Narrow your search
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Mijn kind leert schrijven (en hoe kan ik helpen) : een gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Author:
ISBN: 9020948768 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek biedt de auteur concrete en heldere antwoorden op de vragen die ouders en begeleiders zich stellen. Hij beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. De auteur beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. (Bron: covertekst)


Book
Ik kan dat niet zegt mijn kind : omgaan met faalangst bij kinderen
Author:
ISBN: 9789020973877 Year: 2007 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Ik kan dat niet!' 'Ik durf dat niet!' 'Ik wil dat niet!' Het zijn woorden die alle kinderen wel eens in de mond nemen. Vaak hebben dergelijke uitspraken een signaalfunctie. Ze kunnen erop wijzen dat je kind faalangst heeft, of andere problemen op school. Je kunt maar beter niet antwoorden met ontwijkende dooddoeners als 'Die angst groeit er wel uit', of: 'Ik was vroeger ook zo'. Marc Litière laat zien hoe je beter kunt kijken en luisteren naar je kind en zo de oorzaak van zijn of haar gedrag kunt achterhalen. Hij geeft vele concrete adviezen om met faalangst om te gaan én om faalangst te vermijden.


Book
Ik zie het anders : omgaan met spiegelen en richtingsmoeilijkheden bij kinderen
Author:
ISBN: 9789020997262 Year: 2011 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Richtingsmoeilijkheden en spiegelen komen zeer vaak voor, maar krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Wat als je kind consequent van 'tak' een 'kat' maakt en de s blijft spiegelen? Of sommen altijd van rechts naar links oplost, in plaats van omgekeerd? Ieder kind maakt al eens een fout. Maar als je kind voortdurend moeilijkheden heeft met richtingen en letters en cijfers blijft spiegelen, is er misschien meer aan de hand. Richtingsmoeilijkheden komen zeer vaak voor. Indien ze niet tijdig worden opgemerkt, kunnen ze tot hardnekkige lees-, schrijf-, reken- en leerproblemen leiden. In dit overzichtelijke boek helpt Marc Litière ouders en leerkrachten om richtingsmoeilijkheden tijdig op te merken. Hij legt uit hoe ze ontstaan en hoe je op een positieve manier op zoek kunt gaan naar een oplossing. Met veel praktische tips, voorbeelden en oefeningen.


Book
'Ik kan dat niet!'zegt mijn kind.Omgaan met faalangst bij kinderen : een positieve gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Author:
ISBN: 9020941178 Year: 2001 Publisher: Tielt : Lannoo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Ik kan dat niet!' 'Ik durf dat niet!' 'Ik wil dat niet!' Het zijn woorden die alle kinderen wel eens in de mond nemen. Vaak hebben dergelijke uitspraken een signaalfunctie. Ze kunnen erop wijzen dat je kind faalangst heeft, of andere problemen op school. Je kunt maar beter niet antwoorden met ontwijkende dooddoeners als 'Die angst groeit er wel uit', of: 'Ik was vroeger ook zo'. In dit veelgebruikte boek laat Marc Litière zien hoe je beter kunt kijken en luisteren naar je kind en zo de oorzaak van zijn of haar gedrag kunt achterhalen. Hij geeft vele concrete adviezen om met faalangst om te gaan én om faalangst te vermijden. Deze herwerkte versie van dit klassieke boek biedt heel wat concrete adviezen voor ouders, leerkrachten en hulpverleners die op een creatieve manier willen werken aan het zelfvertrouwen bij kinderen. Het boek is een houvast, een hulp en een wegwijzer voor wie in elk kind het wonder wil zien.&#13;&#13;


Book
Juf, mag ik overvaren : schoolrijpheid : als het kleuteren voorbij is
Author:
ISBN: 9789020978148 Year: 2009 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie en tips voor ouders en leerkrachten om te bepalen of een kleuter toe is aan de basisschool.Redactie Vlabin-VBCIn dit boek gaat Marc Litière, psychomotorisch systeemtherapeut en begeleider van kinderen met schoolrijpheidsproblemen, dieper in op de problematiek van schoolrijpheid. In de eerste twee hoofdstukken belicht Litière de overgang van de kleuterschool naar het eerste leerjaar/groep 3. Vervolgens bespreekt hij de voorwaarden waaraan een kleuter moet voldoen om schoolrijp te zijn, en staan er diverse metaforen over schoolrijpheid centraal. Daarna wordt besproken hoe men schoolrijpheid kan bepalen en meten, en worden er enkele maatregelen bekeken voor een vlotte overgang. In dit deel vind je ook een veertigtal oefenblaadjes voor het kind. Verder krijgen ouders en leerkrachten tips en adviezen om alarmsignalen te herkennen die erop wijzen dat de kleuter nog niet schoolrijp is. In het laatste hoofdstuk wordt een aantal misvattingen in verband met schoolrijpheid ontkracht. Dat alles wordt ondersteund door figuren, kaders met allerlei gedachten en citaten, een bibliografie en voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Een aanrader voor zowel leerkrachten en leerlingenbegeleiders als voor ouders.© NBD Biblion


Book
Ik kan dat niet! zegt mijn kind : omgaan met faalangst bij kinderen : een positieve gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Author:
ISBN: 9789020941173 Year: 2001 Publisher: Tielt : Tielt : Ministerie, Lannoo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

faalangst --- motivatie


Book
Juf, mag ik overvaren? : schoolrijpheid : als het kleuteren voorbij is
Author:
ISBN: 9789401407953 Year: 2023 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Schoolrijpheid


Book
Ik kan dat niet! Zegt mijn kind: omgaan met faalangst bij kinderen
Author:
ISBN: 9789401420310 Year: 2024 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Diagnostiek in 3-D : multidisciplinaire diagnostiek gericht op handelen en begeleiden.
Authors: --- ---
ISBN: 903345825X Year: 2005 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Woord vooraf. 1. Wat is diagnostiek? 1.1 De vraag naar diagnostiek 1.2 Wat is er aan de hand? 1.3 Wat is belangrijk bij diagnostiek? 1.4 Valkuilen 1.5 Systeemgeorinteerde diagnostiek 1.6 De complementariteit tussen diagnostiek en therapie 1.7 Samenvatting 2. Het diagnostische proces 2.1 De verkenningsfase 2.2 De onderzoeksfase 2.3 De verwerkingsfase 3. De verkenningsfase 3.1 Informatie verzamelen 3.2 Anamnesegesprek 3.2.1 Personalia en probleemstelling 3.2.2 Kleuterklas 3.2.3 Schoolverloop 3.2.4 Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag 3.2.5 Besluit 4. De onderzoeksfase 4.1 De schoolse leervaardigheden 4.1.1 Leervoorwaarden en deelleerprocessen 4.1.2 Lezen 4.1.3 Spelling 4.1.4 Rekenen 4.1.5 Taal 4.2 De ruimere context 4.2.1 Het intelligentieprofiel 4.2.2 Het concentratievermogen 4.2.3 Het geheugen 4.2.4 De motoriek 5. De verwerkingsfase 5.1 Multidisciplinair overleg 5.2 Interpretatie en clusters 5.2.1 Algemene clusters 5.2.2 Specifieke clusters 5.3 Besluitvorming en verslaggeving 5.3.1 Conclusies en advies 5.3.2 Verslaggeving 5.4 De link naar de begeleiding.


Book
Diagnostiek in 3 D : multidisciplinaire diagnostiek gericht op handelen en begeleiden
Authors: --- ---
ISBN: 9789033458255 Year: 2005 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by