentals (systems, trigonometry and functions) to enable a successful mastering of the relevant content for pixel professionals. The initial maths basics will guide the reader through several standard topics, such as the golden section, coordinate systems, vectors and parameters. In addition to exploring the golden section, Multimedia Maths also offers surprising and reality-based insights into collision detection. Screen effects and image handling are taken to a higher level via a detailed outline of all the basic transformations. Last but not least, the authors illustrate the more advanced multimedial themes of quaternion rotation, fractal texture, Bézier curves and B-splines. The book is accompanied by a companion website. Surf to www.multimediamaths.be for online support and useful downloads.
51-7 --- 51-7 Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Multimedia systems --- Mathematics --- Handbooks, manuals, etc. --- Interactive multimedia --- Algebra --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics
Choose an application
Dit boek biedt een opfrissing basiswiskunde met aandacht voor functies, logaritmen en booleaans rekenen om met deze kritische voorkennis probleemloos over te gaan tot een selectie aan toepasbare ideeën voor de IT-professional en inzetbaar gereedschap voor de IT-ontwikkelaar. Via talstelsels en de gehele en reële getalopslag in computers herontdekken we dat deze binaire machines in essentie rekentoestellen blijven. Met de lineaire vercijfering als een historische initiatie inde cryptografie gaat het richting publieke RSA-versleuteling, de moderne priemkrommencryptografie en het symmetrische AES als wereldstandaard van Vlaamse makelij. Ook klutsfuncties, de sleuteluitwisseling en het digitaal handtekenen krijgen de vereiste aandacht. Van de codeersystemen die beschermen tegen storingen komen zowel enkele algemene ontwerpen als lineaire coderingen en cyclische tests aan bod. Levende online wiskundeomgeving op http://www.wiskundevoorit.be met continue updates. Bruikbare downloads zoals de modelantwoorden op alle oefeningen- Auteurs combineren ruime academische en didactische ervaring. De opzet van het boek maakt het vanuit de ervaring met afstandscursisten uitermate geschikt voor zelfstudie. Wiskunde voor IT biedt een essentiële inzichtelijke onderwijscomponent aan elke hogere IT-opleiding als haalbare kaart voor iedere cursist.https://www.lannoo.be/nl/wiskunde-voor-it
Mathematics --- Information theory --- Computer science --- Data processing. --- Mathematics. --- Wiskundige studies en methoden in andere kennisgebieden. Wetenschappelijke wiskunde. Actuariële wiskunde. --- Wiskunde. --- lineaire algebra --- Booleaanse algebra --- wiskunde --- crypto-algoritmen --- functies (wiskunde) --- RSA codering --- 51-7 --- Wiskunde : computertechnologie --- 519.72 --- Cryptografie --- Informatica : wiskunde --- Wiskunde : functies --- wiskundige studies en methoden in andere kennisgebieden. Wetenschappelijke wiskunde. Actuariële wiskunde --- Mathematical logic --- Wiskunde --- Programmeren --- Computertechnologie --- Informatica --- 51-7 Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- IT --- Logaritme --- Geheimschrift --- Codeersysteem
Choose an application
In effective animation programming, one must be able to rely on theoretical knowledge as well as research-based insights in applicability. This updated version of Animation Maths contains an overview of both. In addition to exploring collision detection, it also puts forward a discussion of programmable kinematics. These physics of motion, designed to complement programming, offer an invaluable tool in adding realism to games and animations. Furthermore, screen effects and image handling are taken to a professional level by a detailed outline of all the basic transformations. The uniqueness of this book lies in its calculus-free approach. In order to cover the basics of the discipline, Animation Maths contains a brief summary of the fundamentals in arithmetics, solving systems and trigonometry. Animation Maths is accompanied by the website www.animationmaths.be which contains online support and useful downloads.
wiskunde --- animatie --- Wiskunde --- Tekenfilm --- Animatietechniek --- Animatie --- Computeranimatie --- Image interpretation [Computer assisted ] --- Mathematical analysis
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|