Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met de blended methode Isaac-natuurwetenschappen leren leerlingen een fysische werkelijkheid of een natuurlijk fenomeen vatten aan de hand van natuurwetenschappelijke concepten.
Natuurwetenschappen --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom
Choose an application
Choose an application
inhoud: 9 modules - macromoleculen - de bouwstenen van de cel - de werkende cel - erfelijk materiaal en celdelingen - elektromagnetisme - nanomaterialen - de voortplanting - immuniteit - kernfysica
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Isaac is de nieuwe methode Natuur, ruimte en techniek voor het secundair onderwijs van uitgeverij die Keure en is bedoeld voor de 1e graad A-stroom. De uitgave is geschikt voor alle netten en sluit perfect aan bij de nieuwe eindtermen. De modules zijn flexibel in te zetten, zowel voor scholen die Natuur, ruimte en techniek volledig interdisciplinair aanpakken als voor scholen die de 3 disciplines apart aanbieden, maar een vakoverschrijdend project organiseren.In deze module bestudeer je de relaties tussen organismen in hun respectieve biotopen. De leerlingen leren kaartlezen, kaarten oriënteren en plaatsen lokaliseren. In het stuk techniek wordt dan vooral ingezoomd op verschillende soorten voertuigen, robots en programmeren.
Natuurwetenschappen --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- Aardrijkskunde --- Techniek --- Leefgebieden --- Kaartlezen --- Oriëntatie --- Vervoermiddelen --- Robots --- Programmeren --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2020 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de natuurwetenschappen --- didactiek van de technologie --- Techniek (wetenschap) --- Leefgebied --- Vervoermiddel --- Robot --- Kind --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Choose an application
Deze bachelorproef onderzoekt de meerwaarde van het gebruik van digitale leermiddelen tijdens de wiskundelessen over functies. Hierbij worden de ervaringen van leerlingen en leerkrachten over deze digitale hulpmiddelen geanalyseerd. In de huidige maatschappij, waarin technologie een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven is, is het essentieel om de impact ervan op het onderwijs te begrijpen. Dit onderzoek richt zich specifiek op het wiskundeonderwijs, met een nadruk op het fundamentele concept van functies. Aan de hand van bevragingen werden de ervaringen, meningen en opvattingen van zowel leerlingen en leerkrachten in kaart gebracht. Deze gegevens bieden inzicht in zowel de voor- als de nadelen van het gebruik van digitale leermiddelen in vergelijking met traditionele lesmethoden, zoals het werken op papier. De respondenten gaven ook telkens een toelichting bij deze bevindingen waardoor er een diepgaandere analyse mogelijk is. Zowel leerlingen als leerkrachten prijzen de visualisatiemogelijkheden die de hulpmiddelen aanbieden. De gebruikte software heeft ook de snelheid en precisie om functies exact te tekenen wat als een groot voordeel beschouwd wordt. Daarnaast wordt de software als zeer gebruiksvriendelijk ervaren en biedt het variatie in de lessen door middel van applets en interactieve oefeningen. Deze snelle, eenvoudige visuele voorstelling zorgt ervoor dat de leerlingen een beter inzicht krijgen in deze abstracte leerstof. Er zijn ook uitdagingen bij het gebruik van digitale leermiddelen zoals de onvermijdelijke technische problemen, de nodige training in het gebruik van deze hulpmiddelen en de mogelijke afleidingen. Alle respondenten gaven ook aan dat het diepgaand leren plaatsvindt op papier, omdat de leerlingen dan nadenken over wat ze neerschrijven, tekenen en berekenen. De meerwaarde van digitale leermiddelen ligt eerder in de aanvullende functie, waarbij ze het leerproces versnellen en verbeteren zonder de traditionele methoden te vervangen. In de conclusie van dit onderzoek wordt het belang van een gecombineerde methodiek benadrukt. Volgens zowel leerlingen als leerkrachten moet het werken op papier de hoofdmethodiek blijven in lessen over functies. Digitale leermiddelen bieden echter aanzienlijke ondersteuning tijdens deze lessen. Ze visualiseren complexe concepten, verhogen de betrokkenheid door interactieve elementen en versnellen het leerproces door snelle en nauwkeurige representaties van functies te bieden. Deze eigenschappen maken digitale leermiddelen onmisbaar als complementaire tools die het traditionele onderwijs versterken en verrijken.
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|