Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek biedt de auteur concrete en heldere antwoorden op de vragen die ouders en begeleiders zich stellen. Hij beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. De auteur beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. (Bron: covertekst)
612.8 --- #KVHB:Schrijven --- aanvankelijk schrijven --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- schrijven --- 475.1 --- Aanvankelijk schrijven --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- 475.24 --- Didactiek --- Kindertekeningen --- Linkshandigheid --- Ontwikkeling van kinderen --- Schrijfvaardigheid --- Voorbereidend schrijven --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- 024409.jpg --- Schrift: didactiek --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schrijven --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: schrijven) --- Schrijfstoornissen. --- Schrijfvaardigheden. --- schrijfmotoriek --- 420 --- opvoeding --- leerproblemen --- pédagogie
Choose an application
'Ik kan dat niet!' 'Ik durf dat niet!' 'Ik wil dat niet!' Het zijn woorden die alle kinderen wel eens in de mond nemen. Vaak hebben dergelijke uitspraken een signaalfunctie. Ze kunnen erop wijzen dat je kind faalangst heeft, of andere problemen op school. Je kunt maar beter niet antwoorden met ontwijkende dooddoeners als 'Die angst groeit er wel uit', of: 'Ik was vroeger ook zo'. Marc Litière laat zien hoe je beter kunt kijken en luisteren naar je kind en zo de oorzaak van zijn of haar gedrag kunt achterhalen. Hij geeft vele concrete adviezen om met faalangst om te gaan én om faalangst te vermijden.
Faalangst ; onderwijs --- faalangst --- kinderen --- angst --- 415.3 --- Controle --- Faalangst --- Kinderen --- Motoriek --- Psychomotoriek --- Relatie leraar - leerling --- Relatie ouder - kind --- Zelfbeeld --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- motivatie --- Educational psychology --- Personality development --- Motivatie ; onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Onderwijs --- Motivatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kinderen.
Choose an application
Richtingsmoeilijkheden en spiegelen komen zeer vaak voor, maar krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Wat als je kind consequent van 'tak' een 'kat' maakt en de s blijft spiegelen? Of sommen altijd van rechts naar links oplost, in plaats van omgekeerd? Ieder kind maakt al eens een fout. Maar als je kind voortdurend moeilijkheden heeft met richtingen en letters en cijfers blijft spiegelen, is er misschien meer aan de hand. Richtingsmoeilijkheden komen zeer vaak voor. Indien ze niet tijdig worden opgemerkt, kunnen ze tot hardnekkige lees-, schrijf-, reken- en leerproblemen leiden. In dit overzichtelijke boek helpt Marc Litière ouders en leerkrachten om richtingsmoeilijkheden tijdig op te merken. Hij legt uit hoe ze ontstaan en hoe je op een positieve manier op zoek kunt gaan naar een oplossing. Met veel praktische tips, voorbeelden en oefeningen.
Leer- en gedragsproblemen. --- Orthopedagogics --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- lateralisatie --- #PBIB:+105.61 --- leerproblemen --- schrijfproblemen --- Leerproblemen --- 464 --- Schrijfproblemen --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- ruimtelijk --- richtingsmoelijkheden --- 376.5 --- Leerstoornissen --- Spiegelen --- Richtingsmoeilijkheden --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Oefeningen --- 112715.jpg --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Learning disabilities --- Research --- Behavior disorders in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Motorische ontwikkeling --- Leerstoornis --- Kind
Choose an application
'Ik kan dat niet!' 'Ik durf dat niet!' 'Ik wil dat niet!' Het zijn woorden die alle kinderen wel eens in de mond nemen. Vaak hebben dergelijke uitspraken een signaalfunctie. Ze kunnen erop wijzen dat je kind faalangst heeft, of andere problemen op school. Je kunt maar beter niet antwoorden met ontwijkende dooddoeners als 'Die angst groeit er wel uit', of: 'Ik was vroeger ook zo'. In dit veelgebruikte boek laat Marc Litière zien hoe je beter kunt kijken en luisteren naar je kind en zo de oorzaak van zijn of haar gedrag kunt achterhalen. Hij geeft vele concrete adviezen om met faalangst om te gaan én om faalangst te vermijden. Deze herwerkte versie van dit klassieke boek biedt heel wat concrete adviezen voor ouders, leerkrachten en hulpverleners die op een creatieve manier willen werken aan het zelfvertrouwen bij kinderen. Het boek is een houvast, een hulp en een wegwijzer voor wie in elk kind het wonder wil zien.
