Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Schrijven wordt, ondanks de sterke automatisering en informatisering, nog steeds gezien als één van de basisvaardigheden die men moet beheersen om zich in de maatschappij te integreren. Leren schrijven behoort dan ook tot de algemene doelstellingen van de basisschool. Schrijven wordt vaak verstaan in de betekenis van zuiver schrijven of spellen. Schrijven als grafomotorische vaardigheid krijgt veel minder aandacht. Ook in de klas wordt deze materie weinig behandeld. Nochtans is het niet gemakkelijk kinderen de juiste techniek van het schrijven aan te leren. De kinderen moeten enerzijds een goede pengreep en lichaamshouding aanleren en anderzijds moet ook de juiste beweging worden geoefend. Zo zullen ze een vlot en verzorgd handschrift kunnen ontwikkelen. Men mag echter niet uit het oog verliezen dat de leerkracht hierbij een belangrijke rol vervult. Deze moet de kinderen voortdurend aanmoedigen, motiveren, maar ook durven verbeteren. Tevens zal de leerkracht een goed inzicht moeten heb
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|