Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Orkestmuziek --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Fonds Alzire Barbier (1901-)
Choose an application
La philosophie avec des enfants s'est installée dans divers pays grâce aux cours de morale, à la littérature de jeunesse, aux débats en classe coopérative ou aux cours de religion et d'éthique. Aurait-on affaire à la requalification d'une matière demeurée la même ? Au contraire, assiste-t-on à l'émergence d'un champ propre ? Certains promoteurs de la philosophie avec les enfants ont émis l'idée qu'elle permettrait le développement de compétences fondamentales, tant sur le plan de la pensée logique que sur celui de l'habitus démocratique. Philosopher est-il, à l'instar de lire, écrire et compter, une technique culturelle de base ?
Children and philosophy --- Education --- Education --- Education, Primary
Choose an application
Choose an application
Children and philosophy --- Enfants et philosophie --- Philosophy --- Study and teaching (Elementary)
Choose an application
What precisely do we mean by respect? How should we adjudicate between conflicting demands of respect (e.g., respect for self vs. others, respect for humans vs. the environment, etc.)? What obstacles stand in the way of respect? The papers contained in this international anthology were presented at the North American Association of the Community of Inquiry (NAACI) conference in Vancouver, Canada, in June 2012, and were the outcome of in-depth and interdisciplinary discussions around the various aspects of respect. The book is an exacting and exciting analysis of the notion of respect - an analysis that has the potential to have lasting and extensive practical consequences.
Respect --- Respect for persons --- Children --- Respect --- Inquiry (Theory of knowledge)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|