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Public-Private Partnerships for Urban Water Utilities: A Review of Experiences in Developing Countries' analyzes the market growth of Public-Private Partnerships (PPPs) in the developing world since 1990, and the performance of more than 65 large water PPP projects-representing more than 100 million people-for access, service quality, operational efficiency, and tariff levels. Although a relatively small portion of the water utilities in the developing world are operated under PPPs (about 7 percent in 2007), the urban population served by private water operators has grown every year since 1990
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Water utilities --- Public-private sector cooperation --- Services d'eau --- Partenariat public-privé
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Cet ouvrage s'adresse aux responsables gouvernementaux ainsi qu'aux bailleurs de fonds et aux autres parties prenantes dans les services d'eau urbains. Il analyse les resultats enregistres par plus de 65 grands Partenariats public-prive (PPP) du secteur de l'eau (representant plus de 100 millions d'habitants desservis) mis en cuvre dans differentes regions du monde sur une periode de 15 ans, du point de vue de l'acces a l'eau, de la qualite du service, de l'efficacite operationnelle et du niveau des tarifs. Il vise a mieux comprendre comment resoudre les multiples problemes que pose la fourniture de services d'eau et d'assainissement dans les villes des pays en developpement (PED). La population urbaine desservie par des operateurs prives de services d'eau dans les PED n'a cesse de grossir depuis 1990. Pour bon nombre d'entre elles, les progres constates en matiere de service et d'efficacite confirment l'interet des PPP. La mise en cuvre de PPP pour les services d'eau dans les PED a rarement ete une tache facile, et ils ne doivent pas etre consideres comme la seule voie de reforme possible. Neanmoins, il ressort de cette analyse de donnees factuelles qu'un partenariat bien concu entre les secteurs public et prive dans un PED peut etre efficace pour redresser une compagnie des eaux peu performante. Le principal objectif ne doit plus etre d'attirer des capitaux prives mais d'utiliser des operateurs prives pour ameliorer la qualite et l'efficacite des services. Un cercle vertueux se cree alors, par lequel la compagnie des eaux ameliore sa situation financiere et devient progressivement capable de financer une part plus importante de ses besoins d'investissement.
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Les missions de l'État, des collectivités territoriales, des établissements de santé et des organismes de sécurité sociale évoluent, tout comme leurs besoins en pilotage stratégique et en management. Le profil du cadre dirigeant de haut niveau du secteur public, s'il peut correspondre au parcours « classique » des grandes écoles, se diversifie et demande désormais des mobilités construites et cohérentes. Le recrutement du haut encadrement de la sphère publique, la formation complémentaire, le suivi de carrière et l'évaluation se sont professionnalisés sur des exigences nouvelles. La gestion des ressources humaines, le management, la capacité à organiser sont désormais des éléments essentiels de ces métiers. L'autorité dans le commandement n'est plus seulement celle liée à la fonction, elle est acquise par une reconnaissance de compétences multiples. Quelles capacités et compétences faut-il développer pour devenir cadre dirigeant? Quelle formation initiale et en cours d'emploi? Quelles mobilités choisir? Pour répondre à ces interrogations, cet ouvrage propose des témoignages de cadres, aux parcours très variés, issus des différents secteurs de la fonction publique, ainsi que des analyses comparées. Les acteurs de terrain ainsi que les candidats aux concours y trouveront toutes les clés pour valoriser leurs projets professionnels.
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Cyprus is one of the most water-scarce countries in the world. Starting in 1960, massive dam development was carried out under the motto "not a drop of water lost to the sea." This supply-side policy proved its limit after two major droughts hit the island in 1997-2000 and 2008-09. This pushed for the massive development of seawater desalination and wastewater reuse through public-private partnership schemes. As of 2018, the Republic of Cyprus has successfully achieved potable water security-a remarkable achievement for one of the most water-scarce countries in the world. Despite these worthy successes, Cyprus still faces several important remaining challenges to move toward fully sustainable water management: (i) focusing on demand management, (ii) modernizing the financial and institutional framework, (iii) complying with the EU Urban Wastewater Treatment Directive, and (iv) developing a sustainable strategy for irrigated agriculture.
