Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Het driejarig onderzoek startte in het najaar van 2004 met een enquête over voedingsgewoonten, fysieke activiteit en slaperigheid bij 289 Kempense truckers en dit tijdens het medisch onderzoek. Risicopopulatie voor OSAS bepalen, voedingsgewoonten in kaart brengen, graad van fysieke activiteit en Epworth Sleepiness Scale en nood aan advies nagaan zijn de belangrijkste doelen voor het eerste onderzoeksjaar. Voorafgaand aan het onderzoek werden gezonde voeding en beweging, overgewicht, obesitas en Obstructief Slaap Apnoe Syndroom beschreven. Daarnaast leerde een vergelijking van onze resultaten met een literatuurstudie ons dat de voedingsstatus, voedingsgewoonten en fysieke activiteit van de truckers slechter zijn dan bij de Belgisch mannen. Uit ander onderzoek bij truckers blijkt dat ze tijdens de rit meer energie en minder vitamines opnemen dan thuis. Een interventie blijkt nuttig te zijn. Uit het onderzoek blijkt dat 73,6 % van de truckers overgewicht of obesitas heeft. De gemiddelde B
Choose an application
In dit eindwerk wordt onderzocht welke productieparameters (onderwatergewicht, blancheren, drogen, voorbakken, koelen/vriezen) invloed hebben op het drogestofgehalte, interne textuur, krokantheid en kleur van de friet. Het onderzoek is gevoerd bij drie categorieën van aardappelen: de nieuwe, de witvlezige en de geelvlezige aardappelen. Uit het onderzoek blijkt eveneens dat de friet, geproduceerd uit aardappelen met een hoog onderwatergewicht, een krokantere korst en een hoger drogestofgehalte hebben. Hierbij is de friet inwendig witbloemige van textuur en heeft een lichtgele kleur. Naar blancheren toe wordt de beste friet bekomen door langere tijd op een lagere temperatuur (70{deg}C) te verhitten. Hierbij heeft het blancheren geen invloed op de korstvorming en het drogestofgehalte. Uit de resultaten voor drogen blijkt dat er geen verschil bestaat tussen de twee productielijnen. Wel blijkt hieruit dat bij een laag relatief vochtgehalte er een dikkere en krokantere korst gevormd wordt te
Choose an application
Choose an application
20th century --- Thielemans, Toots --- Jazz --- Belgium
Choose an application
La passation des marchés publics dans les secteurs classiques, publiés à dater du 30 juin 2017 ou ayant, à cette date, fait l’objet d’une invitation à déposer offre, est régie par la loi du 17 juin 2016 et l’arrêté royal du 18 avril 2017.Cette réglementation transpose la Directive 2014/24/UE avec ses points marquants : accès élargi pour les PME, possibilité pour les candidats ou soumissionnaires de régularisation en cas de dettes fiscales et sociales, digitalisation maximale des procédures, exceptions concernant les marchés « quasiin house » et la coopération entre services publics, assouplissement de la procédure concurrentielle avec négociation, régime de la régularité des offres, équilibre optimal entre obligations et droits des parties, lutte contre le dumping social, efficacité énergétique, clauses sociales et environnementales, innovation…Elle approuve ou, au contraire, critique certaines jurisprudences du Conseil d’État ou des cours et tribunaux. Son étude intéresse les nombreux acteurs appelés à la mettre en œuvre : adjudicateurs, opérateurs économiques (constructeurs, fournisseurs ou prestataires de services), avocats, magistrats, juristes…Les initiateurs du Commentaire pratique, André de Grand Ry, inspecteur général au Ministère des Travaux Publics et MauriceAndré Flamme, professeur à l’ULB, ont opté pour la formule du commentaire article par article et une édition intégrale en français et en néerlandais.Pour maintenir la ligne ainsi tracée, une équipe nombreuse de praticiens était indispensable, intervenant tant pour les adjudicateurs que pour les adjudicataires.Cette nouvelle édition, en deux volumes, compte plus de 1700 pages, table des matières et index enrichi compris. La matière ne se simplifie décidément pas...Outre la traditionnelle version papier, elle fait l’objet pour la première fois d’une version digitale, consultable en ligne et de mises à jour sur une base annuelle.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het driejarig onderzoek startte in het najaar van 2004 met een enquête over voedingsgewoonten, fysieke activiteit en slaperigheid bij 289 Kempense truckers en dit tijdens het medisch onderzoek. Risicopopulatie voor OSAS bepalen, voedingsgewoonten in kaart brengen, graad van fysieke activiteit en Epworth Sleepiness Scale en nood aan advies nagaan zijn de belangrijkste doelen voor het eerste onderzoeksjaar. Voorafgaand aan het onderzoek werden gezonde voeding en beweging, overgewicht, obesitas en Obstructief Slaap Apnoe Syndroom beschreven. Daarnaast leerde een vergelijking van onze resultaten met een literatuurstudie ons dat de voedingsstatus, voedingsgewoonten en fysieke activiteit van de truckers slechter zijn dan bij de Belgisch mannen. Uit ander onderzoek bij truckers blijkt dat ze tijdens de rit meer energie en minder vitamines opnemen dan thuis. Een interventie blijkt nuttig te zijn. Uit het onderzoek blijkt dat 73,6 % van de truckers overgewicht of obesitas heeft. De gemiddelde Body Mass Index is 28,1. Truckers met overgewicht nemen dagelijks meer dan 2 tussendoortjes, vaker frieten, kroketten, kaas, vet vlees, patisserie, snoep, chips, koeken en alcohol dan truckers met een normaal gewicht of obesitas. Meer dan de helft van de truckers doet niet voldoende aan fysieke activiteit om een positief effect op de gezondheid te hebben. 10,8 % heeft een Epworth Sleepiness Scale score ≥ 9, de meeste hiervan hebben overgewicht of obesitas. Truckers met arteriële hypertensie en/of snurken hebben een hoger risico op het Obstructief Slaap Apnoe Syndroom. Het onderzoek gaat volgend jaar verder met 96 truckers die weerhouden werden op basis van de criteria een Body Mass Index ≥ 30 en/of een Epworth Sleepiness Scale score ≥ 9.
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|