Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Probleemstelling: Ik zie alles, maar hoor niets. Hoe kan ik kinderen van 8 tot 16 jaar met een auditieve beperking in Zuid-Afrika meer betrekken in het klasgebeuren door gebruik van visualisaties?De kinderen met een auditieve beperking in de organisatie hebben geen hoorapparaten of andere hulpmiddelen om zich duidelijk te maken aan anderen In vocale activiteiten kunnen ze niet mee participeren. Ik vond het belangrijk dat deze kinderen mee konden doen in het klasgebeuren. Het was dus ook van belang om dit duidelijk te maken aan de begeleiders. Doorheen mijn stage heb ik gezocht naar de noden en behoeften van de kinderen en de begeleiders, zodat ik mijn visualisaties hierop kon afstemmen. Conclusies: Het was niet eenvoudig om te werken met mensen die geen kennis hadden in het gebruik van visualisaties. Ik paste mijn visualisaties aan om in te spelen op de cultuur en doelgroep.Ik maakte gebruik van visualisaties voor de communicatie tussen de begeleider en de cliënt te stimuleren. De leerkracht leerde doorheen mijn stage gebruik te maken van dit. Zo kon ze haar verwachtingen uiten naar het kind en omgekeerd. Verder heb ik een vocale activiteit ook visualisaties geïntegreerd, zodat de kinderen met een auditieve beperking konden mee participeren. Dit kwam ten goede van hun zelfbeeld, sociale vaardigheden en zelfvertrouwen.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|