Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Van studenten in het hbo wordt verwacht dat ze zelfstandig kunnen werken. Hierbij wordt het nodige van hun creativiteit verwacht. Hoe maak je een goed werkstuk, hoe houd je een inspirerende presentatie, waaruit bestaat een gedegen onderzoek, hoe bereid je je voor op een interview? In het Handboek Studievaardigheden voor het hbo staan een kleine 70 activiteiten waarmee studenten op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding. Elke activiteit is uitgewerkt naar inhoud, doel en stappenplan (voorbereiden, uitvoeren en afronden). Bij het onderdeel 'Tips' krijgen studenten adviezen hoe missers te voorkomen en hoe variatie en diepgang in de activiteit aan te brengen. Het schema hbo-competenties geeft per activiteit aan, welke specifieke hbo-competenties de student werkt. Studenten kunnen het Handboek studievaardigheden voor het hbo tijdens de hele studie gebruiken voor studieloopbaanbegeleiding en als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor literatuurstudie en studeren voor een tentamen, maar ook voor werken in een elektronische leeromgeving, onderzoek doen, projectmatig werken en verzamelen van je portfolio. Individueel leren en samenwerken komen beide aan bod.
Informatievaardigheden --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs --- Studeren --- Literatuuronderzoek --- Studiemethode --- Zelfstudie --- Zelfstandig werken --- Leerprocessen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs buiten de universiteit --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Leerproces --- Didactische werkvorm --- Hogeschool
Choose an application
In Handboek studievaardigheden voor het hbo zijn 74 verschillende leeractiviteiten opgenomen met de daarbij horende werkwijze. Hoe bereid je een project, presentatie, tentamen of een stage voor? Hoe geef je constructieve feedback? Iedere activiteit is uitgewerkt naar inhoud, met een doel en stappenplan. En geeft antwoord op tal van vragen over onder andere samenwerken, studeren en projectmatig werken.Uitgebreide beschrijvingIn Handboek studievaardigheden voor het hbo staan 74 verschillende leeractiviteiten opgenomen met de daarbij horende werkwijze. Hoe bereid je een project, presentatie, tentamen of een stage voor? Hoe geef je constructieve feedback? Iedere activiteit is uitgewerkt naar inhoud, met een doel en stappenplan. En geeft antwoord op tal van vragen over onder andere samenwerken, studeren en projectmatig werken. Verder krijg je bij het onderdeel Tips adviezen hoe je missers kunt voorkomen en hoe je variatie en diepgang in de activiteit kunt aanbrengen.Het handboek sluit aan bij actuele onderwijsontwikkelingen zoals de inzet van digitale toepassingen en competentiegericht opleiden. Daarnaast is er aandacht voor literatuurstudie en studeren voor een tentamen, maar ook voor werken in een elektronische leeromgeving, onderzoek doen en verzamelen van je portfolio. Individueel leren en samenwerken komen beiden aan bod.Met deze 2e herziene druk leer je op een actieve manier voor je toekomstige beroep. De speciaal voor deze druk ontwikkelde website biedt de daarbij horende digitale en gebruiksvriendelijke ondersteuning. Met alle kwaliteiten die daarvoor nodig zijn: gedegen vakkennis, praktische vaardigheden en een goede beroepshouding.Handboek studievaardigheden voor het hbo is tijdens je hele studie een waardevol hulpmiddel bij het uitvoeren van opdrachten op school en tijdens je stage. Kortom: een onmisbaar naslagwerk! (Bron: covertekst)
studiemethode --- 371.21 --- Didactic strategies --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- didactische werkvormen
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden en -houdingen. Gespreksvoering in groepen is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze groepsgesprekken.
Mass communications --- motivatie --- feedback --- luisteren --- leidinggeven --- non-verbale communicatie --- presenteren --- groepsgesprek --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit --- Groepswerk ; sociale welzijnszorg --- Gesprekstechnieken --- Groepen --- Mondelinge communicatie --- Welzijnssector --- Zorg --- Groepsgesprekken --- Communicatie --- Diversiteit --- gespreksvaardigheden --- mondelinge communicatie --- 321.3 --- 499.4 --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- 364.62 --- 007.1 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden. 'Gespreksvoering in groepen' is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze gesprekken. Deel 1 van het boek gaat over de verschillende soorten gesprekken en over wat er speelt in groepen. Deel 2 richt zich op kernvaardigheden die nodig zijn om groepsgesprekken te beïnvloeden. Deel 3 laat vanuit de invalshoeken inhoud, vorm en klimaat zien hoe er vanuit het deelnemersperspectief invloed uitgeoefend kan worden op de kwaliteit van gesprekken. Deel 4 bevat verdieping over non-verbale communicatie en culturele diversiteit. Het boek is opgevat als een werkboek met veel reflectieve en activerende opdrachten, concrete adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Mass communications --- motivatie --- feedback --- luisteren --- leidinggeven --- non-verbale communicatie --- presenteren --- groepsgesprek --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit
Choose an application
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden en -houdingen. Gespreksvoering in groepen is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze gesprekken.
Gespreksvoering --- Gesprekstechniek --- Groepsgesprek --- Groepsdynamiek --- Non-verbale communicatie --- Culturele diversiteit --- Interculturele communicatie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|