Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Binnen deze masterproef werd onderzoek gedaan naar de wijze waarop het left-digit effect optreedt bij jongvolwassen studenten in Vlaanderen, wanneer ze inschattingen moeten maken van prijzen of getallenlijnschattingen moeten uitvoeren. Hiertoe werden 95 participanten, waarvan 44 mannen en 51 vrouwen, aan een experimenteel onderzoek onderworpen. Allen waren Vlaamse studenten die op het moment van deelname aan het onderzoek studeerden aan een Vlaamse hogeschool of universiteit. In het bijzonder werd een antwoord gezocht op de vraag of er een verband bestond tussen het left-digit effect bij een prijsperceptietaak en dat bij een getallenlijntaak. In het kader van dit onderzoek werd geen significant aantoonbaar left-digit effect vastgesteld bij het uitvoeren van de prijsperceptietaak. Er werd duidelijk een left-digit effect vastgesteld bij het uitvoeren van de getallenlijntaak. Dit resultaat bevestigt de eerdere bevindingen van Lai et al. (2018). Er kon geen sterk lineair verband worden aangetoond tussen een eventueel left-digit effect bij de prijsperceptietaak en de meer eenvoudige getallenlijntaak (Pearson-correlatiecoëfficiënt = 0.11). Dit resultaat bevestigt de conclusies van Patalano et al. (2021).
Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|