faalangst --- ouders --- leraren --- Educational psychology --- kinderen --- motivatie --- schoolrijpheid --- hulpverlening --- Personality development --- #GSDBP --- zelfvertrouwen --- 415.3 --- angst --- 455.3 --- Faalangst --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Motoriek --- Psychologie --- Psychomotoriek --- Relatie leraar - leerling --- Relatie ouder - kind --- Schoolrijpheid --- Zelfbeeld --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 376.54 --- Hulpverlening --- Kinderen --- #KVHA:Faalangst --- #KVHA:Opvoedkunde --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Schoolrijpheid --- Faalangst: kinderen --- Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Informatie en tips voor ouders en leerkrachten om te bepalen of een kleuter toe is aan de basisschool.Redactie Vlabin-VBCIn dit boek gaat Marc Litière, psychomotorisch systeemtherapeut en begeleider van kinderen met schoolrijpheidsproblemen, dieper in op de problematiek van schoolrijpheid. In de eerste twee hoofdstukken belicht Litière de overgang van de kleuterschool naar het eerste leerjaar/groep 3. Vervolgens bespreekt hij de voorwaarden waaraan een kleuter moet voldoen om schoolrijp te zijn, en staan er diverse metaforen over schoolrijpheid centraal. Daarna wordt besproken hoe men schoolrijpheid kan bepalen en meten, en worden er enkele maatregelen bekeken voor een vlotte overgang. In dit deel vind je ook een veertigtal oefenblaadjes voor het kind. Verder krijgen ouders en leerkrachten tips en adviezen om alarmsignalen te herkennen die erop wijzen dat de kleuter nog niet schoolrijp is. In het laatste hoofdstuk wordt een aantal misvattingen in verband met schoolrijpheid ontkracht. Dat alles wordt ondersteund door figuren, kaders met allerlei gedachten en citaten, een bibliografie en voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Een aanrader voor zowel leerkrachten en leerlingenbegeleiders als voor ouders.© NBD Biblion
Schoolrijpheid --- Kleuters --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolrijpheid. --- overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- schoolrijpheid --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs --- Schoolrijpheid(Schoolgeschiktheid) --- schoolrijpheid (ler) --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o. --- 082506.jpg --- kleuteropvoeding --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Schoolrijpheid --- eerste leerjaar --- 470.1 --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- kleuters --- overgang kleuterschool - basisschool --- onderwijs --- 37 --- 371 --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Orthopedagogics --- Toddlers --- Study and teaching --- Belgium --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o --- Kleuter
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Educational psychology --- Personality development --- motivatie --- kinderen --- faalangst
Choose an application
Woord vooraf. 1. Wat is diagnostiek? 1.1 De vraag naar diagnostiek 1.2 Wat is er aan de hand? 1.3 Wat is belangrijk bij diagnostiek? 1.4 Valkuilen 1.5 Systeemgeorinteerde diagnostiek 1.6 De complementariteit tussen diagnostiek en therapie 1.7 Samenvatting 2. Het diagnostische proces 2.1 De verkenningsfase 2.2 De onderzoeksfase 2.3 De verwerkingsfase 3. De verkenningsfase 3.1 Informatie verzamelen 3.2 Anamnesegesprek 3.2.1 Personalia en probleemstelling 3.2.2 Kleuterklas 3.2.3 Schoolverloop 3.2.4 Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag 3.2.5 Besluit 4. De onderzoeksfase 4.1 De schoolse leervaardigheden 4.1.1 Leervoorwaarden en deelleerprocessen 4.1.2 Lezen 4.1.3 Spelling 4.1.4 Rekenen 4.1.5 Taal 4.2 De ruimere context 4.2.1 Het intelligentieprofiel 4.2.2 Het concentratievermogen 4.2.3 Het geheugen 4.2.4 De motoriek 5. De verwerkingsfase 5.1 Multidisciplinair overleg 5.2 Interpretatie en clusters 5.2.1 Algemene clusters 5.2.2 Specifieke clusters 5.3 Besluitvorming en verslaggeving 5.3.1 Conclusies en advies 5.3.2 Verslaggeving 5.4 De link naar de begeleiding.
Diagnostiek. --- Orthopedagogiek. --- #PBIB:+105.61 --- #KVHB:Leerstoornissen --- Academic collection --- #KVHB:Diagnostiek --- diagnostiek --- logopedie --- multidisciplinaire aanpak --- 376 --- ADHD --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Leerstoornissen --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Onderzoek --- Psychomotoriek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen
Choose an application
Multidisciplinair team --- Diagnose --- Begeleiding --- Diagnostiek
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|