Narrow your search

Library

UCLL (5)

KBR (4)

KU Leuven (4)

Thomas More Kempen (4)

Arteveldehogeschool (3)

Odisee (3)

VIVES (3)

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2001 (2)

2000 (2)

1999 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Circus op school : acrobatie, evenwicht en jongleren
Authors: ---
ISBN: 9033446073 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Circusvaardigheden bieden een aantal opvoedingskansen die perfect aansluiten bij de huidige eindtermen LO voor lager en secundair onderwijs en de vakoverschrijdende eindtermen, vooral op het vlak van de motorische competentie en van het zelfbeeld en de sociale relaties. Circus schept een plezierige en krachtige leeromgeving. De jongeren leren en werken samen om hun eigen creatie aan de groep te tonen. Met de periodewijzers en geïllustreerde kijkwijzers in dit boek kunnen ze zelfstandig aan de slag. Ze oefenen clowneske bewegingsvormen, balansen en piramides bouwen, bewegen aan de trapeze, balanceren op een evenwichtsplank, ton en bal, lopen op stelten en koord, rijden op een eenwieler, jongleren met ballen, diabolo en borden. De leerlingen kunnen op eigen niveau vorderen en zelf hun leerproces evalueren. In het theoretisch deel vindt de lezer de nodige ondersteuning en aanwijzingen voor een ontwikkelingsgerichte begeleiding van circusspel en circusvaardigheden. Pedagogische concepten zoals zelfstandig leren, samenwerkend leren, probleemoplossend leren, ervaringsleren, betrokkenheid en zorgverbreding zijn hier geen modewoorden maar maken efficient deel uit van de gebruikte werkvormen. (Bron: covertekst)

Keywords

Acrobatie. --- Bewegingsopvoeding. --- Lichamelijke opvoeding. --- Circussen. --- Jongleren. --- Didactics of secundary education --- jongleren --- acrobatie --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- circussen --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- circusvaardigheden --- 372.879.6 --- 791.83 --- 796 --- #PBIB: +117.30 --- Academic collection --- basisonderwijs --- circus --- 616.01 --- 620 --- 797 --- Acrobatie --- Circus --- Evenwicht --- Jongleren --- Lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- 486.88 --- 616.6 --- Acrobatiek --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Circustechnieken --- Piramides --- Secundair onderwijs --- circustechnieken --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Circus ; basisonderwijs --- Creativiteit --- Evenwichtsturnen --- Expressie --- Lichamelijke opvoeding ; onderwijs --- Vaardigheden --- 616.8 --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Circusvaardigheden --- D31072.jpg --- Lichamelijke opvoeding: circustechnieken: lagere school: secundair onderwijs --- 791.83 Ontspanning: circussen --- Ontspanning: circussen --- 796 Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Muzische vorming : Beweging & dans --- Circus - Variété --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Lager onderwijs --- Ergotherapie --- Leermethoden --- Bewegingstherapie --- Leermethode


Book
Van samenwerkend leren tot zelfstandig leren
Authors: --- ---
ISBN: 9033441039 Year: 1998 Volume: 15 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback en zelfgestuurd leren (Daniel Behets) Zelfstandig leren - leren samenwerken in de Lichamelijke Opvoeding (Erik Van Assche) Groepsontwikkeling in de L.O. klas (Yves Vanden Auweele) Van samenwerkend leren tot zelfstandig leren (Reginald Leper, Malté Schiepers en Etienne Dehaene) Zelfstandig (samen)werken tijdens de zwemlessen in het secundair onderwijs. Enkele voorbeelden uit de praktijk voor crawl en schoolslag (Yannick Noppe en Nathalie Hens) Rope skipping (Greta Coene en Nadine De Ridder) Zelfstandig leren en samenwerken in toestelturnen (Willy Schroven en Jimi Gantois) Veronica Sherborne pedagogiek (Paul Thys en Rika Taeymans) Zelfstandig leren en leren samenwerken in een gymnastiekperiode moet men plannen (Piet Flour en Erik Van Assche) Spelen drie tegen drie. Spelend leren ontdekken in basketbal (Jan Boutmans) Handbal - van basisspelvorm 4 tegen 4 tot sportspelvorm 7 tegen 7 (Eddy Thomassen) Evaluatie van atletiekdisciplines als basis voor zelfstandig werken (Mia Van der Speeten en Christophe Delecluse) Jiujitsu (Magda De Sutter) Spel- en oefenvormen voor hockey op school (Joeri Beunen) Basistechniek badminton (Hervé Van der Aerschot)


Book
Betrokkenheid in de les lichamelijke opvoeding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033443376 Year: 1999 Volume: 16 Publisher: Leuven Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingbetrokkenheid is in het huidig onderwijs een zorg voor elke leraar, dus ook voor de leraar L.O. Een nieuwe visie waar de nadruk ligt op zelfstandig werken en samenwerkend leren, laat leraren toe om een leeromgeving te creeëren waarin leerlingen ruime kansen krijgen om met plezier te leren bewegen. De samenwerking is slechts effectief wanneer alle leden van de groep 'betrokken' zijn. De leraar zal deze betrokkenheid gunstig beïnvloeden door de manier waarop hij in relatie treedt met zijn leerlingen en invulling geeft aan zijn lesgeeftaken. Deze werkwijze dragt bij tot de realisatie van het vernieuwde vakconcept L.O.


Book
Anders evalueren in de lichamelijke opvoeding.
Authors: --- ---
ISBN: 9033445913 Year: 2000 Volume: 17 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Anders evalueren sluit aan bij de vernieuwde vakconcept van de lichamelijke opvoeding. De nieuwe evaluatievormen leggen in tegenstelling tot de vroegere testen veel meer de nadruk op het leerproces, de vordering en de inzet van de leerlingen. Ze laten de leerlingen actief deelnemen aan de beoordeling. Door middel van leerlingenprofielen worden de leerlingen de ouders en de klassenraad geïnformeerd over wat ze al of niet bereikt hebben.


Book
Circus op school : acrobatie, evenwicht en jongleren
Authors: ---
ISBN: 9789033446078 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Anders evalueren in de lichamelijke opvoeding
Authors: --- ---
Year: 2000 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Anders evalueren in de LO (Daniel Behets en Reginald Leper) Nieuwe instructie- en evaluatienormen : portfolio, periodewijzer, kijkwijzer, checklijst en evaluatiekaart (Reginald Leper) Rapporteren van leerlingengegevens (Malté Schiepers) 'Anders' evalueren in het nieuwe vakconcept: terugkoppeling tussen instructie en evaluatie: feedback (Etienne Dehaene) Evaluatie in de gymles (Jimi Gantois) De computer als hulpmiddel bij de evaluatie van het onderwijs- gebeuren (Jimi Gantois) Muurklimmen in het onderwijs (Jan Vandoren en Carl Panneels) Touch-rugby (Gert Van Looy)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by