Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Reading (Elementary) --- Vocabulary --- Study and teaching (Elementary)
Choose an application
Hoe snel kunnen leraren goed worden in pedagogisch handelen & klassenmanagement? Wat is daarvoor nodig? Dit boek vertaalt de research over dit onderwerp naar de praktijk. Hoewel de eigenschappen van een pedagogisch/organisatorisch goede leraar duidelijk zijn en soms zelfs zeer voor de hand liggen, is vaak minder duidelijk hoe je zo?n goede leraar kunt worden. Je kunt je afvragen of je als goede pedagoog/organisator geboren wordt, of dat je het kunt worden als je het nog niet bent? Gelukkig is het antwoord: je kunt het heel goed leren! Pedagogisch/organisatorisch goede leraren zijn mensen die inzicht hebben in, en gebruikmaken van specifieke strategieën op het vlak van pedagogisch handelen & klassenmanagement. Als een leraar voorlichting en training krijgt over deze strategieën, kan zij haar gedrag aanpassen. Wat op zijn beurt kan leiden tot veranderingen in het gedrag van de leerlingen, wat vervolgens weer een positief effect kan hebben op de leerlingenprestaties.Uit research die aan de basis ligt van dit boek blijkt dat leraren die een training eff ectieve strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement hebben gevolgd beter gebruik maken van deze technieken, vergeleken met een groep ongetrainde leraren. Ook blijkt dat leerlingen van de geschoolde leraren minder vaak de orde verstoren en meer betrokkenheid aan de dag leggen, dan leerlingen in de controlegroepen. Eén van de meest veelbelovende bevindingen uit onderzoek naar de beste manier om een pedagogisch/organisatorisch vaardige leraar te worden, is dat je het redelijk snel leert. In een van de onderzoeken komt men zelfs tot de conclusie dat de vaardigheden van leraren in pedagogisch handelen & klassenmanagement aanzienlijk verbeterd kunnen worden na niet meer dan het bestuderen van een boek met praktische aanwijzingen en twee workshops van een halve dag. Voor de meeste leraren leidt een kleine investering al tot een merkbaar resultaat. Dit werd zowel uitgewezen door onderzoeken in het basisonderwijs als door vergelijkbare onderzoeken in het voortgezet onderwijs. Zaak is uiteraard wel dat men dan daadwerkelijk bezig gaat met de strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement die een door research aangetoond effect hebben. Welke strategieën dat zijn, daarover gaat dit boek
Klassenmanagement. --- Orde houden --- Communicatie --- Onderwijs. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Klasmanagement --- klasmanagement --- gezag --- orde --- Klassenmanagement --- Gezag ; opvoedingsstijlen --- Orde houden ; onderwijs --- 454.2 --- pedagogie --- orde houden --- 454.22 --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- leerstrategieën --- Pedagogiek --- Didactiek --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Onderwijsstijl --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In this followup to the popular What Works in Schools , Robert J. Marzano discusses the researchbased strategies that every teacher can use to effectively manage the classroom and help students take responsibility for their own behavior.
Classroom management --- Effective teaching --- Classes (éducation) --- Enseignement --- Conduite --- Efficacité --- Classes (éducation) --- Efficacité
Choose an application
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- lesgeven
Choose an application
In het boek Wat werkt op school beschrijft Marzano elf factoren die de leerresultaten van leerlingen op school structureel verbeteren. Pedagogisch handelen & klassenmanagement is één van deze elf factoren en wordt beschreven in de uitgave 'Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement'. Dit boekje is hier de beknopte uitgave van en geeft een samenvatting van de essentiële informatie. Het beschrijft vier fundamentele strategieën voor pedagogisch handelen en klassenmanagement waarmee je het effectief managen van een klas in de vingers kunt krijgen. In de verschillende hoofdstukken worden volgende thema's besproken: regels & routines, omgaan met ordeverstorend gedrag, relatie tussen leraar en leerlingen, mentale houding, verantwoordelijkheid van leerlingen en schoolbreed management.
klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- klasmanagement --- gezag --- orde --- 454.2 --- Klasmanagement --- Orde --- Gezag --- pedagogisch handelen --- Leerkracht-leerling --- Onderwijsstrategieën --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- leerstrategieën --- Klassenmanagement --- Pedagogiek --- Didactiek --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|