Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
A cluster approach to elementary vocabulary instruction
Authors: ---
ISBN: 0872072320 Year: 1988 Publisher: Newark International reading association

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat werkt : pedagogische handelen & klassenmanagement : evidence-based strategieën voor iedere leraar
Authors: --- ---
ISBN: 9789074233958 Year: 2010 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe snel kunnen leraren goed worden in pedagogisch handelen & klassenmanagement? Wat is daarvoor nodig? Dit boek vertaalt de research over dit onderwerp naar de praktijk. Hoewel de eigenschappen van een pedagogisch/organisatorisch goede leraar duidelijk zijn en soms zelfs zeer voor de hand liggen, is vaak minder duidelijk hoe je zo?n goede leraar kunt worden. Je kunt je afvragen of je als goede pedagoog/organisator geboren wordt, of dat je het kunt worden als je het nog niet bent? Gelukkig is het antwoord: je kunt het heel goed leren! Pedagogisch/organisatorisch goede leraren zijn mensen die inzicht hebben in, en gebruikmaken van specifieke strategieën op het vlak van pedagogisch handelen & klassenmanagement. Als een leraar voorlichting en training krijgt over deze strategieën, kan zij haar gedrag aanpassen. Wat op zijn beurt kan leiden tot veranderingen in het gedrag van de leerlingen, wat vervolgens weer een positief effect kan hebben op de leerlingenprestaties.Uit research die aan de basis ligt van dit boek blijkt dat leraren die een training eff ectieve strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement hebben gevolgd beter gebruik maken van deze technieken, vergeleken met een groep ongetrainde leraren. Ook blijkt dat leerlingen van de geschoolde leraren minder vaak de orde verstoren en meer betrokkenheid aan de dag leggen, dan leerlingen in de controlegroepen. Eén van de meest veelbelovende bevindingen uit onderzoek naar de beste manier om een pedagogisch/organisatorisch vaardige leraar te worden, is dat je het redelijk snel leert. In een van de onderzoeken komt men zelfs tot de conclusie dat de vaardigheden van leraren in pedagogisch handelen & klassenmanagement aanzienlijk verbeterd kunnen worden na niet meer dan het bestuderen van een boek met praktische aanwijzingen en twee workshops van een halve dag. Voor de meeste leraren leidt een kleine investering al tot een merkbaar resultaat. Dit werd zowel uitgewezen door onderzoeken in het basisonderwijs als door vergelijkbare onderzoeken in het voortgezet onderwijs. Zaak is uiteraard wel dat men dan daadwerkelijk bezig gaat met de strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement die een door research aangetoond effect hebben. Welke strategieën dat zijn, daarover gaat dit boek

Classroom management that works : research-based strategies for every teacher
Authors: --- ---
ISBN: 9786610930845 1280930845 1416600795 0871208652 9780871208651 9781280930843 9780871209382 0871209381 9781416600794 9780871207937 0871207931 013503583X 9780135035832 Year: 2003 Publisher: Alexandria, VA : Association for Supervision and Curriculum Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this followup to the popular What Works in Schools , Robert J. Marzano discusses the researchbased strategies that every teacher can use to effectively manage the classroom and help students take responsibility for their own behavior.


Book
Wat werkt : pedagogisch handelen en klassenmanagement : evidence-based strategieën voor iedere leraar
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: [s.l.] Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat werkt : pedagogisch handelen & klassenmanagement
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat werkt : pedagogisch handelen en klassenmanagement : vier fundamentele strategieën : beknopte uitgave
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789461180582 9789461181886 Year: 2012 Publisher: Z.p. Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het boek Wat werkt op school beschrijft Marzano elf factoren die de leerresultaten van leerlingen op school structureel verbeteren. Pedagogisch handelen & klassenmanagement is één van deze elf factoren en wordt beschreven in de uitgave 'Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement'. Dit boekje is hier de beknopte uitgave van en geeft een samenvatting van de essentiële informatie. Het beschrijft vier fundamentele strategieën voor pedagogisch handelen en klassenmanagement waarmee je het effectief managen van een klas in de vingers kunt krijgen. In de verschillende hoofdstukken worden volgende thema's besproken: regels & routines, omgaan met ordeverstorend gedrag, relatie tussen leraar en leerlingen, mentale houding, verantwoordelijkheid van leerlingen en schoolbreed management.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by