Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Verkeersopvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476.1 --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersveiligheid --- 3e leerjaar lager onderwijs --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Verkeersopvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersveiligheid --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In 'Een zoektocht naar vernieuwing: een BSO-platform' gingen vier laatstejaarsstudenten aan de lerarenopleiding Secundair Onderwijs via een ontwerponderzoek op zoek naar manieren om voor vernieuwing en motivatie te zorgen in het bso. De specifieke vraag om dit te doen via een ontwerponderzoek kwam vanuit de katholieke scholengemeenschap Ter Nethe in Heist-Op-den-Berg en Berlaar. Een digitaal BSO-platform vormde uiteindelijk het ontwerpproduct. Het onderzoek is gericht op BSO-leerlingen en om in de ontwerpfase te kunnen vertrekken vanuit een correcte achtergrondkennis, maakten de studenten gebruik van interviews bij een ad random geselecteerde groep leerlingen, afgenomen in alle vestigingsscholen. In dit onderzoek is er gepoogd antwoord te krijgen op zowel de vraag hoe het platform technisch vorm moet krijgen, als hoe het platform inhoudelijk vorm moet krijgen. Omdat er werd gewerkt met een sterk betrokken vragende partij moest er ook zonder twijfel rekening gehouden worden met hun wensen en verwachtingen. Daarom stelden de studenten zichzelf de vraag welk soort platform en welke lay-out voldeden aan de wensen en verwachtingen van de vragende partij. Ten slotte waren ook een communicatiekanaal en een mogelijkheid tot onderhouden van het platform noodzakelijk. Om de verwachtingen van BSO-leerlingen jegens BSO-leerkrachten te schetsen, maakten de studenten gebruik van de vooraf afgenomen interviews. Verder baseerden ze zich op deze interviews en op de literatuurstudie om het platform inhoudelijk vorm te geven. Er werden didactisch ondersteunende documenten ontworpen met ook de wensen en verwachtingen van de vragende partij in het achterhoofd. Eén van deze documenten baseerde zich uitsluitend op het talentgericht onderwijs, wat tegenwoordig sterk aan belang aan het winnen is binnen de onderwijswereld. Men verwacht na afloop van het ontwerponderzoek een digitaal platform te hebben ontworpen, onderverdeeld in verschillende graden met de toevoeging van een communicatieluik. Inhoudelijk zou het platform ook worden onderverdeeld in graden met per graad de mogelijkheid tot raadplegen van verschillende didactisch ondersteunende documenten.
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|