Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In dit boek worden de belangrijkste theorieën over eerste- en tweedetaalverwerving besproken. Je krijgt ook een staalkaart van recent onderzoek naar taalverwerving. Het eerste hoofdstuk bekijkt hoe kinderen een taal leren. Het tweede hoofdstuk bekijkt tweedetaalverwerving. In het derde hoofdstuk lees je hoe persoonlijke eigenschappen van leerlingen (zoals extraversie, intelligentie, leeftijd en motivatie) een invloed kunnen hebben op het succes bij het leren van een tweede taal. Het vijfde hoofdstuk bespreekt theorieën die tweedetaalverwerving verklaren. In het zesde hoofdstuk wordt er gekeken naar de klassituatie en het verschil tussen een klas en een natuurlijke omgeving om een taal te leren ('op straat'). Hoofdstuk 6 geeft zes voorstellen of tips bij taallessen aan anderstaligen. Het zevende hoofdstuk bespreekt populaire ideeën over taalverwerving en onderzoek hiernaar.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|