Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"Campaign Communication and Political Marketing is a comprehensive, internationalist study of the modern political campaign. It indexes and explains their integral components, strategies, and tactics.. Offers comparative analyses of campaigns from country to country. Covers topics such as advertising strategy, demography, the effect of campaign finance regulation on funding, and more. Draws on a variety of intenational case studies including the campaigns of Barack Obama and Nicolas Sarkozy. Analyses the impact of digital media and 24/7 news cycle on campaign conduct."--
Political campaigns --- Communication in politics --- Marketing --- Language arts & disciplines / Communication Studies --- #SBIB:309H271 --- #SBIB:324H60 --- Consumer goods --- Domestic marketing --- Retail marketing --- Retail trade --- Industrial management --- Aftermarkets --- Selling --- Political aspects. --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Politieke socialisatie --- United States --- Politics and government. --- Government --- History, Political --- Political aspects --- Politics and government
Choose an application
Des chercheurs analysent les spécificités de l'élection présidentielle de 2012 du point de vue de la communication menée durant la campagne. Ils analysent ainsi le rôle des réseaux sociaux, les stratégies menées par les candidats ou encore leur représentation à la télévision. ©Electre 2015
Présidents -- France -- Election (2012) --- Communication en politique --- France --- Election (2012) --- Présidents --- Campagnes électorales --- Élection (2012) --- Présidents -- France -- Election (2012)
Choose an application
Communication in politics. --- Campaign management. --- Political campaigns. --- Communication politique --- Campagnes électorales --- Propagande électorale --- Gestion --- BPB0802 --- #KVHA:Voorlichting --- #KVHA:Marketing --- #KVHA:Communicatie --- 316.77 --- 329.7 --- Communicatiesociologie --- Politieke partijen diverse --- 329.7 Politieke partijen diverse --- 316.77 Communicatiesociologie --- Campagnes électorales --- Propagande électorale
Choose an application
Motion pictures --- Cinéma --- Censorship --- Censure --- --Censure --- --France --- --Motion pictures --- 351.751 <44> --- -Motion pictures --- -Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Frankrijk --- -History and criticism --- -Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Frankrijk --- -351.751 <44> --- 351.751 <44> Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Frankrijk --- Cinéma --- Motion pictures - Censorship - France --- Motion pictures - Censorship --- France
Choose an application
Choose an application
Souvent excessive, la mise en spectacle de la politique par les médias forme parfois un curieux alliage. La communication d'image semble trop souvent remplacer la communication d'idées, politique et "people" se mêlant parfois de façon déroutante par rapport à l'idéal démocratique. Pourtant, il faut bien que les hommes et les femmes politiques adaptent leur communication à l'évolution de la société, qu'ils sachent aussi bien parler sous les préaux des écoles que communiquer par Internet, et parfois aussi qu'ils acceptent de participer à des émissions télévisées de divertissement bien éloignées de "la" politique. Cet ouvrage montre qu'une démarche globale de communication et de marketing politique peut parfaitement les aider, s'ils savent la maîtriser dans toutes ses étapes. Il peut tout aussi bien être lu par des étudiants que par les militants et les hommes politiques, ainsi que par toute personne désireuse de comprendre les rouages qui amènent nos gouvernants au pouvoir. Ses trois précédentes éditions ont toutes été adaptées et traduites en anglais et en espagnol, et figurent maintenant parmi les usuels dans de nombreux pays.
Communication en politique --- Campagnes électorales --- Guides pratiques et mémentos --- Communication in politics --- Campaign management --- Political campaigns --- Marketing --- Guides pratiques et mémentos.
Choose an application
Le "non" des Français au référendum sur la Constitution européenne en 2005 (suivi de celui des Néerlandais) était-il prévisible ? La campagne pour les élections européennes de 2004 ne le laissait-elle pas présager par ses faiblesses et ses carences ? Voici l'analyse de chercheurs de plusieurs pays européens qui, outre des erreurs et des errements de la communication politique de ceux-là même qui défendaient le "oui", exposent aussi la toute nouvelle influence d'Internet et des "blogs".
Référendum --- Communication in politics --- Referendum --- European Union --- Constitutions --- Référendum --- Communication politique --- Communication in politics - France --- Referendum - France --- Union européenne. Parlement européen --- Union européenne --- Communication en politique --- Élections (2004) --- France --- 1990-.... --- 2005 --- Pays de l'Union européenne
Choose an application
Choose an application
This book presents a comparative perspective on different government communication strategies to COVID-19 around the globe. Scholars from twenty parts of the world specialized in political and government communication analyze initiatives and methods of various governments' communicative responses to the pandemic. In their contributions to this volume, they examine a wide range of distinct attitudes and reactions facing the crisis. Today’s omnidirectional contact allowed by social media, with its load of contradictory rumors and fake news, often obliterates the citizens' ability to comprehend reality. The book frames a broad canvas on how government communication may deal with that and manage similar crises — bound to happen as climate changes and war menaces are generating more and more worries about the future of humanity. This makes this volume a must-read for scholars and students of political communication, health policies and communication, crisis marketing and communication. It will also be of utmost interest for practitioners and policy-makers from these fields willing to better understand government communication and its answer to global crises.
Political systems --- Politics --- Public administration --- Mass communications --- communicatie --- massamedia --- overheid --- politiek --- Communication in politics. --- Comparative government. --- Political science. --- Mass media --- Political Communication. --- Comparative Politics. --- Governance and Government. --- Media Policy and Politics. --- Political aspects.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|