Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Ouders in een hoogconflictscheiding zijn een hele uitdaging voor de hulpverlener. Werken met deze ouders en hun kinderen gaat over veel meer dan werken met ouders in conflict. Het gaat over ouders die zich niet begrepen voelen en hoe de strijd hen verlamt en onzeker maakt. Het gaat ook over kinderen die in een loyaliteitsconflict zitten, het moeilijk hebben en ons raken. Het gaat over een context waar de spanningen regelmatig escaleren en hele netwerken in betrokken raken. En het gaat over mensen die reeds een lange weg aflegden van juridische procedures en hulpverleningsinstanties. Ouders in een hoogconflictscheiding zitten in een storm die niet overwaait en deze storm dragen ze mee binnen, zodra ze een hulpvraag stellen. Als hulpverlener, coach, leerkracht, bemiddelaar en/of therapeut is het een uitdaging om stevig te blijven staan en houvast te bieden met jouw kader, jouw aanbod en jouw visie. In deze box voor hulpverleners zitten tools om met deze ouders en gezinnen te werken vanuit het gedachtegoed dat eerder beschreven werd in het boek ‘Blijven staan ondanks de storm. Handvatten voor ouders in een hoogconflictscheiding’ (Garant, 2018). De box bevat heldere gesprekskaartenen een handleiding hoe en wanneer de kaarten te gebruiken. In klare taal biedt de auteur handvatten aan hulpverleners om met ouders en jongeren in gesprek te gaan. De gesprekskaarten kunnen gebruikt worden ter ondersteuning voor psycho-educatie of als concrete handvatten en oefeningen.Ook bevat de box een aantal inspiratiekaarten met bekende en/of passende uitspraken.
Ethics of family. Ethics of sexuality --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- ouders --- echtscheiding --- ouders-kind relatie --- gezinsproblematiek --- gezinsbegeleiding --- Family psychotherapy --- Echtgescheiden ouders --- Kinderen --- Familierelaties
Choose an application
Een (hoogconflict)scheiding is vaak dermate overweldigend dat je jezelf als ouder niet meer herkent. Wat betekent dit concreet voor jou en je kind? Hoe vind je het zelfvertrouwen terug dat je broodnodig hebt om je kind op een warme en consequente manier op te voeden? En wat als de andere ouder tegenwerkt?Dit boek is geschreven voor elke gescheiden ouder die op zoek is naar steun, erkenning en handvaten om zich opnieuw sterker te voelen én de beste versie van zichzelf te zijn voor het kind. Ook wanneer de strijd met de andere ouder nog hevig woedt of wanneer er veel verschillen en spanningen zijn tussen beide ouders.De helft van mij is gebaseerd op de visie van het zogenaamde Parallel Solo Ouderschap, een methodiek die werd ontwikkeld voor ouders in een complexe of conflictueuze scheiding. Maar de inhoud is zo herkenbaar dat de handvaten en oefeningen kunnen worden gebruikt door elke gescheiden ouder die zich soms onzeker voelt in zijn ouderschap.Het boek biedt psycho-educatie voor ouders, maar ook voor de mensen rondom hen, die hen willen steunen en helpen bij datgene dat voor elke ouder het belangrijkste is: er zijn voor de kinderen.https://www.standaardboekhandel.be/p/de-helft-van-mij-9789463939492
Echtscheiding --- Eenoudergezin --- Opvoeding --- Ouderschap --- Gezinsbegeleiding --- Kind --- Conflict --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational sciences --- parentificatie --- echtscheiding --- ouders-kind relatie --- gezinspedagogiek
Choose an application
Choose an application
De auteurs richten zich tot ouders waarbij de spanningen tot lang na de scheiding blijven en het conflict zo escaleert dat de kinderen in de knel zitten. Het gaat om ouders die vaak al een hele weg hebben afgelegd binnen de hulpverlening, al dan niet in combinatie met allerlei juridische procedures. Ouders die zich niet begrepen en machteloos voelen. De auteurs leggen in een heldere taal uit waarom het in sommige situaties niet meer lukt om samen ouder te blijven en te overleggen over de kinderen. Naast een theoretisch kader, bieden zij vooral concrete handvatten aan ouders om zelf aan de slag te gaan, los van de andere ouder. Elementen uit verschillende therapievormen worden gebruikt en vertaald in een aantal concrete tools.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136067
echtscheiding --- 392.3 --- ouders --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- gezinsproblematiek --- ouders-kind relatie --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Echtscheiding --- Conflicten --- Kinderen --- Ouderschap --- Reflectie --- Geweldloos verzet --- Hulpverlening --- Ouders --- Therapie --- Conflict --- Kind --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Study methods --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- leren leren
Choose an application
Choose an application
Leren leren is een vaardigheid die gradueel wordt opgebouwd. Deze vaardigheid kan in een les 'lerenleren' of binnen het kader van leefsleutels, maar het kan ook vakoverschrijdend, geïntegreerd binnen alle vakken, continu, concentrisch en gradueel. Deze bundel biedt in combinatie met het Doe-boek een hulpmiddel om "leren leren" op te starten op school. Het blokpakket bestaat uit: een blokkalender, ideaal om een goede studieplanning te maken, een handig boekje boordevol tips en trucjes om de blok gestructureerd aan te pakken, een deurhanger om storende elementen buiten te houden, een examenrooster en een blocnote
Choose an application
Duurzaam leven speelt een belangrijke rol in onze maatschappij. Water is hierbij een van onze dagelijkse basisbehoeften. Water is kostbaar voor de wereld. Toch is water drinken niet voor iedereen in de wereld evident en hebben de mensen nog een aanzet nodig om duurzaam om te gaan met water. Onze bachelorproef is ingedeeld in 4 hoofdstukken. Het eerste hoofdstuk (literatuurstudie) bespreken we enkele oorzaken en gevolgen van een niet-duurzame levenswijze. Daarnaast bespreken we enkele theorieën over duurzame ontwikkeling. We staan ook even stil bij wat we zelf kunnen doen. Maar ook welke acties we in de thuisomgeving, in het onderwijs of op het werk kunnen ondernemen. Verder bespreken we de redenen waarom er nood is aan duurzaam omgaan met water. In hoofdstuk 2 (praktijkanalyse) komt de vraag en het probleem van de school aan de beurt. De directie wou graag dat we werkten rond het thema water. Specifiek had ze het realiseren van een watermuur en waterbar in gedachten. In hoofdstuk 3 (onderzoeksvraag) duiden we hoe wij tot onze onderzoeksvraag gekomen zijn. We hebben ons gefocust op de peuters, kleuters en de leerlingen van het eerste leerjaar. Graag willen we de kinderen zelf stimuleren om duurzaam om te gaan met water. In hoofdstuk 4 (overzicht van de ontwerpen) beschrijven en evalueren we onze realisaties: de watermuur, waterbar en de didactische koffer. Dan wensen wij u nog een boeiende en leerrijke lectuur. Wij hebben ervoor gekozen de meeste tabellen en figuren in de tekst zelf op te nemen en niet in een bijlage, omdat we denken dat dit makkelijker zal lezen. Helemaal achteraan vindt u een uitgebreide lijst van geraadpleegde bronnen.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|