Desalination --- Drinking water --- Environment --- Irrigation --- Urban water supply and sanitation --- Water resource management --- Water resources management --- Water supply --- Water supply and sanitation --- Water supply and sanitation governance and institutions --- Water treatment and quality
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Infrastructure plays a key role in promoting economic growth and opportunities.In particular, the efficient provision of basic infrastructure services, like water and sanitation, is a key ingredient in fostering a country's social and economic development. Previous studies have found that infrastructure has a positive impact on output, and can improve economic opportunity, including health and education for the poor, particularly in developing countries. In Argentina, a 2005 study, found that child mortality fell by 8 percent in areas that had experienced improved coverage and quality of basic water and sanitation through utility reform, with most of the reduction occurring in low-income areas where the water network expanded the most. More generally, Fay and Morrison found that allowing the poorest quintile in developing countries the same access to basic services as the richest quintile would reduce child mortality by 8 percent and child under development by 14 percent. Calderon and Serven also found a significant positive impact of infrastructure access and quality on overall inequality. Furthermore, the book sheds some light on how to address the main challenge for the future which may be to attract specialized operators to the smaller municipalities which do not currently have them. For that purpose in Colombia, for example, over the last two years, the policy framework has been focused on promoting the sector's development, by using the departments as the intermediate institutional level between the National Government and the municipalities, to formulate programs with regional impact and promote comprehensive investment plans.
Accounting --- Administrative Costs --- Asset Management --- Autonomy --- Business Development --- Business Environment --- Child Mortality --- Corporations --- Debt --- Decentralization --- Depreciation --- Drinking Water --- Employment --- Housing --- Income Distribution --- Infrastructure Economics and Finance --- Infrastructure Regulation --- Local Government --- Municipal Governments --- Municipalities --- Natural Resources --- Private Participation in Infrastructure --- Private Sector --- Privatization --- Productivity --- Public-Private Partnerships --- Regulators --- Technical Assistance --- Town Water Supply and Sanitation --- Transport --- Urban Areas --- Urban Development --- Urbanization --- Waste Management --- Wastewater Treatment --- Water Supply --- Water Supply and Sanitation --- Water Supply and Sanitation Governance and Institutions
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This report analyzes four water public private partnerships (PPPs) undertaken in Armenia between 2000 and 2016 and the start of a national water lease contract that began in January 2017. It provides an overview of each of the four first generation PPPs. It explains the steps taken by the Government of Armenia to create an enabling environment for the PPPs, including the decision-making process. The report also provides comparable details on how each PPP contract was designed and implemented, including the following parameters: tendering, contract terms, capital investment program, financing, tariffs. The results obtained for each PPP are included, particularly operational results (continuity of water supply, electricity use, non-revenue water, et cetera) and financial results (billing, revenues, subsidies, et cetera). This analysis is provided in a succinct way, with main messages and lessons learned provided for each PPP contract and for the entirety of the PPP experience over the first 16 years. The report also discusses the new national lease contract, which builds directly on the experience of the first set of water PPPs. It concludes by reflecting on some key issues to be addressed as the new lease contract begins: the timely implementation of capital expenditure; provision of services to unserved communities; and expansion of wastewater collection and treatment.
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La 4e de couverture indique : "Les missions de l'État, des collectivités territoriales, des établissements de santé et des organismes de Sécurité sociale évoluent, tout comme leurs besoins en pilotage stratégique et en management. Le profil du cadre dirigeant de haut niveau du secteur public, s'il peut correspondre au parcours " classique " des grandes écoles, se diversifie et demande désormais des mobilités construites et cohérentes. Le recrutement du haut encadrement de la sphère publique, la formation complémentaire, le suivi de carrière et l'évaluation se sont professionnalisés sur des exigences nouvelles. La gestion des ressources humaines, le management, la capacité à organiser sont désormais des éléments essentiels de ces métiers. L'autorité dans le commandement n'est plus seulement celle liée à la fonction, elle est acquise par une reconnaissance de compétences multiples. Quelles capacités et compétences faut-il développer pour devenir cadre dirigeant ? Quelle formation initiale et en cours d'emploi ? Quelles mobilités choisir ? Pour répondre à ces interrogations, cet ouvrage propose des témoignages de cadres, aux parcours très variés, issus des différents secteurs de la fonction publique, ainsi que des analyses comparées. Les acteurs de terrain et les candidats aux concours y trouveront toutes les clés pour valoriser leurs projets professionnels."
Administration publique --- Fonction publique --- Services publics --- Hôpitaux --- Leadership. --- Aptitude pour la direction. --- Gestion --- Études de cas --- Direction du personnel.
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