Narrow your search

Library

KU Leuven (8)

ULB (7)

VUB (7)

UCLouvain (6)

UGent (6)

ULiège (6)

Odisee (5)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UCLL (3)

More...

Resource type

book (20)

article (1)

digital (1)


Language

French (14)

English (7)


Year
From To Submit

2022 (3)

2018 (1)

2016 (1)

2015 (1)

2014 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Political marketing and communication
Author:
ISBN: 0861963776 Year: 1995 Publisher: London John Libbey & Co

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Campaign communication and political marketing
Author:
ISBN: 9781444332353 9781444332346 1444332341 144433235X Year: 2011 Publisher: Chichester ; Malden, MA : Wiley-Blackwell,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Campaign Communication and Political Marketing is a comprehensive, internationalist study of the modern political campaign. It indexes and explains their integral components, strategies, and tactics.. Offers comparative analyses of campaigns from country to country. Covers topics such as advertising strategy, demography, the effect of campaign finance regulation on funding, and more. Draws on a variety of intenational case studies including the campaigns of Barack Obama and Nicolas Sarkozy. Analyses the impact of digital media and 24/7 news cycle on campaign conduct."--


Book
Présidentielle 2012 : une communication politique bien singulière
Author:
ISBN: 9782343023663 Year: 2013 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Des chercheurs analysent les spécificités de l'élection présidentielle de 2012 du point de vue de la communication menée durant la campagne. Ils analysent ainsi le rôle des réseaux sociaux, les stratégies menées par les candidats ou encore leur représentation à la télévision. ©Electre 2015


Book
Communication et marketing de l'homme politique.
Author:
ISBN: 9782711007790 Year: 2007 Publisher: Paris Litec

La communication politique française après le tournant de 2002
Author:
ISBN: 2747568652 9782747568654 Year: 2004 Publisher: Paris : Editions L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Communication et marketing de l'homme politique
Author:
ISBN: 9782711016181 2711016188 Year: 2014 Publisher: Paris : LexisNexis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Souvent excessive, la mise en spectacle de la politique par les médias forme parfois un curieux alliage. La communication d'image semble trop souvent remplacer la communication d'idées, politique et "people" se mêlant parfois de façon déroutante par rapport à l'idéal démocratique. Pourtant, il faut bien que les hommes et les femmes politiques adaptent leur communication à l'évolution de la société, qu'ils sachent aussi bien parler sous les préaux des écoles que communiquer par Internet, et parfois aussi qu'ils acceptent de participer à des émissions télévisées de divertissement bien éloignées de "la" politique. Cet ouvrage montre qu'une démarche globale de communication et de marketing politique peut parfaitement les aider, s'ils savent la maîtriser dans toutes ses étapes. Il peut tout aussi bien être lu par des étudiants que par les militants et les hommes politiques, ainsi que par toute personne désireuse de comprendre les rouages qui amènent nos gouvernants au pouvoir. Ses trois précédentes éditions ont toutes été adaptées et traduites en anglais et en espagnol, et figurent maintenant parmi les usuels dans de nombreux pays.


Book
Chronique d'un "non" annoncé : la communication politique et l'Europe, juin 2004 - mai 2005
Author:
ISBN: 9782296027565 2296027563 Year: 2007 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le "non" des Français au référendum sur la Constitution européenne en 2005 (suivi de celui des Néerlandais) était-il prévisible ? La campagne pour les élections européennes de 2004 ne le laissait-elle pas présager par ses faiblesses et ses carences ? Voici l'analyse de chercheurs de plusieurs pays européens qui, outre des erreurs et des errements de la communication politique de ceux-là même qui défendaient le "oui", exposent aussi la toute nouvelle influence d'Internet et des "blogs".


Book
Manufacturing Government Communication on Covid-19 : A Comparative Perspective
Author:
ISBN: 3031092295 3031092309 Year: 2022 Publisher: Cham Springer International Publishing AG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Multi
Manufacturing Government Communication on Covid-19 : A Comparative Perspective
Author:
ISBN: 9783031092305 9783031092299 9783031092312 9783031092329 Year: 2022 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book presents a comparative perspective on different government communication strategies to COVID-19 around the globe. Scholars from twenty parts of the world specialized in political and government communication analyze initiatives and methods of various governments' communicative responses to the pandemic. In their contributions to this volume, they examine a wide range of distinct attitudes and reactions facing the crisis. Today’s omnidirectional contact allowed by social media, with its load of contradictory rumors and fake news, often obliterates the citizens' ability to comprehend reality. The book frames a broad canvas on how government communication may deal with that and manage similar crises — bound to happen as climate changes and war menaces are generating more and more worries about the future of humanity. This makes this volume a must-read for scholars and students of political communication, health policies and communication, crisis marketing and communication. It will also be of utmost interest for practitioners and policy-makers from these fields willing to better understand government communication and its answer to global crises.

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by