Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De kwaliteit van het onderwijs is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de leraren: hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten van de leerlingen. Het boek beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar, met een gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid en al handelend hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren.
didactiek --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren --- Teamwerk --- Onderwijs --- Onderwijspraktijk --- Professionele ontwikkeling --- Leergemeenschappen --- 450.7 --- Leerresultaten --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
De kwaliteit van het onderwijs is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de leraren. Hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leerproces van leerlingen en onderlinge samenwerking bepalen in hoge mate de leeropbrengsten.Als je wilt dat alle leerlingen in de school op het hoogst mogelijke niveau leren, dan kun je de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij een individuele leraar leggen. Dan is het van belang dat leraren met elkaar antwoorden zoeken op vragen als: Wat zijn de beste onderwijspraktijken? Wat bevordert het leerproces? Hoe laten we alle leerlingen beter leren, ongeacht hun capaciteiten? In een professionele leergemeenschap (PLG) onderzoeken ze dit samen.Hoe zo'n PLG functioneert, beschrijft Richard DuFour in dit handboek voor professionele leergemeenschappen. Met duidelijke voorbeelden en een theoretische onderbouwing geeft hij aan hoe je PLG's vormt en wat ze concreet kunnen doen. Want alleen door te doen, kun je dit leren, zegt DuFour. Laat leraren dus samen leren en zorg daarbij voor de juiste focus, cultuur en resultaatgerichtheid. De werkbladen en teamopdrachten uit dit boek helpen daarbij.De ontwikkeling van de school tot een professionele leergemeenschap is geen nieuw project of de zoveelste vernieuwing. Het is een verandering die de cultuur en de structuur van de school fundamenteel raakt. Samen leren in een PLG is een complex, maar uitdagend proces dat zeker zijn vruchten zal afwerpen!https://shop.bazalt.nl/plg-leraren-leren-samen
Professionele leergemeenschap --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Leraar --- Professionalisering --- Schoolteam --- Lerende organisatie
Choose an application
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- onderwijsstrategieën
Choose an application
Discover how to close the knowing-doing gap and transform your school or district into a high-performing PLC. The powerful third edition of this comprehensive action guide updates and expands on new and significant PLC topics. Explore fresh strategies, models, and tips for hiring and retaining new staff, creating team-developed common formative assessments, implementing systematic interventions, and more. Benefits Build a shared knowledge of critical vocabulary and the concepts underlying key PLC terms.Equip yourself with the knowledge and tools necessary to model effective reciprocal accountability.Make honest assessments of your school by examining conventional practices from a fresh, critical perspective.Take immediate and specific steps to close the knowing-doing gap.Move beyond planning, and start doing. Contents Introduction to the Third Edition 1 A Guide to Action for Professional Learning Communities at Work™ 2 A Clear and Compelling Purpose 3 Building the Collaborative Culture of a Professional Learning Community 4 Creating a Results Orientation in a Professional Learning Community 5 Creating a Focus on Learning 6 Creating Team-Developed Common Formative Assessments 7 Responding When Some Students Don't Learn 8 Hiring, Orienting, and Retaining New Staff 9 Resolving Conflict and Celebrating in a Professional Learning Community 10 Implementing the PLC Process Districtwide.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|